!#"¤&" onko se rikastimen käyttö niin vaikeata

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

!#"¤&" onko se rikastimen käyttö niin vaikeata

Viesti Kirjoittaja lucaf »

en tiedä onko tämä avautumista vai nauramista, lainasin yhtä tuplistani, sillä ajettiin arviolta 60km ja palautuksen yhteydessä todettiin että ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä, pitää käyttää ryyppyä. no huh, ihmettelin minä. käynnistin auton, auto kävi kolmella pytyllä ja putkesta tuli niin sankkaa mustaa savua että viidenkymmenen metrin säteellä ihmiset olis menny lakoon. :evil:

aikani kun käyttelin autoa mahd. pienellä ryypyllä lämpimäksi tuli lopulta neljäs pytty kuvioihin ja kun kaasuttelin kunnolla niin pakokaasutkin alkoi taas muuttumaan kirkkaiksi. en keksi muuta kuin että yksi pytty/tulppa oli yksinkertaisesti tukehtunut bensaan :evil: :evil:



ps.lainaaja ei ollut saabisti :lol:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: !#"¤&" onko se rikastimen käyttö niin vaik

Viesti Kirjoittaja saab87 »

lucaf kirjoitti:
ps.lainaaja ei ollut saabisti :lol:
siinä se selitys, ei osata kohdella asiaankuuluvalla tavalla :?
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tuttu juttu, itse tosin jouduin vaihtamaan vastaavista oireista kärsivään noppaan tulpat, kun eivät kestäneet moista rääkkiä. Kaikki eivät vaan osaa.. :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Otsikkoon viitaten: Voi se olla.

Aika harva nykynuori enää joutuu kaasareihin näppejään sotkemaan ja hyvin useissa kaasaripeleissä on ollut jopa 70-luvulta lähtien automaattiryyppy, joten ei ihme ettei vanhaa kunnon käsiryyppyä osata käyttää.
Enkä kyllä itsekään enää mielellään kaasareihin koske, viimeisetkin römppäiset sain myytyä pois ja k-jetinkin rojut melko vähissä. Sähköruutta on pop, sekä taloudellisuuden että helppouden vuoksi, vianetsinä toki voi teettää päänvaivaa, mutta se on sitten sen ajan murhe kun jotain hajoaa, ei se kaasarissakaan välttämättä niin helposti se vika löydy.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Tuplakaasarisessa kaasuttimien säätö ja kalibrointi on käsittääkseni melkoista taidetta. Muistan, kun näin aikoinaan tutun autokorjaajan säätävän tuollaista GLs-tuplakaasaria. Kaveri oli rakennellut itselleen sellaisen puikon/ääniraudan tapaisen ja kuunteli sillä säädöt kohdalleen. Ei varmaan ihan joka jannulta onnistu.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Tobbana kirjoitti:Otsikkoon viitaten: Voi se olla.

Aika harva nykynuori enää joutuu kaasareihin näppejään sotkemaan ja hyvin useissa kaasaripeleissä on ollut jopa 70-luvulta lähtien automaattiryyppy, joten ei ihme ettei vanhaa kunnon käsiryyppyä osata käyttää.
Enkä kyllä itsekään enää mielellään kaasareihin koske, viimeisetkin römppäiset sain myytyä pois ja k-jetinkin rojut melko vähissä. Sähköruutta on pop, sekä taloudellisuuden että helppouden vuoksi, vianetsinä toki voi teettää päänvaivaa, mutta se on sitten sen ajan murhe kun jotain hajoaa, ei se kaasarissakaan välttämättä niin helposti se vika löydy.

-Sami
Niin harva nuori tosiaan ymmärtää auton päälle nykyään mitään.. :?

Poppivehkeet ja tuuninki on pop, jotka on kumminkin loppupeleissä se helpompi osio.

Kaasarista on vaikea löytää vikaa kun yleensä se vika löytyy jostain muualta esim. vuotavasta kannesta, joka ei tee niin suurta häikkää ruiskujen kanssa..(toki häikkää tekee).
VW transporter 2.5tdi vm.99
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8266
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ei se niin vaikeaa ole. Laitat PerTronixin sytkän niin saa jo puolen kilsan jälkeen pukata imun pois 8) Ja varmasti palaa viimeisintäkin moolia myöten kaikki gasot männän päältä. Niin ja mikä parasta, auto lähtee käyntiin puolella imulla kelistä kuin kelistä.

P.S. Minä en saa provikkaa maassamme myydyistä PerTronixin sytkäosista. Mutta muistakaa Triangle Motors... Triangle Motors...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin