Eli vika on sellainen, että rumpu ei pyöri. Vettä se kyllä pumppaa. Avasin takakannen etsien lähinnä näkyviä vikoja ja laitteen sisäisiä sulakkeita, mutta en löytänyt. Muuta en uskalla tehdä.
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Paljonko huoltomiehen korjausarvio mahtaa olla? Ja paljollako niiden käynti maksaa, että tekevät edes korjausarvion? Vaimo on jo tilaamassa pesutornia...
Entäs jos käsin käännät ohjelmakytkintä lähteekö pyöriin luulisin , että tuo kytkin rikki eli ei pyöri ,sen pitäs raksutta kun kuuntelee jos toimii.
Uusi kytkin ja huoltomies , veikkaan et lähes 100e
Viimeksi muokannut Reetu, La Tammi 01, 2005 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reijo kirjoitti:Entäs jos käsin käännät ohjelmakytkintä lähteekö pyöriin , veikkaisin , että tuo kytkin rikki eli ei pyöri ,sen pitäs raksutta kun kuuntelee jos toimii.
Uusi kytkin ja huoltomies , veikkaan et lähes 100e
Ohjelmakytkintä käännetty ja käynnistää kyllä veden pumppauksen silloin, kun pitääkin, mutta kun pitää pyörittää rumpua, niin ei sano mitään.
Mimmi kirjoitti:9 vuotiasta konetta en lähtisi korjaamaan, vaan taipuisin vaimon tahtoon ja ostaisin uuden koneen. Tekninen ja taloudellinen käyttöikä on noin 10 vuotta.
Itse asiassa tämä kone myötäilee hyvin vaimon toiveita. Juuri ennen joulua tehtiin päätös, ettei vielä tänä jouluna hankita joululahjaksi pesutornia. Lisäksi, kyllähän se kuivausrumpu helpottaa minunkin elämääni. Eli suunnitelmissa on ollut.
Eipä sitten osaa auttaa , meillä tapeltiin samanmoisten vaivojen kanssa ja ostettiin jopa 80km päästä käytetty pesukone ja eihän sekään toiminut, kunnes sain paikallisesta liikkeestä uuden osamaksulla , ja huolet ohi , meillä kun tuo kone joutuu laulaan joka päivä tosin nyt on vähentynyt kun saatiin muksuille lisää kampetta.
Suosittelen omasi ja etenkin vaimon hyvin voinnin kannalta , ostamaan uuden koneen , onpa useaksi vuosiksi sitten nuo murheet ohi.
Kodinkonekorjaajat myyvät rummunpäähän laippoineen tota laakerisysteemiä, mutta pyytävät hintaa 60€ puoli. Tuli aikoinaan isävainaan pesukarhuun pelkät laakerit vaihdettua. Oli aika isotöinen homma, palikat oli aika tiukasti hapettuneet toisiinsa kiinni.
Niin ja ohjeena on että pesee koneen tyhjänä silloin tällöin 95 asteessa. Lähtee kalkit ja muut saostumat tiivisteistä ja stefoista ja käyttöikä pidentynee.
Tarkasta se KONDENSAATTORI yleensä se saa siipeen ja tämän takia
sähkömoottori ei jaksa lähteä pyörimään, vaan tahtoo vaan paikallaan jurista.
( varo niitä napoja sieltä lähtee kova tälli vaikka virta on pois päältä )
jariha kirjoitti:
Tämä on kyllä suurin epäilykseni. Tarviiko pahasti purkaa tai voiko sen jotenkin todentaa, kuin vasta uusilla hiilillä?
No Bosch merkkisessä koneessa möivät koko moottorin takapesän (sis hiilet) joka oli kaiketi 70€. Vaihto oli helppo, ruuvit irti ja takakansi vaihtoon. Ainut huonopuoli oli 2 viikkoa kestävä vinkuna ennenkuin hiilet kuluivat sopivaan muotoon.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Joo, meitsi kanssa korjas peskuoneen kondensaattoria vaihtamalla. kävin jostain kaatikselta irrottelemassa ämpärillisen konkkia ja pistin lähimmäksi samankokoisen kiinni ja taas toimi! nimim. korjausta vailla aivoja.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11