Saabin kestävyys

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Ei Juma! Sain heti maanantaiksi hyvät naurut :lol: Nauroin ihan kippurassa :P Tää topicci tais alunperin koskee paljon ajettuja saappeja!?

No kymmenen metrin päästä minusta löytyy 540tkm ajetun 9000turbon 88" omistaja joka ei valita autostaan! automaattinen ilmastointikin löytyy! ja ajotietokone!
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kyllähän se niin taisi olla, mutta koska tämä toimii paremmin huumorina, siirtyi aihe tänne :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

No Renaultit on kyllä syvältä jostakin. Citikka tai Peso mieluummin :)

Niin ja alkuperäiseen aiheeseen palatakseni kyllä niitä paljon ajettuja Saabeja löytyy tuttavapiiristäkin jonkin verran. Oma tonnari on vasta sisäänajettu, 340 tkm...
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

aiheen vakavuus katoaa kun joku kiljasee "ranskalainen" silloin se muuttuu hjyymöriksi. Sori vaan ranskikset. sais se rönöömiäs mennä popsimaan niitä voisarviaan muualle. kokeilis vaikka pököttifoorumia? lähemmäs jo ampus v*ttu. anteeks taas naisellisuuteni.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

saab87 kirjoitti:aiheen vakavuus katoaa kun joku kiljasee "ranskalainen" silloin se muuttuu hjyymöriksi. Sori vaan ranskikset. sais se rönöömiäs mennä popsimaan niitä voisarviaan muualle. kokeilis vaikka pököttifoorumia? lähemmäs jo ampus v*ttu. anteeks taas naisellisuuteni.
Äläs nyt... mistä niin suunnaton viha ranskalaisia autoja kohtaan? Kannattaisi hankkia jotain kokemuksia sanojensa tueksi :(

Itsellä ainakin pelkästään hyviä muistoja Peugeoteista ja Citroeneista :)

Kakkosautona nytkin Citikka jolla on tullut ajettua parikymmentä tuhatta täysin murheetonta kilometriä. Veikkaan että tuo tonnari hajoaa käsiin ennemmin (pelleiltään siis, ranskiksessa ei ole tipan tippaa ruostetta) :oops:
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Ranskiksilla ajavat miehet tahtoo olla vähä semmosia itkijöitä (ei yleistys) lähi ja tuttavapiiris ollu jonkuverra noita ranskalaisia, eikä niissä oikee tunnu olevan hyvää. väärä merkki on vika nro 1. ei miula mtn ketää vaastaa oo, on kellä mikä on mut miusta on iha turha tulla saabfoorumiin ikemään jostain renaultista. saattaa olla miussa vähä jonkunäköstä aamukireyttä mut kai mie kusipää olen ihan luonnostanikin :twisted:
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Ei nyt sentään mennä henkilökohtaisuuksiin. Pidetäänpä edes me mainetta yllä, että Saab-klubin foorumilla neuvotaan ilman isompaa v*******a merkistä riippumatta kuten ennenkin.

Mielipiteensä saa toki vieraistakin merkeistä ilmaista mutta pysytään kuitenkin vain autokohtaisuuksissa.

Kyllähän se kuitenkin niin on, että Saab ja Renu on tehty erilaisella filosofialla erilaisiin olosuhteisiin eripituista käyttöikää silmälläpitäen.

Saabin omistaja ostaa Saabin yleensä sen tekniikan takia. Ranskalaisen auton omistaja arvostaa yleensä autossaan jotain muuta kuin teknisiä ominaisuuksia. Ranskalainen tyylikkyys ja mukavuus ovat myös tärkeä peruste.

Aiemmin toisaalla jo totesin, että herra André Citroenia ja Louis Renaultia ei voisi vähempää kiinnostaa muutaman sadan autoyksilön selviytyminen jossain pingviinien ja jääkarhujen seassa kun kuitenkin 90% autoista myydään huomattavasti hellempiin olosuhteisiin. :)

Pysyn edelleen kannassani, että AINOASTAAN Saab ja Volvo suunnittelivat auton käytettäväksi 25-30 vuotta täällä pohjoisessa. GM ja Ford? Aika näyttää.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

tyylikkyys ja mukavuus? mikä tyylikkyys, miusta ranskalaiset autot on nimittäi nii gorillanperseen näkösiä että rumempia saa hakemalla hakea, mutta mikä taas ketäki miellyttää, ei mtn hlökohtasta :twisted:
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Eiköhän homma riistäytynyt käsistä siinä vaiheessa, kun tämä tuore renaultisti päätti alkaa kyseenalaistamaan Saabin luotettavuutta, ja keksi kaikenmaailman sähkösäätöiset jarrupalat, eikai moiseen pelleilyyn voida asiallisesti vastata?

Eikai se perkele voi niin mennä, että ensin vingutaan kun Saabbi ei toimi, sitten kitistään, että vaihdan merkkiä, sitten kun on vaihtanut merkkiä kitisee renunsa ongelmista, ja jokaisen kirjoittamansa topicin aikana kuitenkin aihe siirtyy taas siihen että Saabi on paska ja epäonnistunut auto, jolla ei voi edes ajaa.

Edit: Ja itse olen mielestäni auttavainen ja suvaitsevainen muitakin merkkejä kohtaan, kyllä jos konepelti on pystyssä, niin pysähdyn yleensä aikataulun salliessa katsomaan. Mutta eikai ihan mihin tahansa voi suhtautua näin suvaitsevaisesti. Ei se tien varressa sauhuavan autonsa kanssa seisovakaan ekana mulle sano että "kuinkas tuollaisella ruostuvalla traktorilla ajat?"

Sitä saa mitä tilaa..
Viimeksi muokannut lefa42, Ma Syys 26, 2005 09:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

saab87 kirjoitti:tyylikkyys ja mukavuus? mikä tyylikkyys, miusta ranskalaiset autot on nimittäi nii gorillanperseen...
No entä tuo mukavuus?
Montako kilometriä olet ajanut esim. Sitikalla? Millä mallilla? C5:lla?

EDIT:
Isojen sitikoiden ajettavuus on omasta mielestäni oikein asiallinen, varsinkin pidemmillä matkoilla.
Tiedä sitten, että kestävätkö ne kovin pitkiä matkoja...

Tuo Andro...n ostama Rellu on kyllä todellinen helmi :lol: :lol:
Tuota tosiaan kannattaa metsästää ympäri Suomea :lol:
Viimeksi muokannut 9000CS..., Ma Syys 26, 2005 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

lefa42 kirjoitti:Eiköhän homma riistäytynyt käsistä siinä vaiheessa, kun tämä tuore renaultisti päätti alkaa kyseenalaistamaan Saabin luotettavuutta, ja keksi kaikenmaailman sähkösäätöiset jarrupalat, eikai moiseen pelleilyyn voida asiallisesti vastata?

Eikai se perkele voi niin mennä, että ensin vingutaan kun Saabbi ei toimi, sitten kitistään, että vaihdan merkkiä, sitten kun on vaihtanut merkkiä kitisee renunsa ongelmista, ja jokaisen kirjoittamansa topicin aikana kuitenkin aihe siirtyy taas siihen että Saabi on paska ja epäonnistunut auto, jolla ei voi edes ajaa.
AAMEN :wink: mut kai minä välilä vähä turhankin kova suustani :oops: mutkunmutkun... minen vaa ossoo käyttäytyä :twisted:
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Hauska topikki! :D

Mun ekalla saapilla (900i vm. 1985) oli ajettu 360 tonnia. Tekniikka siinä aika huonossa kunnossa. Talvella kävi parhaimmillaan 5 minuuttia kahdella ja 15 minuuttia kolmella pytyllä. Tehojakaan ei ihan tuntunut olevan sitä 118 heppaa tallella. Bensaakin vei talvella jopa 20l/100km, Kesällä vähimmillään 13. Pellit ja pohja olivat kuitenkin mielestäni todella vähän ruosteessa.

Kuitenkin oli niin hieno peli ajaa ja todella munakas auto, ettei saabismi-infektio ollut vältettävissä. Nyt on sitten tonnari alla ja tekniikka pelittää hienosti. Mätää tosin löytyy, varsinkin ovista (vm. 1989), mutta eihän ne sisälle näy, ja peltiähän saa uutta (just ostin 3 sinkittyä ovea).

Ja vaikka halvemmalla saisikin parempikuntoisen ranskalaisen, niin mitä sitten? Saabilla ajo on sellaista euforiaa, mitä ei voi muilla merkeillä saavuttaa.

Niin sitten tää mun asia. Tällä tonnarilla tulee kohta toi 300 000km täyteen. Saako sitten jo käyttää huipputehoa?
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Eikös tänne jossain vaiheessa kaivattu paineiden purku osastoa? Tässä nimittäin olisi siihen ainesta. Nyt vaan modet laittaa tämän topicin ilmoitusten tapaan tuonne ylös roikkumaan, niin tänne voi tulla aina kiroamaan ja purkamaan ketutusta. Lisäksi Anrelinoque (mikä olikaan) voidaan nimittää foorumeiden viralliseksi nyrkkeilysäkiksi. Miltäs kuulostaa?

Ei kai ranskalaisia autoja muotoilun takia osteta? 8O
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Saippualaatikko kirjoitti:Eikös tänne jossain vaiheessa kaivattu paineiden purku osastoa? Tässä nimittäin olisi siihen ainesta. Nyt vaan modet laittaa tämän topicin ilmoitusten tapaan tuonne ylös roikkumaan, niin tänne voi tulla aina kiroamaan ja purkamaan ketutusta. Lisäksi Anrelinoque (mikä olikaan) voidaan nimittää foorumeiden viralliseksi nyrkkeilysäkiksi. Miltäs kuulostaa?

Ei kai ranskalaisia autoja muotoilun takia osteta? 8O
Ideana loistava! :)

Itseäni harmittaa kun myin nyrkkeilysäkkini pois vähäisen käytön vuoksi, autoremppaa tehdessä olisi hyvä olla moinen, jotta voisi sitten mennä takomaan säkkiä sen sijaan, että nakkaa työkalut metsään. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Saippualaatikko kirjoitti:Eikös tänne jossain vaiheessa kaivattu paineiden purku osastoa? Tässä nimittäin olisi siihen ainesta. Nyt vaan modet laittaa tämän topicin ilmoitusten tapaan tuonne ylös roikkumaan, niin tänne voi tulla aina kiroamaan ja purkamaan ketutusta. Lisäksi Anrelinoque (mikä olikaan) voidaan nimittää foorumeiden viralliseksi nyrkkeilysäkiksi. Miltäs kuulostaa?

Ei kai ranskalaisia autoja muotoilun takia osteta? 8O
no toivottavasti ei, mut en kyllä keksi muutakaan syytä semmosta ostaa... kivat värit?? :twisted: siis tosi miehekkäät värit *köhii* otan vakavasti miehet jotka ajavat vaaleanvioleteilla tai -vihreillä yms värisillä ranskalaisilla :lol:
Viimeksi muokannut saab87, Ma Syys 26, 2005 09:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Lukittu