Opel Astran (G) mittaristo-ongelmat

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Opel Astran (G) mittaristo-ongelmat

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Elikkä sarjassamme muunmerkkisten ongelmat:

Serkulla on G-sukupolven Opel Astra, joka toimii muutoin oikein mukavasti mutta mittaristo nollailee itseään ajossa, eli mittarit tippuvat väristen nollaan, ja parin sekunnin päästä palaavat normaaliasentoihin samalla kun kaikki varoitusvalot syttyvät ja sammuvat kuin käynnistäessä. Samoin kilometrinäytössä ei näy mitään (tämä voi johtua palaneesta polttimosta).

Jos olen oikein ymmärtänyt niin NG900:ssa on ollut jotain samantyylistä ongelmaa, ja kun kyseessä on suurinpiirtein samanikäistä GM-teknologiaa niin voisiko syykin olla sama? Samoin E36-mallin BMW:issä on googletuksen perusteella ollut samaa ongelmaa, ja siinä syylliseksi on veikattu mittariston piirilevyä, korjauksena uusi mittaristo.

Google ei osannut sanoa mitään, onko raadilla arvauksia?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Opel Astran (G) mittaristo-ongelmat

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

Voi toki olla samaa vikaa kuin saabissa mutta opeleissa on myös ollut havaittavissa mittarin liittimen löystymistä joka aiheuttaa ko oireen..
Ei muuta kuin mittaristo pois..
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Opel Astran (G) mittaristo-ongelmat

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

NG:ssä vika on tuollaisessa total recallissa aikas usein virtalähteen piirilevyn juotoksissa. Se on se erillinen piirilevy jossa ei ole ne viisaripuolen osat kiinni vaan pienempi erillinen levy takaapäin purkaessa.

Kiltisti juottaen kaikki isommat läpireikäliitokset joissa mekaaninen rasitus korkkaa juotoksen ennenpitkää jos tuentaa ei ole suunniteltu kunnolla, kuten useimmiten tuntuu olevan asianlaita
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin