Joukossa on varmasti volvotietäjiäkin, eli onko 400-sarjassa käytetyt kaksilitraiset moottorit volvon omia, vai renault:in tekemiä, kuten pienemmät moottorit ovat?
Itse olen ollut siinä uskossa, että B20F on vollen omaa tuotantoa, mutta kahta mielipidettä asiasta on liikkeellä...?
P.S. ei viitsi moisen kyssärin takia volvosivuille rekisteröityä...
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
300-sarjan 2-litraiset on kyllä ihan niitä samoja mitä konsernin muissakin takavetoisissa oli siihen aikaan. Tämä poikittaismoottori on varmasti aika lailla erilainen.
lefa42 kirjoitti:Sama taitaa olla 300-sarjan 2-litraisessa, sanovat ettei ole volvo kuin kannen puolesta. Itse en allekirjoita mitään, näin olen volvomieheltä kuullut.
minä olen kuullut et ne 300 sarjalaiset 2 litraset olis ihan omia eli volvon koneita. Ne 1,4 on sit rellun koneita näin ainakin itse olen kuullut. tai sit niis vaan lukee venttiili kopassa volvo. ja ne on muuten rellun koneita. noh tuohan se pelkkä volvon merkki sen 10hv
400-sarjan b20f on Renaultin kone. On myös olemassa Volvon tappikone tyypiltään b20f (D-jet), mutta se on ajalta ennen humpuukia. 300-sarjassa kaksilitraiset ovat Volvon omia koneita, kokonaan.
Saabistiuki kirjoitti:Juuri näin eli 300- sarjan 2 - litraiset on samoja kuin 200 ja 700 sarjassa käytetyt. 400 sarjassa sitte vaihdettiin Renaultin voimanlähteeseen
juurikin näin asian laita on kaikissa 400-sarjan volvoissa renaultin moottorit. ja onhan ne muutenkn aika renuja. et ei niitä ihan kunnon volvoiks voi sanoa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Niin ja omistin minäkin kerran kaasari-440:n, ja täytyy kyllä sanoa että veti pohjat kaikista autoista mitä on ollut...hyi hitto!
Ainoaksi plussaksi sanoisin alhainen kulutus(polttoaineen siis.. ) mutta toisaalta kuluttaahan se tonnari-aero yhtä vähän vaikka tehoja on yli kaksinkertaisesti!