AZP kirjoitti:Onneksi Saabeissa ei ole huohotusongelmia, koneet ei totaaliporsi, imusihdit pysyy puhtaina, turbot ei hajoile, sytytysjärjestelmä on yleensä viaton ja moottorin ketjut kiristimineenkään ei aiheuta kellekään koskaan huolia. Ja korjaukset marmorin kautta on puoli-ilmaisia
^No arvasinhan että seuraava vastaus olisi tuollainen
AZP kirjoitti:Onneksi Saabeissa ei ole huohotusongelmia, koneet ei totaaliporsi, imusihdit pysyy puhtaina, turbot ei hajoile, sytytysjärjestelmä on yleensä viaton ja moottorin ketjut kiristimineenkään ei aiheuta kellekään koskaan huolia. Ja korjaukset marmorin kautta on puoli-ilmaisia
Ei kait kukaan ole väittänytkään Saabien olevan viattomia, mutta nämä em. vaivat lienevät kuitenkin pääosin takuuiän ja yli 100tkm jälkeen ilmenneitä vaivoja?! Nuo TSI-DSG-vaivathan on monesti ilmennyt jo 50-90tkm kohdalla? Yksi tuttu manasi juuri, kun piti -09 Golfiin vaihtaa ohjausvaihde, kun ohjaus oli "kipsaantunut" ajossa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Huonon omantunnon poteminen musiikin volyymistä vaikka omassa talossa kuuntelisin puolta lujempaa. Ei ole kyllä kerrostaloa (tai yleisesti taloyhtiötä) huonompaa asumismuotoa musiikin ystävälle(kään)...
Edit: Ei saatana, tajusin justiin että kello siirtyy vajaan kahden tunnin päästä tunnin pieleen... Nyt vasta vituttaakin, ei helvetti mitä älyn köyhyyttä!
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Rattivaihde kirjoitti:Huonon omantunnon poteminen musiikin volyymistä vaikka omassa talossa kuuntelisin puolta lujempaa. Ei ole kyllä kerrostaloa (tai yleisesti taloyhtiötä) huonompaa asumismuotoa musiikin ystävälle(kään)...
Edit: Ei saatana, tajusin justiin että kello siirtyy vajaan kahden tunnin päästä tunnin pieleen... Nyt vasta vituttaakin, ei helvetti mitä älyn köyhyyttä!
Eikösse isompi kalvo vaikuta jotain ääneen
Onse ihanaa omakotitalossa lyödä reggaet paukkuu aamusta iltaan, eikä tarvii miettiä mielensäpahoittajia.
Hirsiseinä soi paremmin ku betoni
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
^Eiks se pointti oo kuitenkin lähinnä siinä et hirsiseinä ei soi, koska kaikki menee läpi niin että roikaa.
Heijastuuhan sieltä nyt yläpäät toki.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
paralogiX kirjoitti:
Tämähän riippuu aivan kaiuttimien laadusta
Nimenomaan - ja kuraa ovat, jos hyvilläkään kuulokkeilla lähellekään pääsee.
vmt kirjoitti:^Eiks se pointti oo kuitenkin lähinnä siinä et hirsiseinä ei soi, koska kaikki menee läpi niin että roikaa.
Ei, vaan se, että hirteen törmätessään ääni heijastuu ja vaimenee pehmeästi ja portaattomasti. Kyllä sitä hirsitalon akustiikkaa vaan kaipaa näin ns. peruspuutalossa asuessa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
aero kirjoitti:
Ei, vaan se, että hirteen törmätessään ääni heijastuu ja vaimenee pehmeästi ja portaattomasti. Kyllä sitä hirsitalon akustiikkaa vaan kaipaa näin ns. peruspuutalossa asuessa.
No jostain keskialueelta ylöspäin juu. Mutta ainakin mulle on opetettu, että matalammat taajudet pidempinä menevät nimenomaan läpi, toisin kun esim. betonista, josta ne sitten taas heijastuvat takaisin ja jäävät tilaan kumisemaan ja kiusaamaan kaikkia.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
Se vit.....aa että mallikohtaisilla foorumeilla aletaan kyseenalaistamaan tarpeellisuutta ja kertomaan mielipiteitä tarpeellisuudesta. Ne foorumit ovat käsitykseni mukaan teknisen tukea ja kokemuksia varten. Ei mielipiteitä varten.
1. Saab EI todellakaan ole universumin paras merkki, eikä ainoa... Saabeja pidetään jostain muusta syystä... Kuten minä itse.
2. Muutkin auton valmistajat tekevät hyviä autoja.
3. Jos saabissa ei jotain keksintöä ole mutta se löytyy jostain toisesta automerkistä, se ei automaattisesti tarkoita sitä että se on huono keksintö.(kuten joillakin tuntuu mielipiteet olevan sen suuntaisia mallikohtaisilla foorumeilla...)
Itsehän en ole lainkaan fundamentalistinen autojen suhteen. Mulle käy ihan mikä tahansa auto - kunhan se on ruotsalainen.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
vmt kirjoitti:No jostain keskialueelta ylöspäin juu. Mutta ainakin mulle on opetettu, että matalammat taajudet pidempinä menevät nimenomaan läpi, toisin kun esim. betonista, josta ne sitten taas heijastuvat takaisin ja jäävät tilaan kumisemaan ja kiusaamaan kaikkia.
No osittain juu, vaan kyllä ne bassotkin absorboituu hirsiseinään ihan eri tavalla kuin betoniin, joka myös emittoi ne eteenpäin. Betoniseen huoneeseen tulee helposti tosiaan kauhea kumina, mutta kivitalossa se basso kantautuu lisäksi muihin kerroksiin, huoneisiin jne. Puu ja etenkin hirsi "syö" ääntä itse mukavan tehokkaasti ja ennenkaikkea pehmeästi ja tekee luonnostaan mukavan akustiikan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla