Volvon B20F, rellun tekemäkö?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Volvon B20F, rellun tekemäkö?

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Joukossa on varmasti volvotietäjiäkin, eli onko 400-sarjassa käytetyt kaksilitraiset moottorit volvon omia, vai renault:in tekemiä, kuten pienemmät moottorit ovat?

Itse olen ollut siinä uskossa, että B20F on vollen omaa tuotantoa, mutta kahta mielipidettä asiasta on liikkeellä...?

P.S. ei viitsi moisen kyssärin takia volvosivuille rekisteröityä... :oops:
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Sama taitaa olla 300-sarjan 2-litraisessa, sanovat ettei ole volvo kuin kannen puolesta. Itse en allekirjoita mitään, näin olen volvomieheltä kuullut.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2077
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

300-sarjan 2-litraiset on kyllä ihan niitä samoja mitä konsernin muissakin takavetoisissa oli siihen aikaan. Tämä poikittaismoottori on varmasti aika lailla erilainen.
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Juuri näin eli 300- sarjan 2 - litraiset on samoja kuin 200 ja 700 sarjassa käytetyt. 400 sarjassa sitte vaihdettiin Renaultin voimanlähteeseen
Muukkonen

Bmw 523 Touring
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

KAIKISSA 4xx Volvoissa on "Renaultin" kone. (Bensamoottorit siis, dieselistä en tiedä)
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

lefa42 kirjoitti:Sama taitaa olla 300-sarjan 2-litraisessa, sanovat ettei ole volvo kuin kannen puolesta. Itse en allekirjoita mitään, näin olen volvomieheltä kuullut.
minä olen kuullut et ne 300 sarjalaiset 2 litraset olis ihan omia eli volvon koneita. Ne 1,4 on sit rellun koneita näin ainakin itse olen kuullut. tai sit niis vaan lukee venttiili kopassa volvo. ja ne on muuten rellun koneita. noh tuohan se pelkkä volvon merkki sen 10hv :roll: :lol:
bmw e46 alias proteesi
jarrikka
"Aero"
Viestit: 350
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 14:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

joo, kyl ne 2.0 litraset taitaa olla vulvan tekeleitä ja 1.4 ja 1.7/1.8 on piinattuja relluja.
luulee...
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

400-sarjan b20f on Renaultin kone. On myös olemassa Volvon tappikone tyypiltään b20f (D-jet), mutta se on ajalta ennen humpuukia. 300-sarjassa kaksilitraiset ovat Volvon omia koneita, kokonaan.
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Saabistiuki kirjoitti:Juuri näin eli 300- sarjan 2 - litraiset on samoja kuin 200 ja 700 sarjassa käytetyt. 400 sarjassa sitte vaihdettiin Renaultin voimanlähteeseen
Täällä taitaa kaikua.... :lol:
Muukkonen

Bmw 523 Touring
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

jarrikka kirjoitti:joo, kyl ne 2.0 litraset taitaa olla vulvan tekeleitä ja 1.4 ja 1.7/1.8 on piinattuja relluja.
luulee...
..mutta väärässä on. :wink:
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

juurikin näin asian laita on kaikissa 400-sarjan volvoissa renaultin moottorit. ja onhan ne muutenkn aika renuja. et ei niitä ihan kunnon volvoiks voi sanoa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Niin ja omistin minäkin kerran kaasari-440:n, ja täytyy kyllä sanoa että veti pohjat kaikista autoista mitä on ollut...hyi hitto! 8O :x

Ainoaksi plussaksi sanoisin alhainen kulutus(polttoaineen siis.. :lol: ) mutta toisaalta kuluttaahan se tonnari-aero yhtä vähän vaikka tehoja on yli kaksinkertaisesti! 8)
Vastaa Viestiin