Hessu kirjoitti:Kerrostalo -> luhtitalo -> rivitalo -> omakotitalo. En kadu pätkääkään

Näin suurimmaks osaks.. omakotitalonaapurikin voi silti olla outo.
Lehtikuusi on varmasti hieno ja kallis puu, mutta sen tuottama roska keväällä ja varsinkin syksyllä saa ainakin minut näkemään punaista. Syksyllä semmonen jämerä lehtikuusi nimittäin tiputtaa n. miljardi neulastaan ja ne menevät sitten ihan joka paikkaan.. ilmanvaihtoritilöihin, tiivisteiden väliin, kenkien mukana autoon, ne liimaantuvat märkään tuulilasiin josta niitä ei saa ainakaan pyyhkijöillä pois yms. Keväinen siitepölytuotanto ja kukintaroska on vielä pientä neulashelvetin rinnalla. Oman autopaikkani yläpuolella on harmittavasti rungoltaan 0,5m naapurin puolelle sijoittuva lehtikuusi.
Pyysin sitten vissiin neljään kertaan viime talvena naapurin äijää kaatamaan sen lehtikuusen pois. Olinhan kaatanut meitin pihalta pari tammea jottei tulis roskaa ja naapurin äijä jeesas mielellään siinä kun oli hälläkin oma lehmä ojassa. Lehtikuusen kaatoon ei kuitenkaan ryhdytty..
Tässä joitakin selityksiä:
naapuri: tulee liikaa hommaa
minä: hommataan metsuri, se vie roskatkin pois
naapuri: sehän maksaa
minä: maksetaan vaikka puoliks
naapuri: ei mahdu kaatamaan
minä: mahtuis kyllä meidän pihalle, piha on täynnä lunta joten siihen vaan
naapuri: äh.. katotaan ny myöhemmin
Tapahtui tässä taannoin.. kaveri tuli pesemään autoonsa siihen meille. Katottiin siinä sitten meikän just pestyä autoa joka oli jo ihan vihreenä sen kuusen pölystä. Sanoin siinä kaverille muun ohessa vitsinä että "pitäis vissiin myrkyttää kaikki puut ni ei tulis roskia". Tämän kuuli naapurin ämmä, joka intoutui sitten "keskusteluun":
ämmä: Meinaat sitten puita myrkyttää?!? Oo kuule varovainen ku sulla on lapsiakin!!!
minä: Häh? En mie mitää puita oo myrkyttämässä, se oli vitsinä heitetty..
ämmä: Oli kyllä huono vitsi!!!! (lähtee pois ja tulee kohta takas)
ämmä: Ne on kuules etanat mitkä täällä kukkia tuhoaa.. niitä on älytön määrä ja mä tykkään kukista!
minä: Ahaa? Enpä oo etanoita havainnu eikä sikäli haittaa vaikka niitä oliskin. (ämmä lähtee taas pois ja tulee kohta takas)
ämmä: Tiedätkö sä mitä lehtikuusen taimet maksaa??
minä: (Tajusin kuka talossa määrää) Enpäs tiedä mutta ei myöskään kiinnosta. (ämmä lähtee taas pois ja tulee kohta takas)
ämmä: Mä oon kuules myös keränny monta kottikärryllistä tammen lehtiäkin omalta pihaltani.
minä: Jaa.. kaadoin muutes just täältä noita tammia sen takia pois ettei tulis roskaa..
ämmä: Mitä sä oikein omakotitalon edes ostit ku et viiti pihaas hoitaa?!?!
minä: Hoidan kyllä pihaani ihan pian laittamalla tohon auton päälle pressuteltan

(ämmä lähtee taas pois ja on pitäny mykkäkoulua siitä asti)
Että silleen.. pressuteltta tuli pari viikkoa sitten ja stressi poistui. Pitäköön kuusensa ja katselkoon meikän komeaa harmaata autokatosta

Kaveri ehdotti että siihen naapurin puoleiselle seinälle vois maalata ison kirkkoveneen, mutta toteutus puuttuu vielä..