meinas mennä hermo naapurin kanssa

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"

Viesti Kirjoittaja tturku »

vilpertti kirjoitti:heräsin siihen että ovelta kuuluu armoton jyske. Olin pikkusen siinä päikkäreitä nukkumassa yövuoron päälle ja hoipertelin avaamaan uhkaavasti notkuvaa ovea. Kalsarit jalassa tukka pystyssä avasin oven. Ovella oli joku pitkätukkainen nahkatakkityyppi nyrkki ojossa. Seurasi koominen tilanne: unenpöpperössä en keksinyt yhtään mitään sanottavaa ja vain tuijotin silmät sirrillä tätä kummallista jyskyttävää otusta. Jyskyttävä otus vaikutti vähintäänkin yllättyneeltä ja käveli takaperin seinään pahki kuin hidastetussa filmissä suu auki ja silmät ei niin sirrissä.
Ootkos vilpertti varma ettet nähny unta :?: :lol:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
vilpertti
"Aero"

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

tturku kirjoitti:Ootkos vilpertti varma ettet nähny unta :?: :lol:
Vaimoke vahvisti tapahtumat, joita en meinannut edes kunnolla muistaa herättyäni. :D
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Psychocowboy kirjoitti:
Onpa sulla ollut ikäviä yllätyksiä :wink: . ettet vaan olisi joutunut johonkin avohoitolaan missä asukkaille syötetään onnellisuus pillereitä 8O .
Ei vaan tuollaista se oli ennen meilläkin. Kateellisena luen tollasia juttuja. Omakotitalon hankinta kuuluu sarjaan "perintöä odotellessa" :D
Joo, sanos muuta :wink:
Jos mut on tuotu tänne, tietämättäni, en vastusta tilannetta.
Tää yhteishenki täällä on, ainakin nyt, ihan fantastista.
Olen asunut täällä Pähkinärinteessä, pitkään ja nyt vasta vanhat, kadulla vuosien varrella tapaamani ihmiset tulevat moikkaamaan ja juttelemaan.
Upee tunne.

Kait se päivä paistaa joskus risukasaankin. :wink:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Pika
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Pika »

Firges9000 kirjoitti: Tää yhteishenki täällä on, ainakin nyt, ihan fantastista.
Olen asunut täällä Pähkinärinteessä, pitkään ja nyt vasta vanhat, kadulla vuosien varrella tapaamani ihmiset tulevat moikkaamaan ja juttelemaan.
Upee tunne.

Kait se päivä paistaa joskus risukasaankin. :wink:
Just tuohon yhteishengen puutteeseen minun asumisen ilo tuolla aiemmassa rivarissa kaatuikin. Hallitus (kuten suurin osa asukkaistakin) oli iäkkäämpää väkeä ja asuivat monen asunnon päässä meidän sotatoimialueesta. Kokouksessa olivat eräät jo ihan suoraan sanoneetkin, että kun ei se yhden asunnon ongelma oikeastaan heitä haittaa sinne toiseen päähän taloa eikä he haluaisi alkaa riitelemäänkään... Kyllä vuokraemäntä tykkäsi, mutta minkäs teki?

- Pika
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Pika

Minkäs teet.
On tässä mukavassa seurassa yx paha puoli.
Eräs naapurin nouva sen sanoiksi puki = muista, tässä talossa tiedetään, ennen sua, sun asioittesi laita. 8O

No haitanneekos tuo, tämän ihanuuden keskellä :D :wink: :lol:
Punastelen yksinäni jos olen tyrinyt :oops:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
petteri75
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Raimo Miettinen kirjoitti:
Kyllä nyt tulee sellaista sontaa että. Itse taidat olla juuri niitä epäihmisiä, jotka kyyläävät toisten tekemisiä illat myöden.
No katsos, ei kiinnosta tippaakaan mitä naapurit tms minusta tai toimistani ajattelevat, mutta jos yöllä joudun heräämään siihen "kuuluu asiaan" -toimintaan, niin silloin välitän vielä vähemmän. Teen mitä tahansa päästäkseni nukkumaan, koputan yöllä oveen, valitan isännöitsijälle niin monta kertaa kuin tarvitsee, kerään nimilistoja jne. Tuliko selväksi?

"Kuuluu asiaan"? Kenen asiaan?

Näiden kauhukertomusten jälkeen ja omiaan muistellen täytyy vain todeta, että ei ole mitään tarvetta alistua minkäänlaiselle elämöinnille. Hiljaisuus on yleensä klo 22-06 ja jos se bassonjytke & tappeleminen on elintärkeää, niin silloin voi muuttaa vaikka metsän keskelle. Jos tähän ei ole varaa, niin turpa ja stereot kiinni.

Sosiaalitoimisto vuokranantajana ei ole kyllä ensimmäistä kertaa kauhua tuottamassa. Ei tarvita kuin se yksi rajatapaus, niin koko rapun rauha on mennyt. Espoossa taitaa olla vielä sosiaalitoimiston lisäksi Espoon Kruunun asunnot ongelmallisia, tai ainakin Kirstinharjusta löydettiin kahden naisen ruumiit samaan kevään aikana Kruunun talon vierestä (tämä joskus 2003-2004).

Kaikkein villein tapaus omassa asumishistoriassa oli juuri HOASin opiskelija-asuntotalo Pasilassa - väliaikaista nukkumisrauhaa ei tullut kuin poliisin avustuksella (kirjaimellisesti) ja HOASin uhkauksella ao. oppilaitosten kautta. Tätäkin valitettiin ilmoitustauluilla, "ei ole reilua kutsua poliisia jne", ilmeisesti häirintä koettiin jotenkin oikeutetuksi? Isännöitsijän varoitus tehosi myös siihen seuraavan talon häirikköpariskuntaan, 60-luvun taloissa kun tuo äänieristys on hiukan huononlainen. Vähäksi aikaa, isännöitsijän muututtua isommaksi firmaksi asiakaspalvelun taso laski muutenkin.

Häiriköt. Kyllä te tunnistatte itsenne ja me teidät. Rauha - sitä jokainen kotonaan kaipaa ja siihen on myös peruuttamaton ja täysin ehdoton oikeus. Itse puolustan omaani viimeiseen asti, pelotta.
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Olen joskus ihmetellyt mitä niin autuasta on kerrostaloasumisessa että siellä pakko asua vaikka jokainen merkki elämästä naapuriasunnoissa saa veren kiehahtamaan ja nukkuminen on täysin mahdotonta jos esimerkiksi naapurin kultakalat metelöivät.

Ymmärtäisin jos asuminen kerrostalossa olisi halpaa, mutta kun se ei ole jos puhutaan omistusasunnoista... perheasunto kohtuullisella alueella maksaa sen minkä omakotitalokin.

Normaalista elämästä lähtee joskus ääniä kello 22-06 välilläkin... häiriköt on omalukunsa.

Uskoisin että suurin osa näistä kerrostalojen riidoista johtuu vain kahden täysin minä keskeisen maailmankuvan kohtaamisesta. Omakohtaisten kokemusten mukaan kaikissa yhtiöissä on kyttääjä/natisija, jolla on oma pieni taustajoukkonsa, yksi tai kaksi silmätikkua (syyllisiä tai ei) ja iso joukko sellaisia jotka elävät itse ja antavat muidenkin elää.

Siitä kun itse olen viimeksi asunut kerrostalossa on kulut kymmenkuntavuotta, mutta maailma on tuskin muuttunut miksikään niistä ajoista. Natisijat varmaankin edelleen haluavat kieltää vessanvetämisen, pyykkikoneen käytön, suihkussakäynnin yms 22-06 aikana. Bio- ja sekajäteastioita sekä paperinkeräyslaatikkoa varmaan tarkkaillaan edelleenkin ja yhtiökokouksissa raportoidaan osakkaiden jätehuollossaan suorittamista vakavista ympäristörikoksista. Parhaita juttuja mihin itse olen törmännyt oli ehdotus kieltää kengät jalassa kulkeminen rappukäytävässä klo 22-06 :)

Natisijat ja häiriköt pitäisi majoittaa keskenään Hervannan kummitustalojen kaltaisiin komplekseihin saamaan hieman siedätyshoitoa... jos sitten huomattaisiin että se oma napa ei aina olekkaan maailmankaikkeuden keskipiste :)

EDIT: Piti vielä lisätä että samainen ihminen joka haluasi kieltää kenkienkäytön 22-06 halusi myös kerran yhtiöön sääntöä joka määräisi miehet pissimään istualtaan, jotta lorina ei häritsisi hänen rauhaansa :D
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
karg
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Hessu kirjoitti:Kerrostalo -> luhtitalo -> rivitalo -> omakotitalo. En kadu pätkääkään :wink:
Näin suurimmaks osaks.. omakotitalonaapurikin voi silti olla outo.

Lehtikuusi on varmasti hieno ja kallis puu, mutta sen tuottama roska keväällä ja varsinkin syksyllä saa ainakin minut näkemään punaista. Syksyllä semmonen jämerä lehtikuusi nimittäin tiputtaa n. miljardi neulastaan ja ne menevät sitten ihan joka paikkaan.. ilmanvaihtoritilöihin, tiivisteiden väliin, kenkien mukana autoon, ne liimaantuvat märkään tuulilasiin josta niitä ei saa ainakaan pyyhkijöillä pois yms. Keväinen siitepölytuotanto ja kukintaroska on vielä pientä neulashelvetin rinnalla. Oman autopaikkani yläpuolella on harmittavasti rungoltaan 0,5m naapurin puolelle sijoittuva lehtikuusi.

Pyysin sitten vissiin neljään kertaan viime talvena naapurin äijää kaatamaan sen lehtikuusen pois. Olinhan kaatanut meitin pihalta pari tammea jottei tulis roskaa ja naapurin äijä jeesas mielellään siinä kun oli hälläkin oma lehmä ojassa. Lehtikuusen kaatoon ei kuitenkaan ryhdytty..

Tässä joitakin selityksiä:

naapuri: tulee liikaa hommaa
minä: hommataan metsuri, se vie roskatkin pois
naapuri: sehän maksaa
minä: maksetaan vaikka puoliks
naapuri: ei mahdu kaatamaan
minä: mahtuis kyllä meidän pihalle, piha on täynnä lunta joten siihen vaan
naapuri: äh.. katotaan ny myöhemmin

Tapahtui tässä taannoin.. kaveri tuli pesemään autoonsa siihen meille. Katottiin siinä sitten meikän just pestyä autoa joka oli jo ihan vihreenä sen kuusen pölystä. Sanoin siinä kaverille muun ohessa vitsinä että "pitäis vissiin myrkyttää kaikki puut ni ei tulis roskia". Tämän kuuli naapurin ämmä, joka intoutui sitten "keskusteluun":

ämmä: Meinaat sitten puita myrkyttää?!? Oo kuule varovainen ku sulla on lapsiakin!!!
minä: Häh? En mie mitää puita oo myrkyttämässä, se oli vitsinä heitetty..
ämmä: Oli kyllä huono vitsi!!!! (lähtee pois ja tulee kohta takas)
ämmä: Ne on kuules etanat mitkä täällä kukkia tuhoaa.. niitä on älytön määrä ja mä tykkään kukista!
minä: Ahaa? Enpä oo etanoita havainnu eikä sikäli haittaa vaikka niitä oliskin. (ämmä lähtee taas pois ja tulee kohta takas)
ämmä: Tiedätkö sä mitä lehtikuusen taimet maksaa??
minä: (Tajusin kuka talossa määrää) Enpäs tiedä mutta ei myöskään kiinnosta. (ämmä lähtee taas pois ja tulee kohta takas)
ämmä: Mä oon kuules myös keränny monta kottikärryllistä tammen lehtiäkin omalta pihaltani.
minä: Jaa.. kaadoin muutes just täältä noita tammia sen takia pois ettei tulis roskaa..
ämmä: Mitä sä oikein omakotitalon edes ostit ku et viiti pihaas hoitaa?!?!
minä: Hoidan kyllä pihaani ihan pian laittamalla tohon auton päälle pressuteltan :) (ämmä lähtee taas pois ja on pitäny mykkäkoulua siitä asti)

Että silleen.. pressuteltta tuli pari viikkoa sitten ja stressi poistui. Pitäköön kuusensa ja katselkoon meikän komeaa harmaata autokatosta :D Kaveri ehdotti että siihen naapurin puoleiselle seinälle vois maalata ison kirkkoveneen, mutta toteutus puuttuu vielä.. :lol:
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Karg! Tuo sun juttus sai mut nauramaan vedet silmissä :lol: :lol: . Toi oli ihan kuin olisit jutellut mun anoppikokelaan kanssa :wink: . Päivän pelastus. Tsemppiä :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

On ikävä kerrostaloon, kauhukokemuksistanne huolimatta :lol:
Joillekin tuntuu sopivan tälläinen okt-kökkiminen, kaikille taasen ei. Ja halpaa kerrostaloasuminen on kyllä okt-versioon verrattuna, kaameat sähkölaskut, vesilaskut, jätehuoltomaksut, kiinteistöverot, vakuutukset ja juoksevat pakolliset kulut kahdesta autosta jne. Lisäksi pihatyöt yms kiinteistönhoidolliset toimet tuntuvat lähinnä puistattavilta ajantuhlauksilta, ja pihaa ei olla käytetty kuin etupäässä tupakointiin :D
Kyllä kantakaupungissa asumisella on niin paljon positiivisia puolia, puistot, (merenranta), julkiset kulkuneuvot, kaupat, kahvilat, kirjastot, jne, eikä aina tarvitse lähteä asioimaan autolla, vaan kävellenkin pääsee ;)
Meillä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kerrostalossa, vaikka suurin osa ajasta asuttiinkin kalliossa ja sörkässä, kait se on asennoitumisasia ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ng900aero kirjoitti: Meillä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kerrostalossa, vaikka suurin osa ajasta asuttiinkin kalliossa ja sörkässä, kait se on asennoitumisasia ;)
Eipä ole meilläkään ollut mitään ongelmia keskustan suunnassa (töölö, alppila) mutta tää lähiö asuminen on p******tä :evil: .
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Psychocowboy kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Meillä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kerrostalossa, vaikka suurin osa ajasta asuttiinkin kalliossa ja sörkässä, kait se on asennoitumisasia ;)
Eipä ole meilläkään ollut mitään ongelmia keskustan suunnassa (töölö, alppila) mutta tää lähiö asuminen on p******tä :evil: .
Tarinasi kieltämättä oli sympatiota herättävä, meillä ei "valitettavasti" ole kokemusta lähiöasumisesta kerrostalossa (jossei Hervantaa lasketa sellaiseksi), mutta varmaankin kerrostaloasumisen huonot puolet kulminoituvat jossain satelliittilähiöissä. Kantakaupungissa asuminen oli joka kerralla ihan asiallista, joskin tutuilla oli huonoja kokemuksia muutamista huumehörhötaloista mutta sellaisiin ei itse eksytty asumaan, luojan kiitos.
valituksiakin tuli 12v aikana vain 1kpl, 2000 uutenavuonna klo 23.45 musiikki soi liian lujaa ja polliisiit tulivat naureskellen paikalle, toivottivat hyvät uudetvuodet ja pyysivät ystävällisesti laittamaan Iron Maidenia hiljemmalle :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin