Hyvät neuvot tarpeen
Hyvät neuvot tarpeen
Tulipahan tuossa mieleeni, että raskas työ vaatii raskaat huvit, joten ajattelin ilmottautua seuraavalle laskuvarjohyppy kurssille. Muuta ongelmaa ei ole, kuin vakuutella vaimo, ettei hänestä mahdollisesti tule leskeä vielä vähään aikaan. Mutta miten teen tämän? Nyt olis todella hyvät neuvot tarpeen 

Entinen jäsen#2331
-
- "Hölösuu"
Minä haluaisin lentolupakirjan mutta mistä se aika revitään niihin teorioihin? Monena iltana viikossa olisi kuulemma 3h/ilta ainakin mitä MIK järjestää. Ei ole lapsiperheellisen hommaa. Eikö sitä voisi suorittaa kotona etänä vaikka MS Flight Simulatorilla
Minä en varjolla kyllä hyppäisi, tiputaan komeasti sen koneen kanssa sitten, tulee paljon näyttävämpää jälkeä

Minä en varjolla kyllä hyppäisi, tiputaan komeasti sen koneen kanssa sitten, tulee paljon näyttävämpää jälkeä

9000CS 2,3
paljonkos tuommonen lupakirja kustantaa? itsekkin ajatellut välillä samaaSaappi Kuski kirjoitti:Minä haluaisin lentolupakirjan mutta mistä se aika revitään niihin teorioihin? Monena iltana viikossa olisi kuulemma 3h/ilta ainakin mitä MIK järjestää. Ei ole lapsiperheellisen hommaa. Eikö sitä voisi suorittaa kotona etänä vaikka MS Flight Simulatorilla![]()

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Hölösuu"
PPL eli yksityislentäjän lupa kirja jolla saa sitten pörrätä näillä 1 moottorisilla Cessnoilla ja vastaavilla on 6,5 tonnin tienoilla ainakin malmin ilmailukerhon mukaan. Lentokoulujen hintoja en ole viime aikoina tarkemmin kysellyt. Olis varmaan hauskaa puuhaa.Jamppa kirjoitti: paljonkos tuommonen lupakirja kustantaa? itsekkin ajatellut välillä samaa
9000CS 2,3
Re: Hyvät neuvot tarpeen
En ole tilastoihin nyt viime aikoina tutustunut, mutta joskus 90-luvulla asiaa selvitellessäni mahdollisuus siihen ettei varjo avaudu on jotain 0.00001% luokkaa, eli saa aika **tun monta kertaa hypätä ettei varjoa saa auki. Eikä tuohon lukemaan ole mielestäni laskettu varavarjoa mukaan, joten turvallista matkaa. Miljoonaan kertaan harvan rahat riittää, eikä miljoonannella hypyllä varmaankaan mietitä enää että aukeaako varjo vai ei, koska varavarjokin on olemassa. :Dtuhojuho kirjoitti:Tulipahan tuossa mieleeni, että raskas työ vaatii raskaat huvit, joten ajattelin ilmottautua seuraavalle laskuvarjohyppy kurssille. Muuta ongelmaa ei ole, kuin vakuutella vaimo, ettei hänestä mahdollisesti tule leskeä vielä vähään aikaan. Mutta miten teen tämän? Nyt olis todella hyvät neuvot tarpeen :wink:
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tuo on niin totta, tosin joukkoliikenne olisi paljon sujuvampaa jos koneen ei tarvitsisi laskeutua vaan jokainen hyppäisi siinä missä itselle sopiiHepis kirjoitti:Minä en kyllä ole koskaan ymmärtänyt miksi toimivasta koneesta pitäisi hypätä pois kyydistä.

Ei vaan kyllä tuo on sellaista urheilua, että itse en moiseen lähtisi, on muutenkin niin pelottavan huono tuuri...
Mutta onnea harrastukseen Tuhojuholle, eiköhän se vaimokin siitä järkiinny kun lyöt tilastotiedettä pöytään

Voi kun olis selkä kunnossa niin laskuvarjohyppyä/riippuliitoa/varjoliitoa tai noista useampaa harrastaisin, ny ei vaan oikein passaa kun on selän nostorajoitus 30kg ja kovemmat tällit on yhtä kuin halvaantuminen melkoisen varmasti.
Mut eikös sille eukolle mene sellainen yksinkertainen vaihtoehto läpi, kuin että se on joko pienellä riskillä mahdollinen leski taikka sitten liki varmasti pihalle potkittu?
Mut eikös sille eukolle mene sellainen yksinkertainen vaihtoehto läpi, kuin että se on joko pienellä riskillä mahdollinen leski taikka sitten liki varmasti pihalle potkittu?

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)