No kymmenen metrin päästä minusta löytyy 540tkm ajetun 9000turbon 88" omistaja joka ei valita autostaan! automaattinen ilmastointikin löytyy! ja ajotietokone!
Saabin kestävyys
Ei Juma! Sain heti maanantaiksi hyvät naurut
Nauroin ihan kippurassa
Tää topicci tais alunperin koskee paljon ajettuja saappeja!?
No kymmenen metrin päästä minusta löytyy 540tkm ajetun 9000turbon 88" omistaja joka ei valita autostaan! automaattinen ilmastointikin löytyy! ja ajotietokone!
No kymmenen metrin päästä minusta löytyy 540tkm ajetun 9000turbon 88" omistaja joka ei valita autostaan! automaattinen ilmastointikin löytyy! ja ajotietokone!
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
aiheen vakavuus katoaa kun joku kiljasee "ranskalainen" silloin se muuttuu hjyymöriksi. Sori vaan ranskikset. sais se rönöömiäs mennä popsimaan niitä voisarviaan muualle. kokeilis vaikka pököttifoorumia? lähemmäs jo ampus v*ttu. anteeks taas naisellisuuteni.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Äläs nyt... mistä niin suunnaton viha ranskalaisia autoja kohtaan? Kannattaisi hankkia jotain kokemuksia sanojensa tueksisaab87 kirjoitti:aiheen vakavuus katoaa kun joku kiljasee "ranskalainen" silloin se muuttuu hjyymöriksi. Sori vaan ranskikset. sais se rönöömiäs mennä popsimaan niitä voisarviaan muualle. kokeilis vaikka pököttifoorumia? lähemmäs jo ampus v*ttu. anteeks taas naisellisuuteni.
Itsellä ainakin pelkästään hyviä muistoja Peugeoteista ja Citroeneista
Kakkosautona nytkin Citikka jolla on tullut ajettua parikymmentä tuhatta täysin murheetonta kilometriä. Veikkaan että tuo tonnari hajoaa käsiin ennemmin (pelleiltään siis, ranskiksessa ei ole tipan tippaa ruostetta)
Ranskiksilla ajavat miehet tahtoo olla vähä semmosia itkijöitä (ei yleistys) lähi ja tuttavapiiris ollu jonkuverra noita ranskalaisia, eikä niissä oikee tunnu olevan hyvää. väärä merkki on vika nro 1. ei miula mtn ketää vaastaa oo, on kellä mikä on mut miusta on iha turha tulla saabfoorumiin ikemään jostain renaultista. saattaa olla miussa vähä jonkunäköstä aamukireyttä mut kai mie kusipää olen ihan luonnostanikin 
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Ei nyt sentään mennä henkilökohtaisuuksiin. Pidetäänpä edes me mainetta yllä, että Saab-klubin foorumilla neuvotaan ilman isompaa v*******a merkistä riippumatta kuten ennenkin.
Mielipiteensä saa toki vieraistakin merkeistä ilmaista mutta pysytään kuitenkin vain autokohtaisuuksissa.
Kyllähän se kuitenkin niin on, että Saab ja Renu on tehty erilaisella filosofialla erilaisiin olosuhteisiin eripituista käyttöikää silmälläpitäen.
Saabin omistaja ostaa Saabin yleensä sen tekniikan takia. Ranskalaisen auton omistaja arvostaa yleensä autossaan jotain muuta kuin teknisiä ominaisuuksia. Ranskalainen tyylikkyys ja mukavuus ovat myös tärkeä peruste.
Aiemmin toisaalla jo totesin, että herra André Citroenia ja Louis Renaultia ei voisi vähempää kiinnostaa muutaman sadan autoyksilön selviytyminen jossain pingviinien ja jääkarhujen seassa kun kuitenkin 90% autoista myydään huomattavasti hellempiin olosuhteisiin.
Pysyn edelleen kannassani, että AINOASTAAN Saab ja Volvo suunnittelivat auton käytettäväksi 25-30 vuotta täällä pohjoisessa. GM ja Ford? Aika näyttää.
Mielipiteensä saa toki vieraistakin merkeistä ilmaista mutta pysytään kuitenkin vain autokohtaisuuksissa.
Kyllähän se kuitenkin niin on, että Saab ja Renu on tehty erilaisella filosofialla erilaisiin olosuhteisiin eripituista käyttöikää silmälläpitäen.
Saabin omistaja ostaa Saabin yleensä sen tekniikan takia. Ranskalaisen auton omistaja arvostaa yleensä autossaan jotain muuta kuin teknisiä ominaisuuksia. Ranskalainen tyylikkyys ja mukavuus ovat myös tärkeä peruste.
Aiemmin toisaalla jo totesin, että herra André Citroenia ja Louis Renaultia ei voisi vähempää kiinnostaa muutaman sadan autoyksilön selviytyminen jossain pingviinien ja jääkarhujen seassa kun kuitenkin 90% autoista myydään huomattavasti hellempiin olosuhteisiin.
Pysyn edelleen kannassani, että AINOASTAAN Saab ja Volvo suunnittelivat auton käytettäväksi 25-30 vuotta täällä pohjoisessa. GM ja Ford? Aika näyttää.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Eiköhän homma riistäytynyt käsistä siinä vaiheessa, kun tämä tuore renaultisti päätti alkaa kyseenalaistamaan Saabin luotettavuutta, ja keksi kaikenmaailman sähkösäätöiset jarrupalat, eikai moiseen pelleilyyn voida asiallisesti vastata?
Eikai se perkele voi niin mennä, että ensin vingutaan kun Saabbi ei toimi, sitten kitistään, että vaihdan merkkiä, sitten kun on vaihtanut merkkiä kitisee renunsa ongelmista, ja jokaisen kirjoittamansa topicin aikana kuitenkin aihe siirtyy taas siihen että Saabi on paska ja epäonnistunut auto, jolla ei voi edes ajaa.
Edit: Ja itse olen mielestäni auttavainen ja suvaitsevainen muitakin merkkejä kohtaan, kyllä jos konepelti on pystyssä, niin pysähdyn yleensä aikataulun salliessa katsomaan. Mutta eikai ihan mihin tahansa voi suhtautua näin suvaitsevaisesti. Ei se tien varressa sauhuavan autonsa kanssa seisovakaan ekana mulle sano että "kuinkas tuollaisella ruostuvalla traktorilla ajat?"
Sitä saa mitä tilaa..
Eikai se perkele voi niin mennä, että ensin vingutaan kun Saabbi ei toimi, sitten kitistään, että vaihdan merkkiä, sitten kun on vaihtanut merkkiä kitisee renunsa ongelmista, ja jokaisen kirjoittamansa topicin aikana kuitenkin aihe siirtyy taas siihen että Saabi on paska ja epäonnistunut auto, jolla ei voi edes ajaa.
Edit: Ja itse olen mielestäni auttavainen ja suvaitsevainen muitakin merkkejä kohtaan, kyllä jos konepelti on pystyssä, niin pysähdyn yleensä aikataulun salliessa katsomaan. Mutta eikai ihan mihin tahansa voi suhtautua näin suvaitsevaisesti. Ei se tien varressa sauhuavan autonsa kanssa seisovakaan ekana mulle sano että "kuinkas tuollaisella ruostuvalla traktorilla ajat?"
Sitä saa mitä tilaa..
Viimeksi muokannut lefa42, Ma Syys 26, 2005 09:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
No entä tuo mukavuus?saab87 kirjoitti:tyylikkyys ja mukavuus? mikä tyylikkyys, miusta ranskalaiset autot on nimittäi nii gorillanperseen...
Montako kilometriä olet ajanut esim. Sitikalla? Millä mallilla? C5:lla?
EDIT:
Isojen sitikoiden ajettavuus on omasta mielestäni oikein asiallinen, varsinkin pidemmillä matkoilla.
Tiedä sitten, että kestävätkö ne kovin pitkiä matkoja...
Tuo Andro...n ostama Rellu on kyllä todellinen helmi
Tuota tosiaan kannattaa metsästää ympäri Suomea
Viimeksi muokannut 9000CS..., Ma Syys 26, 2005 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
AAMENlefa42 kirjoitti:Eiköhän homma riistäytynyt käsistä siinä vaiheessa, kun tämä tuore renaultisti päätti alkaa kyseenalaistamaan Saabin luotettavuutta, ja keksi kaikenmaailman sähkösäätöiset jarrupalat, eikai moiseen pelleilyyn voida asiallisesti vastata?
Eikai se perkele voi niin mennä, että ensin vingutaan kun Saabbi ei toimi, sitten kitistään, että vaihdan merkkiä, sitten kun on vaihtanut merkkiä kitisee renunsa ongelmista, ja jokaisen kirjoittamansa topicin aikana kuitenkin aihe siirtyy taas siihen että Saabi on paska ja epäonnistunut auto, jolla ei voi edes ajaa.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Hauska topikki!
Mun ekalla saapilla (900i vm. 1985) oli ajettu 360 tonnia. Tekniikka siinä aika huonossa kunnossa. Talvella kävi parhaimmillaan 5 minuuttia kahdella ja 15 minuuttia kolmella pytyllä. Tehojakaan ei ihan tuntunut olevan sitä 118 heppaa tallella. Bensaakin vei talvella jopa 20l/100km, Kesällä vähimmillään 13. Pellit ja pohja olivat kuitenkin mielestäni todella vähän ruosteessa.
Kuitenkin oli niin hieno peli ajaa ja todella munakas auto, ettei saabismi-infektio ollut vältettävissä. Nyt on sitten tonnari alla ja tekniikka pelittää hienosti. Mätää tosin löytyy, varsinkin ovista (vm. 1989), mutta eihän ne sisälle näy, ja peltiähän saa uutta (just ostin 3 sinkittyä ovea).
Ja vaikka halvemmalla saisikin parempikuntoisen ranskalaisen, niin mitä sitten? Saabilla ajo on sellaista euforiaa, mitä ei voi muilla merkeillä saavuttaa.
Niin sitten tää mun asia. Tällä tonnarilla tulee kohta toi 300 000km täyteen. Saako sitten jo käyttää huipputehoa?
Mun ekalla saapilla (900i vm. 1985) oli ajettu 360 tonnia. Tekniikka siinä aika huonossa kunnossa. Talvella kävi parhaimmillaan 5 minuuttia kahdella ja 15 minuuttia kolmella pytyllä. Tehojakaan ei ihan tuntunut olevan sitä 118 heppaa tallella. Bensaakin vei talvella jopa 20l/100km, Kesällä vähimmillään 13. Pellit ja pohja olivat kuitenkin mielestäni todella vähän ruosteessa.
Kuitenkin oli niin hieno peli ajaa ja todella munakas auto, ettei saabismi-infektio ollut vältettävissä. Nyt on sitten tonnari alla ja tekniikka pelittää hienosti. Mätää tosin löytyy, varsinkin ovista (vm. 1989), mutta eihän ne sisälle näy, ja peltiähän saa uutta (just ostin 3 sinkittyä ovea).
Ja vaikka halvemmalla saisikin parempikuntoisen ranskalaisen, niin mitä sitten? Saabilla ajo on sellaista euforiaa, mitä ei voi muilla merkeillä saavuttaa.
Niin sitten tää mun asia. Tällä tonnarilla tulee kohta toi 300 000km täyteen. Saako sitten jo käyttää huipputehoa?
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
-
Saippualaatikko
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
- Paikkakunta: Helsinki
Eikös tänne jossain vaiheessa kaivattu paineiden purku osastoa? Tässä nimittäin olisi siihen ainesta. Nyt vaan modet laittaa tämän topicin ilmoitusten tapaan tuonne ylös roikkumaan, niin tänne voi tulla aina kiroamaan ja purkamaan ketutusta. Lisäksi Anrelinoque (mikä olikaan) voidaan nimittää foorumeiden viralliseksi nyrkkeilysäkiksi. Miltäs kuulostaa?
Ei kai ranskalaisia autoja muotoilun takia osteta?
Ei kai ranskalaisia autoja muotoilun takia osteta?
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
Ideana loistava!Saippualaatikko kirjoitti:Eikös tänne jossain vaiheessa kaivattu paineiden purku osastoa? Tässä nimittäin olisi siihen ainesta. Nyt vaan modet laittaa tämän topicin ilmoitusten tapaan tuonne ylös roikkumaan, niin tänne voi tulla aina kiroamaan ja purkamaan ketutusta. Lisäksi Anrelinoque (mikä olikaan) voidaan nimittää foorumeiden viralliseksi nyrkkeilysäkiksi. Miltäs kuulostaa?
Ei kai ranskalaisia autoja muotoilun takia osteta?
Itseäni harmittaa kun myin nyrkkeilysäkkini pois vähäisen käytön vuoksi, autoremppaa tehdessä olisi hyvä olla moinen, jotta voisi sitten mennä takomaan säkkiä sen sijaan, että nakkaa työkalut metsään.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
no toivottavasti ei, mut en kyllä keksi muutakaan syytä semmosta ostaa... kivat värit??Saippualaatikko kirjoitti:Eikös tänne jossain vaiheessa kaivattu paineiden purku osastoa? Tässä nimittäin olisi siihen ainesta. Nyt vaan modet laittaa tämän topicin ilmoitusten tapaan tuonne ylös roikkumaan, niin tänne voi tulla aina kiroamaan ja purkamaan ketutusta. Lisäksi Anrelinoque (mikä olikaan) voidaan nimittää foorumeiden viralliseksi nyrkkeilysäkiksi. Miltäs kuulostaa?
Ei kai ranskalaisia autoja muotoilun takia osteta?
Viimeksi muokannut saab87, Ma Syys 26, 2005 09:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70