Iron Maiden keikalle menijöitä?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mun unelmana olisi saada jostain Paul Reed Smith, mutta kun ne ei enää tee vasureita muuta kuin erikoistilauksesta :roll:

Kokeilin kerran Musamaailmassa vasuria PRS:ää ja ihastuin siihen heti. Opiskelijana ei vain ollut varaa hommata sitä ja nyt noita kitaroita ei enää saa mistään :roll:

On sitä tullut kokeiltua muitakin hyviä "keppejä". Gibsonin SG:hen ihastuin heti, samoin käytettyyn puoliakustiseen Ibanez Artistiin (sääli, ettei ollut silloin rahaa ostaa sitä :cry: ) ja Fender Telecasteriin, vaikka pidinkin sitä aikaisemmin ehkä maailman rumimpana kitarana :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Turbo Sensonic kirjoitti: P.S. Tuli tilattua saksalaiselta Thomannilta M-Audio Black Box -kitaratyöasema. Kyseinen laite pystyy simuloimaan mm. Marshallin JCM-800, Mesa/Boogien Dual Rectifieriä, Peavyn EVH5150:sta, tiettyjä ENGLin ja Gallien-Krugerin vahvistimia. Saas nähdä, kuinka hyvin... Lisätietoa: http://www.m-audio.com/products/en_us/M ... -main.html
Tuo laite näyttää aika kiinnostavalta.. Mutta ei siellä Thomannilla kyllä ainakaan haulla löytynyt tuota :?: Kai minä etsin oikeasta paikasta eli thomann.de:stä?

EDIT: ja mikä siellä oli hinta? Löysin tuon http://www.musicstorekoeln.de/en/global ... store.html
nettikaupasta, mutta IntoLuthmannin ohjehinta Suomessa on jopa alle tuon..

EDIT2: Thomannilta saamani tiedon mukaan laitteesta on tulossa 2. versio.
9000CS 2,3
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Me mennää naisen kanssa , vuonna 2005 olin yksin
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Kävikö niin että et pääse keikalle?
Ostan lipun Maidenin H:gin konserttiin, kumpikin päivä käy. Pitää olla Permanto paikka. Tarjouksia kiitos!
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:Tuo laite näyttää aika kiinnostavalta.. Mutta ei siellä Thomannilla kyllä ainakaan haulla löytynyt tuota :?: Kai minä etsin oikeasta paikasta eli thomann.de:stä?
Etsit ihan oikeasta paikasta. Satuin vain ostamaan vikan kappaleen 100 eurolla 8O 8)

Joo, tuosta Black Boxista on tulossa "Reloaded" -versio, mutta tuon vanhemman Black Boxin voi myös päivittää valmistajan nettisivulta ladattavalla softalla "Reloaded -kuosiin". Se olikin melkein eka juttu, minkä tein tuolle laitteelle.

Nimim. ehtinyt työkiireiden takia kokeilemaan tuota laitetta kaksi lyhyttä kertaa :cry:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Turbo Sensonic kirjoitti: Joo, tuosta Black Boxista on tulossa "Reloaded" -versio, mutta tuon vanhemman Black Boxin voi myös päivittää valmistajan nettisivulta ladattavalla softalla "Reloaded -kuosiin". Se olikin melkein eka juttu, minkä tein tuolle laitteelle.

Nimim. ehtinyt työkiireiden takia kokeilemaan tuota laitetta kaksi lyhyttä kertaa :cry:
Näyttää tuota saavan jo v2:na 149€:lla. Tuo pro tools m-powered tuki on ihan hieno homma jos raaskii ostaa sen.
Mulla olisi tarvetta etuasteelle multiefekteillä. Pitäisi päästä testaamaan Digitechin GNX 3000:ia. Siinä on myös hyvät liitännät tietokoneelle jos äänityksiä ajattelee ja sitä voisi käyttää ihan etuasteena soittaessakin.
http://www.thomann.de/thoiw3_digitechgn ... dinfo.html
Tuota on kehuttu kohtalaiseksi multihärveliksi hintaansa nähden. Myös Riffin testissä sitä kehuttiin mutta ne kyllä kehuu kaikkea mitä testaavat :roll:
Miten se Krokuksen keikka? Itse en jaksanut lähteä katsomaan..
Marraskuussa on muuten Glenn Hughes keikalla 10.pv siinä Kaivopihan Virgin Oil:ssa Zetoria vastapäätä.
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Krokuksen keikka oli aivan s**t*n*n hyvä! Kannatti mennä katsomaan, vaikka olikin tiistaina tosi väsynyt. Ja tuota Hughesia olis kanssa kiva mennä katsomaan, vaikka sen on nähnytkin jo kahdesti (toisen kerran HTP:ssa, eli Hughes-Turner Projektissa).

Sääli, että Digitech ei enää tee räkkimallisia etuaste-/efektiyhdistelmiä :evil: Joku DSP2101 (vai oliko GSP?) oli (ja on edelleen) aivan helvetin hyvä lukuunottamatta putkisäröjä. :evil:

Siinä oli sentään kaksi 12AX7 -putkea etuasteessa putkisäröä varten, kompressori, delayt, reverb:t, Whammy -pedaali, harmonizer, flanger, chorus, phaser jne. jne.

Jos tuon orkkis Black Boxin saa vielä jostain kohtuuhintaan (100-110 euroa), niin kannattaa ostaa heti. Kuten jo kirjoittelin, niin sen saa kuitenkin helposti päivitettyä Reloaded -versioksi:

http://www.m-audio.com/index.php?do=sup ... d1c1fa69cb
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Turbo Sensonic kirjoitti:Krokuksen keikka oli aivan s**t*n*n hyvä! Kannatti mennä katsomaan, vaikka olikin tiistaina tosi väsynyt. Ja tuota Hughesia olis kanssa kiva mennä katsomaan, vaikka sen on nähnytkin jo kahdesti (toisen kerran HTP:ssa, eli Hughes-Turner Projektissa).
Aktivoiduin itsekin tuossa sen verran että hankin liput Hughesin keikalle, vaikka en miehen omasta tuotannosta omista kuin Building the.. levyn ja sen angels dvd:n. Virgin Oil:n ruokalistallakin oli tosin osuutta asiaan :)
Maidenin lippuja näyttäisi olevan myytävänä huutonetissä ihan kivasti. Pitää sekin käydä tsekkaamassa ihan vanhojen levyjen kunniaksi. Diggailin kuitenkin Maidenia pikkupoikana ihan jonkin verran. Ja nykyäänhän niiden levyt toimii minulla basson soiton "opettajana" :)
Tosin viimeisin levy minkä niiltä ostin oli Seventh son. Muutaman kerran olen tämän uusimman kuunnellut läpi ja tulee kyllä mieleen että eikö nyt voisi jo viimeinkin lopettaa kun ei ole kertakaikkiaan enää mitään uutta sanottavaa. Maksava ylöisö on kuitenkin eri mieltä päätellen siitä että 2 iltaa taas areenassa loppuun myyty..
9000CS 2,3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vielä pari viikkoa keikkaan, kovin aika kuluu hitaasti odotellessa.

Nyt on äänentoistolaitteisto taasen kasassa kunhan vaan tulisi vielä vahvistin ja viritin postissa.. sattui löytymään edullisesti Gradientin Avantit ja Dualin 505-3:nen eli pääsee taas kuuntelemaan lp-kokoelmaansa. Pitääpä käydä hankkimassa Black&Whitesta lisää noita maanmainioita lp-levyjä :D
Oli musaharrastus kalustovajeen vuoksi vähän aikaa jäissä kun ei noilla halpisstereoilla saa kuin pään ja korvat kipeiksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:Vielä pari viikkoa keikkaan, kovin aika kuluu hitaasti odotellessa.

Nyt on äänentoistolaitteisto taasen kasassa kunhan vaan tulisi vielä vahvistin ja viritin postissa.. sattui löytymään edullisesti Gradientin Avantit ja Dualin 505-3:nen eli pääsee taas kuuntelemaan lp-kokoelmaansa. Pitääpä käydä hankkimassa Black&Whitesta lisää noita maanmainioita lp-levyjä :D
Oli musaharrastus kalustovajeen vuoksi vähän aikaa jäissä kun ei noilla halpisstereoilla saa kuin pään ja korvat kipeiksi.
Joo, Black&White on hyvä mesta. Niiltä löytyy lähes aina jotain harvinaista/uutta second hand -kamana 8)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Joo, Black&White on hyvä mesta. Niiltä löytyy lähes aina jotain harvinaista/uutta second hand -kamana 8)
Jep, siellä on tullut aina pääasiassa asioituakin. Pitää hankkia mm. noita heviklassikoita nyt nimenomaan älppärimuodossa, sopii mainiosti 70-80-luvun musaan tuo formaatti 8)
Harmi kun meni aikanaan virtalähde c-kassudeksistä, oli ihan hyvä laite, ei taida moista kannattaa korjauttaa, harmillisesti on tallessa varmaan toista sataa kasettia joista osa ihan alkuperäistallenteita.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:
Joo, Black&White on hyvä mesta. Niiltä löytyy lähes aina jotain harvinaista/uutta second hand -kamana 8)
Jep, siellä on tullut aina pääasiassa asioituakin. Pitää hankkia mm. noita heviklassikoita nyt nimenomaan älppärimuodossa, sopii mainiosti 70-80-luvun musaan tuo formaatti 8)
Harmi kun meni aikanaan virtalähde c-kassudeksistä, oli ihan hyvä laite, ei taida moista kannattaa korjauttaa, harmillisesti on tallessa varmaan toista sataa kasettia joista osa ihan alkuperäistallenteita.
Mä olen pääasiassa siirtynyt tuolta vinyylipuolelta CD -puolelle. Olen hommannut samat levyt CD:einä ja luopunut vinyyleistä. Sama juttu videokasettien kohdalla (VHS :arrow: DVD). Kaikkia videoita ei tietenkään ole virallisesti julkaistu DVD:nä, mutta jotkut tahot ovat vetäneet vanhoja videoita DVD:lle hyvälaatuisilta videokaseteilta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Mä olen pääasiassa siirtynyt tuolta vinyylipuolelta CD -puolelle. Olen hommannut samat levyt CD:einä ja luopunut vinyyleistä. Sama juttu videokasettien kohdalla (VHS :arrow: DVD). Kaikkia videoita ei tietenkään ole virallisesti julkaistu DVD:nä, mutta jotkut tahot ovat vetäneet vanhoja videoita DVD:lle hyvälaatuisilta videokaseteilta.
Ihan makuasia, itse kanssa siirryin ostamaaan cd-levyjä sen jälkeen kun vanha Garrardin levari hajosi lopullisesti ja kun tuli downgreidattua toistovehkeet muutenkin.
Musahommat ei tietty pitäisi olla laitteista kiinni mutta kieltämättä vähemmän on tullut kuuneltua musaa huonommilla laitteilla.
Itse pidän erittäin paljon vanhoista kunnon älppäreistä ja niiden luomasta fiiliksestä; raps raps raps, skriik :D
Ja kansikuvat ovat ainakin niin isoja että näkeekin jotain :D

Mutta asiasta keppihevoseen, cd-soitin puuttuu (tai on siis yksi Kenwoodin midisarjan soitin mutta se ei tule käyttöön).
Itse en ole perehtynyt kunnolisten cd-soittimien anatomiaan, eli kuinka paljon pitäisi sijoittaa kelvolliseeen (uuteen) soittimeen, ja dvd-soitin tuskin tulee kysymykseen jo pelkästään hitautensa vuoksi?

Yhdellä tutulla olisi myynnissä omasta mielestään kelvollinen cd-soitin mutta se painaa 19kg ja maksaa 200e käytettynä, lienee jo liioittelua? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:Mutta asiasta keppihevoseen, cd-soitin puuttuu (tai on siis yksi Kenwoodin midisarjan soitin mutta se ei tule käyttöön).
Itse en ole perehtynyt kunnolisten cd-soittimien anatomiaan, eli kuinka paljon pitäisi sijoittaa kelvolliseeen (uuteen) soittimeen, ja dvd-soitin tuskin tulee kysymykseen jo pelkästään hitautensa vuoksi?

Yhdellä tutulla olisi myynnissä omasta mielestään kelvollinen cd-soitin mutta se painaa 19kg ja maksaa 200e käytettynä, lienee jo liioittelua? :D
Vaikea sanoa, mikä on hyvä CD -soitin, kun en ole hifisti. Mulla oikeastaan määrä korvaa laadun :wink:

Toistaiseksi on pärjännyt Pioneerin steroilla, Sonyn Discmanilla, Yamakawan DVD -soittimella ja autojen soittimilla, jos on halunnut kuunnella CD -levyjä. Jos olisi hifisti, niin joku Denon voisi varmaan olla aika hyvä vaihtoehto (näin olen kuullut hifistikaverilta).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Vaikea sanoa, mikä on hyvä CD -soitin, kun en ole hifisti. Mulla oikeastaan määrä korvaa laadun :wink:

Toistaiseksi on pärjännyt Pioneerin steroilla, Sonyn Discmanilla, Yamakawan DVD -soittimella ja autojen soittimilla, jos on halunnut kuunnella CD -levyjä. Jos olisi hifisti, niin joku Denon voisi varmaan olla aika hyvä vaihtoehto (näin olen kuullut hifistikaverilta).
En itsekään ole hifisti mutta kun on ollut tuollaisia keskikastin laitteita niin niidenkin jälkeen musankuuntelu pakettipeleillä tuntuu aika kiduttavalta, etenkin koska pidän myös klassisesta.
Huippuluokan peleihin ei ole varaa mutta nyt on koossa sellainen kokoonpano kuin aiemminkin, eli tyytyväinen varmaan olen (kunhan tulisi jo se vahvari ja viritin että pääsisi viikonloppuna koluamaan levykauppoja ;) ).
Viimeksi muokannut ng900aero, To Marras 02, 2006 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin