dimebak kirjoitti:Yksi mitä olen huomannut, niin Citymarkettien pihassa olevat perheparkkiruutut on enemmän yksin liikuvien käytössä. Rovaniemellä yksi kerta sitten oltiin menossa Citymarketiin ja olin kääntymässä perheruutuun, kun edestä tulee Toyota ja ajaa siihen ruutuun. Itse olin just päästämässä suusta valikoituja kirosanoja, kun vaimo pomppas autosta ku jousi ja huutaa Toyotaa ajaneelle naiselle, että onko hän yksin. Oli yksin liikenteessä niin vaimo sanoo, että voisko ajaa pois siitä, kun se on lapsiperheiden käyttöön niin ku opaste näyttää.
Toinen oli viime keväänä. Olin tulossa päivätöistä, kun kotipihassa oli joku ajanut mun ruutuun. Ei muuta ku tekstarilla omistaja ylös ja soitto toisella tekstarilla saatuun numeroon. Sanoin äijälle, että omistat mustan Fordin ja sain vastaukseksi kyllä. Sanoin, että voisitkos tulla ajamaan sun romus pois mun ruutusta, kun siinä lukee kuiten varattu. Äijä alkaa mulle mospottaan takaisin jostain mun sanavalinnoista (ford=romu) ja mulla kihahtaa ihan kympillä. Voimakkaalla äänensävyllä sanon, että nyt äijä tulee ja ajaa tuon saatanan Fordin-romun vittuun tuosta ruutusta tai se lähtee siitä jollain toisella keinolla. No, äijän vaimo oli liikenteessä ja ihmettelin, että mitä se estää, vaimo tulee ajamaan tuon pois tuosta. No, sitten homma alko pykimään mun lujan äänen käytön ja kiroilun takia. Suomensin lisää, että Foorti lähtee tuosta sinun tai minun tavalla, tai hei. Soitanko paikalle poliisin vai pyöräkoneen? Rupes äijää taas kiinnostamaan auton siirto. No eiköhän tule viiden minuutin päästä asunnosta, josta näkee parkkipakalle joku ämmä ja sanoo; mies soitti, että meidän Foordi pitää mennä ajamaan vittuun jostain parkkiruutusta. Räyhäsin ämmälle, että nimen omaan ja mistä muuten oot saanu kortin. Muropaketista? Kun et ole huomannu tuota "varattu"-tekstiä tuossa tolpassa ja eihän tuossa ole viidestä vieraspaikasta ku kolme tyhjänä. Ja tämä ämmä sai sitten multa pulssin nouseen vielä ylemmäs onnettomalla ajotaidolla, ei sitten osanut ajaa eteen eikä taakse.
Eli on sitä tullut itsekin oltua vähemmän kohtelias, minun luonteella tilanteen sanelema totuus. Kohtelias osaan kyllä olla, mutta pitäiskö mun olla nöyrä ja pussata kengänpäitä siltä joka pysäköi mulle varattuun ruutuun? No ei. Oma parkkiruutu on kuin vesivessa sisätiloissa, jokaisen oma etuoikeus.
Aika tiukkaa tekstiä pistit!

Myönnän kyllä että itsellänikin on joskus pinna palanut samassa tilanteessa.
Eli joku on parkkeerannut ruutuuni, josta maksan hunajaa, (Stadissa paikat maksavat PALJON) ja sitten soitettaessa on kys. auton omistaja ollut niin hemmetin välipitämätön ja esittänyt että "On kuule nyt vähän parempaa tekemistä tässä, käykö että siirrän sen siitä kun olen saanut syötyä, ulkoilutettua koiran jne"
Silloin kyllä on joskus tullut sanottua muutama ruma sana.