Olin tänään menossa Leppävaaraan kaverin luo käymään...
Vieraspaikkoja ei tällä talolla ole.
Kuitenkin siitä oli juuri joku keski-ikäinen mies lähdössä vaimonsa kanssa omalta paikaltaan (autona N*ssan Maxima), kysyin täysin ystävällisesti, josko voisin pysäköidä hänen paikallaan puoli tuntia.
Vastaukseksi sain, "TÄÄL EI OO VIERASPAIKKOJA!!!!"
Esitin asiani uudestaan ja taas samaa huutoa tuli, siis sällin asenne heti kättelyssä oli täysin asiaton.
Tietenkään hänen ei olisi tarvinnut antaa paikkaa mun käyttöön hetkeksikään, mutta se asenne Nätistikin olisi voinut sanoa.
Tommonen just ottaa päästä niin pahemman kerran. Hyvä että on saanut hillittyä itsensä ja antaa asian olla. Vähän vois osottaa ystävällisyyttä toisia kohtaan tilanteissa jossa esim. ystävällisesti kysyy asiaa. Mutta tommosia öykkäreitähän maailma on pullollaan. Monet on vielä semmosia että jos sitte niille sanoo samalla mitalla takas ni nehän ottaa siitä nokkiinsa niin perusteellisesti.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Sanoppa muuta.... Äijä tietty heti ajatteli, että jos annan paikan niin tuo 99:sin reuhu ei lähde kulumallakaan pois tai kun ollaan vaimon kanssa haettu se tarjous kahvipaketti niin ei saada "autoa" enää mihinkään....
Ei saisi yleistää, mutta joskus tuntuu, että tommoset keski-ikäiset miekkoset on niin itteensä täynnä, varsinkin jos asiaan liittyy oma etu tai autoasiat.
No odotellaan niitä päiviä innokkaasti ja toivottavasti osaa silloin vielä luottaa siihen, että kaikki ihmiset eivät yritä kokoajan vetää välitsä ja aiheuttaa toiselle harmia ja vahinkoa.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
Mua taas risoo se, että meidän taloyhtiössä on kaksi autopaikkaa, joissa ei ole ainuttakaan kertaa ollu autoa sinä aikana kun oon tässä asunut. Ite ajaa autolla lähes joka päivä, ja olis kiva kun sais lohkon ja lämmittimen kun aamulla lähtee kouluu/töihin. Ne autopaikat kuuluu joillekkin vanhemmille ihmisille, joilla ei oo ollu korttiakaan varmaan 10 vuoteen. Mut ei voi edes lainata sitä paikkaansa vaikka maksaisi sen tolppapaikan siltä ajalta. Nyt soittelin suivaantuneen taloyhtiöön, kun palo pinna kun huomautellaan että rikkinäistä autoa ei saa pitää tuossa parkkipaikalla. No joo kyllähän tuosta mun tontusta tippa öljyä maahan tulee silloin tällöin...mutta niin me nuorethan olla aina häiriköitä ja ties mitä...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Yksi mitä olen huomannut, niin Citymarkettien pihassa olevat perheparkkiruutut on enemmän yksin liikuvien käytössä. Rovaniemellä yksi kerta sitten oltiin menossa Citymarketiin ja olin kääntymässä perheruutuun, kun edestä tulee Toyota ja ajaa siihen ruutuun. Itse olin just päästämässä suusta valikoituja kirosanoja, kun vaimo pomppas autosta ku jousi ja huutaa Toyotaa ajaneelle naiselle, että onko hän yksin. Oli yksin liikenteessä niin vaimo sanoo, että voisko ajaa pois siitä, kun se on lapsiperheiden käyttöön niin ku opaste näyttää.
Toinen oli viime keväänä. Olin tulossa päivätöistä, kun kotipihassa oli joku ajanut mun ruutuun. Ei muuta ku tekstarilla omistaja ylös ja soitto toisella tekstarilla saatuun numeroon. Sanoin äijälle, että omistat mustan Fordin ja sain vastaukseksi kyllä. Sanoin, että voisitkos tulla ajamaan sun romus pois mun ruutusta, kun siinä lukee kuiten varattu. Äijä alkaa mulle mospottaan takaisin jostain mun sanavalinnoista (ford=romu) ja mulla kihahtaa ihan kympillä. Voimakkaalla äänensävyllä sanon, että nyt äijä tulee ja ajaa tuon saatanan Fordin-romun vittuun tuosta ruutusta tai se lähtee siitä jollain toisella keinolla. No, äijän vaimo oli liikenteessä ja ihmettelin, että mitä se estää, vaimo tulee ajamaan tuon pois tuosta. No, sitten homma alko pykimään mun lujan äänen käytön ja kiroilun takia. Suomensin lisää, että Foorti lähtee tuosta sinun tai minun tavalla, tai hei. Soitanko paikalle poliisin vai pyöräkoneen? Rupes äijää taas kiinnostamaan auton siirto. No eiköhän tule viiden minuutin päästä asunnosta, josta näkee parkkipakalle joku ämmä ja sanoo; mies soitti, että meidän Foordi pitää mennä ajamaan vittuun jostain parkkiruutusta. Räyhäsin ämmälle, että nimen omaan ja mistä muuten oot saanu kortin. Muropaketista? Kun et ole huomannu tuota "varattu"-tekstiä tuossa tolpassa ja eihän tuossa ole viidestä vieraspaikasta ku kolme tyhjänä. Ja tämä ämmä sai sitten multa pulssin nouseen vielä ylemmäs onnettomalla ajotaidolla, ei sitten osanut ajaa eteen eikä taakse.
Eli on sitä tullut itsekin oltua vähemmän kohtelias, minun luonteella tilanteen sanelema totuus. Kohtelias osaan kyllä olla, mutta pitäiskö mun olla nöyrä ja pussata kengänpäitä siltä joka pysäköi mulle varattuun ruutuun? No ei. Oma parkkiruutu on kuin vesivessa sisätiloissa, jokaisen oma etuoikeus.
dimebak kirjoitti:Yksi mitä olen huomannut, niin Citymarkettien pihassa olevat perheparkkiruutut on enemmän yksin liikuvien käytössä. Rovaniemellä yksi kerta sitten oltiin menossa Citymarketiin ja olin kääntymässä perheruutuun, kun edestä tulee Toyota ja ajaa siihen ruutuun. Itse olin just päästämässä suusta valikoituja kirosanoja, kun vaimo pomppas autosta ku jousi ja huutaa Toyotaa ajaneelle naiselle, että onko hän yksin. Oli yksin liikenteessä niin vaimo sanoo, että voisko ajaa pois siitä, kun se on lapsiperheiden käyttöön niin ku opaste näyttää.
Toinen oli viime keväänä. Olin tulossa päivätöistä, kun kotipihassa oli joku ajanut mun ruutuun. Ei muuta ku tekstarilla omistaja ylös ja soitto toisella tekstarilla saatuun numeroon. Sanoin äijälle, että omistat mustan Fordin ja sain vastaukseksi kyllä. Sanoin, että voisitkos tulla ajamaan sun romus pois mun ruutusta, kun siinä lukee kuiten varattu. Äijä alkaa mulle mospottaan takaisin jostain mun sanavalinnoista (ford=romu) ja mulla kihahtaa ihan kympillä. Voimakkaalla äänensävyllä sanon, että nyt äijä tulee ja ajaa tuon saatanan Fordin-romun vittuun tuosta ruutusta tai se lähtee siitä jollain toisella keinolla. No, äijän vaimo oli liikenteessä ja ihmettelin, että mitä se estää, vaimo tulee ajamaan tuon pois tuosta. No, sitten homma alko pykimään mun lujan äänen käytön ja kiroilun takia. Suomensin lisää, että Foorti lähtee tuosta sinun tai minun tavalla, tai hei. Soitanko paikalle poliisin vai pyöräkoneen? Rupes äijää taas kiinnostamaan auton siirto. No eiköhän tule viiden minuutin päästä asunnosta, josta näkee parkkipakalle joku ämmä ja sanoo; mies soitti, että meidän Foordi pitää mennä ajamaan vittuun jostain parkkiruutusta. Räyhäsin ämmälle, että nimen omaan ja mistä muuten oot saanu kortin. Muropaketista? Kun et ole huomannu tuota "varattu"-tekstiä tuossa tolpassa ja eihän tuossa ole viidestä vieraspaikasta ku kolme tyhjänä. Ja tämä ämmä sai sitten multa pulssin nouseen vielä ylemmäs onnettomalla ajotaidolla, ei sitten osanut ajaa eteen eikä taakse.
Eli on sitä tullut itsekin oltua vähemmän kohtelias, minun luonteella tilanteen sanelema totuus. Kohtelias osaan kyllä olla, mutta pitäiskö mun olla nöyrä ja pussata kengänpäitä siltä joka pysäköi mulle varattuun ruutuun? No ei. Oma parkkiruutu on kuin vesivessa sisätiloissa, jokaisen oma etuoikeus.
Aika tiukkaa tekstiä pistit! Myönnän kyllä että itsellänikin on joskus pinna palanut samassa tilanteessa.
Eli joku on parkkeerannut ruutuuni, josta maksan hunajaa, (Stadissa paikat maksavat PALJON) ja sitten soitettaessa on kys. auton omistaja ollut niin hemmetin välipitämätön ja esittänyt että "On kuule nyt vähän parempaa tekemistä tässä, käykö että siirrän sen siitä kun olen saanut syötyä, ulkoilutettua koiran jne"
Silloin kyllä on joskus tullut sanottua muutama ruma sana.
Joo.. onhan tuota tullut joskus itsekkin poltettua kääminsä samasta syystä.. toisella kerralla hinattiin se matkailuauto poijes kaverin Zetorilla(sakkopaikalle tietty) ja toisella kerralla piti juntata sen riisikipon puskuri/maski/syyläri tohjoksi vetokoukulla(saatana, jos minä tarkoituksella ajan parkkiruudun etulaitaan että taakse tulevilla on enemmän tilaa vekslata, niin se ei tarkoita että auto jätetään puoliksi minun ruutuun siten etten pääse pois).
dimebak kirjoitti:Yksi mitä olen huomannut, niin Citymarkettien pihassa olevat perheparkkiruutut on enemmän yksin liikuvien käytössä. Rovaniemellä yksi kerta sitten oltiin menossa Citymarketiin ja olin kääntymässä perheruutuun, kun edestä tulee Toyota ja ajaa siihen ruutuun. Itse olin just päästämässä suusta valikoituja kirosanoja, kun vaimo pomppas autosta ku jousi ja huutaa Toyotaa ajaneelle naiselle, että onko hän yksin. Oli yksin liikenteessä niin vaimo sanoo, että voisko ajaa pois siitä, kun se on lapsiperheiden käyttöön niin ku opaste näyttää.
Aika tiukkaa tekstiä pistit! Myönnän kyllä että itsellänikin on joskus pinna palanut samassa tilanteessa.
Eli joku on parkkeerannut ruutuuni, josta maksan hunajaa, (Stadissa paikat maksavat PALJON) ja sitten soitettaessa on kys. auton omistaja ollut niin hemmetin välipitämätön ja esittänyt että "On kuule nyt vähän parempaa tekemistä tässä, käykö että siirrän sen siitä kun olen saanut syötyä, ulkoilutettua koiran jne"
Silloin kyllä on joskus tullut sanottua muutama ruma sana.
"...Käyhän se, minä tyhjennän renkaat silläaikaa.....vähintäänkin... "
Päinvastaisia havaintoja eiliseltä...Uudella kämpällämme Sipoossa on suht. *ttumainen ylämäki pihatienä, ja eilen oli "hieman" tullut lunta (joku parikyt senttiä). Noh, kokeilin madalletun tonnarin lumiauran kykyjä, ja melkein pääsinkin ylös asti toisella yrittämällä. Siispä kolmas kerta toden sanoo mentaliteetilla vielä kerta kokeilemaan...Siinähän kävi sitten niin, että vauhti tyssäsi ennen aikojaan ja etupään alle pakkautunut lumi teki tonnarista "pulkan", joka vääjäämättömästi valui taaksepäin(!). Tulos: Auto melkein poikittain tiellä toinen takapyörä ojan päällä ilmassa Siitähän sitä ei omin avuin saatu liikkeelle, joten eikun ottamaan ensimmäistä kertaa kontaktia naapurustoon. N. 70+ v. harvahampainen ukko olikin traktorinsa kanssa lähistöllä (ei muuten puhu sanaakaan suomea tämä kaveri...), ja erittäin ystävällisesti niitä näitä svenssoniksi jutellen tuli ja nykäisi tonnarin taas tien päälle. Ukko turinoi vielä kovasti, että on ilkeä mäki meidän pihaan, ja kuinka hänen "faster" (joku isotäti tms suomeksi??) oli asunut talossamme 1920 luvulta vuoteen 1999...Lupasi vielä aurata pihatiemme minimaalista korvausta vastaan aina tarpeen vaatiessa. Kerrassaan leppoisa kaveri
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ronska kirjoitti:
Vastaukseksi sain, "TÄÄL EI OO VIERASPAIKKOJA!!!!"
Esitin asiani uudestaan ja taas samaa huutoa tuli, siis sällin asenne heti kättelyssä oli täysin asiaton.
Joo tossa vaiheessa itellä kyllä palas hermot jos toinen alkaa normaalista kysymyksestä räyhäämään. Tulis varmaan sanottua takas "no haista sit v**tu..." ...ja sitten taas päivitellään kuinka epäkohteliaita nykynuoret on....
on ollut vastaavia kokemuksia ja just täs yks kerta oli hyvä kun olin huoltoasemalla käymässä ja kattelin sisään mennessä et oli aika ovelasti parkkipaikalle vedetty autoja...sen yhden rivin joka auton edessä ja takana oli autoja. eli keskimmäiset olivat kaikki sumpussa siellä.
sit istuskelin siel ni kohta tuli et "KENELLE TOI HE*VETIN SININEN MERSUN PAKU KUULUU, TUU NY SIIRTÄÄ SE SIIT V*TTUUN ET PÄÄÄSEN LÄHTEMÄÄN" sit yks nousi kiltistis pöydästä ja lähti siirtämään mersuaan, kohta lähti muitakin siirtelemään autojaan jotta ei ois tullu samanlaista huutoa kun keskellä olleista autoista joku olisi lähtenyt.
mutta mukavinta huomion osoitusta on kyllä se kun rekkakuskit ja miksei muutkin autoilijat näyttää vilkulla koska on turvallista ohittaa, sitten kun kiittää siitä ja rekka vielä väläyttää valoja vastaukseksi niin kyllä siitä hyvä fiilis tulee
Meillä on firman parkkikellarissa paikkoja vaikka muille jakaa... tulin iltapäivästä firmalle autolla (seinässä keltainen lappu missä lukee <varattu "sukunimi"> Eikös siinä ole joku ***** fiiiiiiiat uuuuno ruudussa, ja koko halli ammottaa tyhjyyttään. Laitoin ikkunaan lapun, melko tiukkaan sävyyn (kuitenkin ilman kirosanoja/herjauksia)...no ihan hyvä niin, oli jonkun vanhemman rouvashenkilön auto.
Edellisellä kerralla työkaverin paikalla oli BlackMansWheel 850....väänsin siihen kohtuulliset protestit eritteellä ikkunaan...on se niin vaikeeta nähdä mitä siinä seinässä lukee... auttaiskohan jos sen "varattu" kirjottas myös ruotsiksi ja englanniksi?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Tämä vieraspaikkapolitiikka on monessa paikassa aika heikolla. Itse asun onneksi tällaisella kohtuu väljällä 70-luvun alueella ja talomme parkkipaikalla on pitkä liuta tolpattomia paikkoja. (jonne viereisen VVO:n talon asukkaan jättävät autonsa, kun eivät jaksa kävellä 50 metriä omille tolpilleen...paitsi pakkasilla)
Mutta nykyään kun tehdään taloja, tuntuvat nuo vieraspaikat ja yleensäkkin riittävä määrä lämmitystolppia unohtuvan, vaikka nuo tolpatkin ovat tuottavaa tavaraa. Tosin nykyäänhän tontit maksavat ja taloja tehdään niihin paikkoihin, missä on enää tilaa, eli soisiin metsiin ja jyrkkiin rinteisiin. Pihoja suunnittelevat ihmiset eivät varmaan usko, että talojen tulevilla asukeilla on sosiaalista elämää ja näinollen talossa käy vieraita.
...Niin ja tuo asialliseen kysymykseen huutaminen ärsyttää suunnattomasti. Mutta se on usein vanhojen patujen itseriittoisen "mitä tuo kloppi yrittää"- menttaliteetin tuotosta
Menin asiakastapaamiselle hyvissä ajoin ennen sovittua aikaa.
Kurvasin parkkipaikalle ja siellä enää yksi vapaa ruutu, johon tähtäsin. Takaata tuli reipasta vauhtia vanhempi herrasmies. Peruutin ja vinkkasin hänelle, että menee vaan siihen ruutuun, koska näytti kiirekin pukkaavan.
Kun vekslasin nokan takas kadulle, kiitti kyseinen herra, kulkiessaan autoni ohitse. Sanoin hänelle, että mulla on aikaa etsiä toinen paikka.
Löytyi helposti.
Menin tapaamiseen.
Arvatkaas kuka oli ostopäällikkönä, no kyseinen herrasmies.
Meillä alkoi antoisa liiketuttavuus kivasti.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3