en tiedä onko tämä avautumista vai nauramista, lainasin yhtä tuplistani, sillä ajettiin arviolta 60km ja palautuksen yhteydessä todettiin että ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä, pitää käyttää ryyppyä. no huh, ihmettelin minä. käynnistin auton, auto kävi kolmella pytyllä ja putkesta tuli niin sankkaa mustaa savua että viidenkymmenen metrin säteellä ihmiset olis menny lakoon.
aikani kun käyttelin autoa mahd. pienellä ryypyllä lämpimäksi tuli lopulta neljäs pytty kuvioihin ja kun kaasuttelin kunnolla niin pakokaasutkin alkoi taas muuttumaan kirkkaiksi. en keksi muuta kuin että yksi pytty/tulppa oli yksinkertaisesti tukehtunut bensaan
ps.lainaaja ei ollut saabisti
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Aika harva nykynuori enää joutuu kaasareihin näppejään sotkemaan ja hyvin useissa kaasaripeleissä on ollut jopa 70-luvulta lähtien automaattiryyppy, joten ei ihme ettei vanhaa kunnon käsiryyppyä osata käyttää.
Enkä kyllä itsekään enää mielellään kaasareihin koske, viimeisetkin römppäiset sain myytyä pois ja k-jetinkin rojut melko vähissä. Sähköruutta on pop, sekä taloudellisuuden että helppouden vuoksi, vianetsinä toki voi teettää päänvaivaa, mutta se on sitten sen ajan murhe kun jotain hajoaa, ei se kaasarissakaan välttämättä niin helposti se vika löydy.
Tuplakaasarisessa kaasuttimien säätö ja kalibrointi on käsittääkseni melkoista taidetta. Muistan, kun näin aikoinaan tutun autokorjaajan säätävän tuollaista GLs-tuplakaasaria. Kaveri oli rakennellut itselleen sellaisen puikon/ääniraudan tapaisen ja kuunteli sillä säädöt kohdalleen. Ei varmaan ihan joka jannulta onnistu.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut) Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man) Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Tobbana kirjoitti:Otsikkoon viitaten: Voi se olla.
Aika harva nykynuori enää joutuu kaasareihin näppejään sotkemaan ja hyvin useissa kaasaripeleissä on ollut jopa 70-luvulta lähtien automaattiryyppy, joten ei ihme ettei vanhaa kunnon käsiryyppyä osata käyttää.
Enkä kyllä itsekään enää mielellään kaasareihin koske, viimeisetkin römppäiset sain myytyä pois ja k-jetinkin rojut melko vähissä. Sähköruutta on pop, sekä taloudellisuuden että helppouden vuoksi, vianetsinä toki voi teettää päänvaivaa, mutta se on sitten sen ajan murhe kun jotain hajoaa, ei se kaasarissakaan välttämättä niin helposti se vika löydy.
-Sami
Niin harva nuori tosiaan ymmärtää auton päälle nykyään mitään..
Poppivehkeet ja tuuninki on pop, jotka on kumminkin loppupeleissä se helpompi osio.
Kaasarista on vaikea löytää vikaa kun yleensä se vika löytyy jostain muualta esim. vuotavasta kannesta, joka ei tee niin suurta häikkää ruiskujen kanssa..(toki häikkää tekee).
Ei se niin vaikeaa ole. Laitat PerTronixin sytkän niin saa jo puolen kilsan jälkeen pukata imun pois Ja varmasti palaa viimeisintäkin moolia myöten kaikki gasot männän päältä. Niin ja mikä parasta, auto lähtee käyntiin puolella imulla kelistä kuin kelistä.
P.S. Minä en saa provikkaa maassamme myydyistä PerTronixin sytkäosista. Mutta muistakaa Triangle Motors... Triangle Motors...