http://www.toottaatoyssyssa.tk/
Speed bumps =P
Speed bumps =P
"Järkevää"
tietoa vauhtihidasteista ja niiden vastaisesta toiminnasta
Aika hauskaa luettavaa 
http://www.toottaatoyssyssa.tk/
http://www.toottaatoyssyssa.tk/
-
900aero-84
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Meillepäin kun rakennettiin tommosta töyssyä niin siinä oli vielä poliisi vieressä kattomassa että tulee tarpeeks jyrkkä nousu ja korkea. Ekaks kaupunki rakenti korkeen ja sit lemminkäinen tuli ja madalsi.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Ja veronmaksajat huutaa Hallelujaa...900aero-84 kirjoitti:Meillepäin kun rakennettiin tommosta töyssyä niin siinä oli vielä poliisi vieressä kattomassa että tulee tarpeeks jyrkkä nousu ja korkea. Ekaks kaupunki rakenti korkeen ja sit lemminkäinen tuli ja madalsi.
Minun mielestäni jos autolla jonka maanvara on 8cm ei voi ajaa nopeusrajoituksen mukaan, on este lainvastainen ja tulisi poistaa.
Saab 900SE 2.3i -95 
Nissan Primera farkku -05
Opel Astra GLS 1.8i -95
Nissan Primera farkku -05
Opel Astra GLS 1.8i -95
Sitä oon ihmetely ku kaveri vetää 80-luvun loppu-puolelta olevalla rellulla aina nii s**t*n*sti hidaste pomppuihin ja aina se romu pysyy tiellä ja ehjänä, kyl aika ihme on.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Korkeudeltaan järkevät töyssyt puoltavat paikkaansa joissain paikoin, kuten esim. jonkun koulun/lastentarhan lähistöllä, mutta mikä ihmeen villitys niitä on ollut survoa nykyään joka paikka täyteen ja vieläpä sen korkuisena että joutuu liki pysähtymään jos haluaa vauriot välttää?
Nimim. pakoputken pönttö normaalilla korkeudella ja silti puhki kulunut
Ps. Kaverin kotimökin nurkilla oli myös hidastetöyssy.. nimenomaan oli.. kahteenkin kertaan, sattuneesta syystä se oli joka syksy jonain yönä tullut täyteen reikiä(akkuporalla).. ja reiät täyttyneet vedellä.. ja vieläpä jostain ne puutulpatkin reikiin joutuneet. Siitä se töyssy talven aikaan aina palasina lähti aura-auton mukaan..
Nimim. pakoputken pönttö normaalilla korkeudella ja silti puhki kulunut
Ps. Kaverin kotimökin nurkilla oli myös hidastetöyssy.. nimenomaan oli.. kahteenkin kertaan, sattuneesta syystä se oli joka syksy jonain yönä tullut täyteen reikiä(akkuporalla).. ja reiät täyttyneet vedellä.. ja vieläpä jostain ne puutulpatkin reikiin joutuneet. Siitä se töyssy talven aikaan aina palasina lähti aura-auton mukaan..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
TottaMyrkky kirjoitti:Korkeudeltaan järkevät töyssyt puoltavat paikkaansa joissain paikoin, kuten esim. jonkun koulun/lastentarhan lähistöllä, mutta mikä ihmeen villitys niitä on ollut survoa nykyään joka paikka täyteen ja vieläpä sen korkuisena että joutuu liki pysähtymään jos haluaa vauriot välttää?
Siis juuri koulujen ym. läheisyydessä ne ymmärtää, kunhan ovat inhimillisen korkuisia eivätkä liian jyrkkiä/teräviä.
Turussa ainakin näitä töyssyjä ja betoniporsaita ilmaantui ensialkuun sellaisille kadunpätkille joiden varressa "sattumalta" asui jotain kaupungin suurempia pamppuja
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Hyvät sivut. 99:kin on ottanut pari kertaa mahastaan kiinni hidastetöyssyyn ja se ei ole mikään matala vaikka on madallettu 
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Eipä tuo oma auto oo moksiskaan noista töyssyistä vaikka *ituttaahan ne toki. Tuli toki räjäytettyä tuossa joskus hidastetöyssyn merkki tuosta omilta kulmilta protestiksi kännissä 
Toisaalta menee oikeaan oisoitteeseen nuo kärsimiset kun madalletut teiniraketit kärsii noista oikeasti.
Toisaalta menee oikeaan oisoitteeseen nuo kärsimiset kun madalletut teiniraketit kärsii noista oikeasti.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Ennen vanhaan ysikymppisellä iskin tallan tiskiin vähän ennen töyssyä, että saa perän alas ja keulan ylös. Siitä se keinahti nätisti yli. Koskaan ei kolahtanut.
Nykyisellä kalustolla jotuu hidastamaan ja paljon.
Nykyisellä kalustolla jotuu hidastamaan ja paljon.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11