Kyllähän tuo on asiaa.Entisellä M*ts*lla en voinu E-Suomessa käydessäni ajaa kaikilla teillä noiden töyssyjen takia.Hyvä et pääsi käymään tankilla.Espoossa on ilmeisesti joku uimaranta töyssyisen tien varrella ,jossa en päässy käymään.Kyllä otti muuten pattiin
Meillepäin kun rakennettiin tommosta töyssyä niin siinä oli vielä poliisi vieressä kattomassa että tulee tarpeeks jyrkkä nousu ja korkea. Ekaks kaupunki rakenti korkeen ja sit lemminkäinen tuli ja madalsi.
900aero-84 kirjoitti:Meillepäin kun rakennettiin tommosta töyssyä niin siinä oli vielä poliisi vieressä kattomassa että tulee tarpeeks jyrkkä nousu ja korkea. Ekaks kaupunki rakenti korkeen ja sit lemminkäinen tuli ja madalsi.
Ja veronmaksajat huutaa Hallelujaa...
Minun mielestäni jos autolla jonka maanvara on 8cm ei voi ajaa nopeusrajoituksen mukaan, on este lainvastainen ja tulisi poistaa.
Saab 900SE 2.3i -95
Nissan Primera farkku -05
Opel Astra GLS 1.8i -95
Minun käsittääkseni hidasteisiin pitäisi voida ajaa nopeusrajoitusten mukaan, eli 40 alueella hidastekohtaan voisi ajaa juuri 40kmh, mutta tuntuu että niihin pitää aivan pysähtyä, ettei hajoa paikat.
Harvinaisen vituttavaa.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Joo ja tietääkseni jos nopeusrajotus on 30km/h tai alle niin töyssyistä ei tarvitse erikseen varoittaa Ja jos alustaa on pikkasenkin tiputettu autossa niin ite oon ainaki sitä mieltä että 30km/h on aika raju vauhti täräyttää tollaseen töyssyyn
Ei hyvä..
Sitä oon ihmetely ku kaveri vetää 80-luvun loppu-puolelta olevalla rellulla aina nii s**t*n*sti hidaste pomppuihin ja aina se romu pysyy tiellä ja ehjänä, kyl aika ihme on.
Korkeudeltaan järkevät töyssyt puoltavat paikkaansa joissain paikoin, kuten esim. jonkun koulun/lastentarhan lähistöllä, mutta mikä ihmeen villitys niitä on ollut survoa nykyään joka paikka täyteen ja vieläpä sen korkuisena että joutuu liki pysähtymään jos haluaa vauriot välttää?
Nimim. pakoputken pönttö normaalilla korkeudella ja silti puhki kulunut
Ps. Kaverin kotimökin nurkilla oli myös hidastetöyssy.. nimenomaan oli.. kahteenkin kertaan, sattuneesta syystä se oli joka syksy jonain yönä tullut täyteen reikiä(akkuporalla).. ja reiät täyttyneet vedellä.. ja vieläpä jostain ne puutulpatkin reikiin joutuneet. Siitä se töyssy talven aikaan aina palasina lähti aura-auton mukaan..
Myrkky kirjoitti:Korkeudeltaan järkevät töyssyt puoltavat paikkaansa joissain paikoin, kuten esim. jonkun koulun/lastentarhan lähistöllä, mutta mikä ihmeen villitys niitä on ollut survoa nykyään joka paikka täyteen ja vieläpä sen korkuisena että joutuu liki pysähtymään jos haluaa vauriot välttää?
Totta
Siis juuri koulujen ym. läheisyydessä ne ymmärtää, kunhan ovat inhimillisen korkuisia eivätkä liian jyrkkiä/teräviä.
Turussa ainakin näitä töyssyjä ja betoniporsaita ilmaantui ensialkuun sellaisille kadunpätkille joiden varressa "sattumalta" asui jotain kaupungin suurempia pamppuja
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Eipä tuo oma auto oo moksiskaan noista töyssyistä vaikka *ituttaahan ne toki. Tuli toki räjäytettyä tuossa joskus hidastetöyssyn merkki tuosta omilta kulmilta protestiksi kännissä
Toisaalta menee oikeaan oisoitteeseen nuo kärsimiset kun madalletut teiniraketit kärsii noista oikeasti.
Ennen vanhaan ysikymppisellä iskin tallan tiskiin vähän ennen töyssyä, että saa perän alas ja keulan ylös. Siitä se keinahti nätisti yli. Koskaan ei kolahtanut.
Nykyisellä kalustolla jotuu hidastamaan ja paljon.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11