Elikkä sarjassamme muunmerkkisten ongelmat:
Serkulla on G-sukupolven Opel Astra, joka toimii muutoin oikein mukavasti mutta mittaristo nollailee itseään ajossa, eli mittarit tippuvat väristen nollaan, ja parin sekunnin päästä palaavat normaaliasentoihin samalla kun kaikki varoitusvalot syttyvät ja sammuvat kuin käynnistäessä. Samoin kilometrinäytössä ei näy mitään (tämä voi johtua palaneesta polttimosta).
Jos olen oikein ymmärtänyt niin NG900:ssa on ollut jotain samantyylistä ongelmaa, ja kun kyseessä on suurinpiirtein samanikäistä GM-teknologiaa niin voisiko syykin olla sama? Samoin E36-mallin BMW:issä on googletuksen perusteella ollut samaa ongelmaa, ja siinä syylliseksi on veikattu mittariston piirilevyä, korjauksena uusi mittaristo.
Google ei osannut sanoa mitään, onko raadilla arvauksia?
Opel Astran (G) mittaristo-ongelmat
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Opel Astran (G) mittaristo-ongelmat
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Opel Astran (G) mittaristo-ongelmat
Voi toki olla samaa vikaa kuin saabissa mutta opeleissa on myös ollut havaittavissa mittarin liittimen löystymistä joka aiheuttaa ko oireen..
Ei muuta kuin mittaristo pois..
Ei muuta kuin mittaristo pois..
Re: Opel Astran (G) mittaristo-ongelmat
NG:ssä vika on tuollaisessa total recallissa aikas usein virtalähteen piirilevyn juotoksissa. Se on se erillinen piirilevy jossa ei ole ne viisaripuolen osat kiinni vaan pienempi erillinen levy takaapäin purkaessa.
Kiltisti juottaen kaikki isommat läpireikäliitokset joissa mekaaninen rasitus korkkaa juotoksen ennenpitkää jos tuentaa ei ole suunniteltu kunnolla, kuten useimmiten tuntuu olevan asianlaita
Kiltisti juottaen kaikki isommat läpireikäliitokset joissa mekaaninen rasitus korkkaa juotoksen ennenpitkää jos tuentaa ei ole suunniteltu kunnolla, kuten useimmiten tuntuu olevan asianlaita
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko