Ajoin auton eilen takaisin pajalle, avaavat siellä ylemmän öljypohjan ja tutkivat laakereiden kunnon, toivottavasti löytyisi jotain kulumaa jostain kiertokangen liuskoista niin ei tarvitsisi ottaa kantta irti ja ruveta mäntiä irrottelemaan.
Ääni on senverta pieni etten jaksa uskoa että kauloihin on tulllut jälkiä, ovat kuulemma erittäin kestävää tavaraa.
Kokeilin eilen hieman tuota kulkupuolta nyt kun on moottorinohjaus pois suojatilasta, kait se jotenkin kulkee, ainakin nopeusmittarin osoittama nousee aika vilkkaasti, vaikea sanoa kun sisälle ei juurikaan kuulu koneenääni (ei edes tuo naputus), ja luistonesto/ajonvakautus otti pois turhat sutimisefektit, olisi pitänyt kokeilla kytkeä pois päältä.
Ainakin vaihteisto oppi vaihtamaan ärhäkämmin noin 50km:n lenkin aikana, aluksi halusi vedättää kaikissa tilanteissa matalilla kierroksilla (jopa Sport-asennossa), mutta tuohan onkin adaptiivinen ja se nollautui kun akku oli irti. Kait tuon saisi opetettua kulkemaan ärhäkämmin jos tarves olisi.
Maantieajossa menee nyt todella pienellä kulutuksella, mittarin mukaan satasen nopeudessa sellaista 7-8l/100km, eli meikän ajossa keskikulutus voisi olla samaa luokkaa kuin Saabeillakin, siinä kympin hujakoilla. Tuo kiertää satasessa 1800rpm joten siksi menee pelkillä höyryillä.
No nyt on bemu pajalla ja taas aikaa perehtyä Saabeihin
