Hyvät neuvot tarpeen

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Hyvät neuvot tarpeen

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Tulipahan tuossa mieleeni, että raskas työ vaatii raskaat huvit, joten ajattelin ilmottautua seuraavalle laskuvarjohyppy kurssille. Muuta ongelmaa ei ole, kuin vakuutella vaimo, ettei hänestä mahdollisesti tule leskeä vielä vähään aikaan. Mutta miten teen tämän? Nyt olis todella hyvät neuvot tarpeen :wink:
Entinen jäsen#2331
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Pyydät mukaan. :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

MacTurbo kirjoitti:Pyydät mukaan. :D
Tuosta oli jo hieman alustavaa keskustelua:
Kunhan minun ei tarvitse...siis vaimon terävä kommentti. Mutta edelleen tuonkin jälkeen pieni epävarmuus :cry:
Entinen jäsen#2331
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Käsket hyppäämään ensin jos epäilyttää. :lol: Eikun kaivat vaan kylmästi tilastotiedettä asiasta jostain, kai se naisenkin logiikka sitä uskomaan taipuu.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Minä haluaisin lentolupakirjan mutta mistä se aika revitään niihin teorioihin? Monena iltana viikossa olisi kuulemma 3h/ilta ainakin mitä MIK järjestää. Ei ole lapsiperheellisen hommaa. Eikö sitä voisi suorittaa kotona etänä vaikka MS Flight Simulatorilla :wink:
Minä en varjolla kyllä hyppäisi, tiputaan komeasti sen koneen kanssa sitten, tulee paljon näyttävämpää jälkeä :)
9000CS 2,3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pitää muistaa joka kerta ottaa varjo mukaan, se on kerrasta poikki jos unohtaa :lol:
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Saappi Kuski kirjoitti:Minä haluaisin lentolupakirjan mutta mistä se aika revitään niihin teorioihin? Monena iltana viikossa olisi kuulemma 3h/ilta ainakin mitä MIK järjestää. Ei ole lapsiperheellisen hommaa. Eikö sitä voisi suorittaa kotona etänä vaikka MS Flight Simulatorilla :wink:
Minä en varjolla kyllä hyppäisi, tiputaan komeasti sen koneen kanssa sitten, tulee paljon näyttävämpää jälkeä :)
paljonkos tuommonen lupakirja kustantaa? itsekkin ajatellut välillä samaa :)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Jamppa kirjoitti: paljonkos tuommonen lupakirja kustantaa? itsekkin ajatellut välillä samaa :)
PPL eli yksityislentäjän lupa kirja jolla saa sitten pörrätä näillä 1 moottorisilla Cessnoilla ja vastaavilla on 6,5 tonnin tienoilla ainakin malmin ilmailukerhon mukaan. Lentokoulujen hintoja en ole viime aikoina tarkemmin kysellyt. Olis varmaan hauskaa puuhaa.
9000CS 2,3
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

ng900aero kirjoitti:Pitää muistaa joka kerta ottaa varjo mukaan, se on kerrasta poikki jos unohtaa :lol:
Mutta kuiteskin on aina varma alastulo :D
Entinen jäsen#2331
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Hyvät neuvot tarpeen

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

tuhojuho kirjoitti:Tulipahan tuossa mieleeni, että raskas työ vaatii raskaat huvit, joten ajattelin ilmottautua seuraavalle laskuvarjohyppy kurssille. Muuta ongelmaa ei ole, kuin vakuutella vaimo, ettei hänestä mahdollisesti tule leskeä vielä vähään aikaan. Mutta miten teen tämän? Nyt olis todella hyvät neuvot tarpeen :wink:
En ole tilastoihin nyt viime aikoina tutustunut, mutta joskus 90-luvulla asiaa selvitellessäni mahdollisuus siihen ettei varjo avaudu on jotain 0.00001% luokkaa, eli saa aika **tun monta kertaa hypätä ettei varjoa saa auki. Eikä tuohon lukemaan ole mielestäni laskettu varavarjoa mukaan, joten turvallista matkaa. Miljoonaan kertaan harvan rahat riittää, eikä miljoonannella hypyllä varmaankaan mietitä enää että aukeaako varjo vai ei, koska varavarjokin on olemassa. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Minä en kyllä ole koskaan ymmärtänyt miksi toimivasta koneesta pitäisi hypätä pois kyydistä. :roll:
NG 900S 3d 2.3i -98
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Nii..Pyydät mukaan, laitat eväsrepun selkään ja tuuppat koneesta ulos...Ei tää voi olla niin vaikeaa!!
Nooh, jos nyt et kuitenkaan :P
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Hepis kirjoitti:Minä en kyllä ole koskaan ymmärtänyt miksi toimivasta koneesta pitäisi hypätä pois kyydistä. :roll:
Tuo on niin totta, tosin joukkoliikenne olisi paljon sujuvampaa jos koneen ei tarvitsisi laskeutua vaan jokainen hyppäisi siinä missä itselle sopii :lol:

Ei vaan kyllä tuo on sellaista urheilua, että itse en moiseen lähtisi, on muutenkin niin pelottavan huono tuuri...

Mutta onnea harrastukseen Tuhojuholle, eiköhän se vaimokin siitä järkiinny kun lyöt tilastotiedettä pöytään :)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Voi kun olis selkä kunnossa niin laskuvarjohyppyä/riippuliitoa/varjoliitoa tai noista useampaa harrastaisin, ny ei vaan oikein passaa kun on selän nostorajoitus 30kg ja kovemmat tällit on yhtä kuin halvaantuminen melkoisen varmasti.

Mut eikös sille eukolle mene sellainen yksinkertainen vaihtoehto läpi, kuin että se on joko pienellä riskillä mahdollinen leski taikka sitten liki varmasti pihalle potkittu? :D
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin