että osaapi arvostaa saappia (vrt bmw)

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

että osaapi arvostaa saappia (vrt bmw)

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Perkeleen pimmeri, ei tuu lämpöö kabiinii vaik flekti huuta tukka putkella ja kone on lämimin.

Vaihdoin uudet liemet ja ilmasin jäähdytys systeemin, vaihdoin termarinkin kun sitä epäiltiin...


Noh. Eli kun bemari puhaltaa vain kylmää onkin vika SÄHKÖISSÄ :lol:

Sinne on suunnittelija-Horst laittanu erillisen sähkötoimisen kiertovesipumpun lämpärin kennolle. Tyhjäkäynnilla ja normi kierroksilla ei koneen oma vesipumppu riitä.

Ja pumppu maksaa motonetissä 93€, ei hotsita ostaa 0€ vessaan. :twisted:



Pitäkäähän vaan poijaat kinni saabeistaan, ne on aitoja talvi autoja.


ehkä olisi sittenkin pitäny satsata se 250€ talvi :saab: iin :roll:

(muutama pyörähdys jo tänä talvena ja kerran piti raktorilla nykästä ojan penkasta :oops: )
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: että osaapi arvostaa saappia (vrt bmw)

Viesti Kirjoittaja Speedou »

DIggItaLLr kirjoitti:(muutama pyörähdys jo tänä talvena ja kerran piti raktorilla nykästä ojan penkasta :oops: )
Ois varmasti kannattanu satsata etuvetoon, jos ei takavedot pysy edes käsissä :roll:
STCF #3
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Toki takaveto vaatii oman tekniikkansa ajettaessa, mutta hauskahan sillä on leikkiä.
Oli joskus pari vuotta 6 koneneinen 3- sarjan Bemari, ei valittamista talvikäytöksessä. Helppo ajaa kylkimyyryä jopa reilusti satasen paremmalla puolella.
Osat maksoi ennen omassa liikkeessä hunajaa, kuutoskoneisen tulpanjohdot luokkaa 200e sarja.
Syyläri lähes 500e :wink: .
M5 tekniikalla tuollainen e30 kelpaisi ainakin mulle.

Uskoisin että taas tarkenee, kun tuon lämppärin saat pelaamaan.

Siitä ei pääse mihinkään, että Saab on lämmin talvella ja ei kiemurtele vaikka tiellä olisi reilustikin lunta.
900S(T5.5) M1991(KR)
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: että osaapi arvostaa saappia (vrt bmw)

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Speedou kirjoitti:
DIggItaLLr kirjoitti:(muutama pyörähdys jo tänä talvena ja kerran piti raktorilla nykästä ojan penkasta :oops: )
Ois varmasti kannattanu satsata etuvetoon, jos ei takavedot pysy edes käsissä :roll:
Hahaa, Jepni sattuuhan aina noita. Paremmissakin piireissä. mm Grönholm, tosin sillä on/oli neliveto....

Ei kannata villa hanskoilla lähtee puikottaa, on muutes aika liukkaat sitä muovirattia vasten. Ja ohjaus on nii pirun jäykkä...

Mutta osaakko sanoo mitä se Horst ajatteli ku laitto jonku SÄHKÖSEN pumpun pyörittelee lämppärin kennolle.


Eipä nue vehkeet oikeestaan mitään muuta ookka ku "hauskoja".
Kaverilla on E36 M3... Se on nimenomaan hauska auto. Nakki palaa motarinopeksissakin ja tehoa tulee heti, ei tarvi odotella mitää turboo..
mutta...
Kova ku kivireki. He-le-vetin epämukava normi käytössä/ajossa mm.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: että osaapi arvostaa saappia (vrt bmw)

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Speedou kirjoitti:
DIggItaLLr kirjoitti:(muutama pyörähdys jo tänä talvena ja kerran piti raktorilla nykästä ojan penkasta :oops: )
Ois varmasti kannattanu satsata etuvetoon, jos ei takavedot pysy edes käsissä :roll:
Vaimo ajeli työmatkaa aikoinaan 315 mallin bemarilla. Olihan se melkoisen kiikkerä auto, vaikka en bemaristina sitä silloin myöntanytkään. Lyötiin about 50 kiloa plooturautaa takapaksiin, niin rauhoittui. Vempula mikä vempula, vaan hauskahan sellainen on. Ittellä oli 2002 samaan aikaan alla. Suoraanhan ne eivät kulkeneet talvella metriäkään. Nykyisistä en tiedä, kun eivät enää kiinnosta.
# 419 Vesa Pohjalainen
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

Voiko noita..mikä bmw...muka katsastaa käyttöön yleisille teille? 8O
Ja miks ihmeessä? :?
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Sukellusvene kirjoitti:Toki takaveto vaatii oman tekniikkansa ajettaessa, mutta hauskahan sillä on leikkiä.
Oli joskus pari vuotta 6 koneneinen 3- sarjan Bemari,
Niin oli mullakin, silloin "liian" nuorena. Hauskaahan se oli, ainakin siihen asti kun meni kahva edellä päin tolppaa.. :) Sopivasti silloisen Scan-Auton täynnä Saabeja olevan pihan edessä. :D "Vinkkiä" kun ei vaan tajunnut kuin vasta vuosia jälkeenpäin.. :lol:
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Takaveto rupes jollain perverssillä tavalla houkuttelemaan minuakin, mutta koska AUTOa ollaan hakemassa niin baijerinlelut voi unohtaa samantien 8)

Tuohon iskin silmäni, harmillisen kaukana vaan: http://www.nettiauto.com/1104605
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Tri-Lo kirjoitti:
Sukellusvene kirjoitti:Toki takaveto vaatii oman tekniikkansa ajettaessa, mutta hauskahan sillä on leikkiä.
Oli joskus pari vuotta 6 koneneinen 3- sarjan Bemari,
Niin oli mullakin, silloin "liian" nuorena. Hauskaahan se oli, ainakin siihen asti kun meni kahva edellä päin tolppaa.. :) Sopivasti silloisen Scan-Auton täynnä Saabeja olevan pihan edessä. :D "Vinkkiä" kun ei vaan tajunnut kuin vasta vuosia jälkeenpäin.. :lol:

Tolppaan omakin aikanaan päätyi, jouduin väistämään kolmion takaa tulevaa talvikelissä ja niin päätyi sen Bemarin tarina. Ovi vääntyi mutkalle , helma meni ihan kasaan, pohjalevykin taisi rutistua omalta puoleltani ja ikkuna tuli syliin. Henkilövahinkoja ei tullut onneksi.
Onneksi oli silloin Bemari, eikä kaverin Fiat Uno :D .
Silloin ei oltais enää yhdessä osassa ja enää kirjoiteltaisi mitään.
900S(T5.5) M1991(KR)
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: että osaapi arvostaa saappia (vrt bmw)

Viesti Kirjoittaja himmee »

Speedou kirjoitti:
DIggItaLLr kirjoitti:(muutama pyörähdys jo tänä talvena ja kerran piti raktorilla nykästä ojan penkasta :oops: )
Ois varmasti kannattanu satsata etuvetoon, jos ei takavedot pysy edes käsissä :roll:
Olisit nyt edes vähän koputtanut puuta.. :D
VW transporter 2.5tdi vm.99
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Miksi Horst ja Gynttööri ynnä muut sikäläiset suunnittlee em. tavalla autonsa.

Vastaus löytyy markkinoista 8O . Keski-euroopassa on talvi noin 2 päivää vuodessa. Sikäläinen talvi on sitä, että lämpötila on alle +5 Astetta C.

Vuoristoalueella autoilevat tilaa talviautonsa vuoristopaketilla. Suomen ja pohjoismaiden markkinat on euroopan autotehtaille lähinnä ikävä asia, ja ainoastaan talvitestien tekemiseen tarvitaan sitä kylmää ja lunta.... täällä ei ole edes oikeita vuoria, jossa voisi pitää korkeanpaikanleiriä... :lol: .

Suomeen autot tuodaan ilmeisesti edelleen koko euroopan alimmalla hinnalla, joten mikään vuoristopaketti ei tule kysymykseenkään... mutta sen takuuajan kestävän sähköisen kiertovesipumpun sinne juuri voi laittaa.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

En tiedä Bemareista sen enempää, muuta kuin että ovat vaan pirun hupaisia autoja ajella. Nuo edustavat kuitenkin omanlaistaan tinkimätöntä suunnittelua ja pystyn ymmärtämään niitä, jotka ovat ko. merkin valinneet ajokikseen.

Voisihan baijerilaista itsekin joskus harkita, mutta olisi kiva eks päästä johonkin - mielellään suljetulle alueelle - tyyppailemaan vähän enemmän takavetoisen käytöstä ääritilanteissa. Varmaan hauskaa päästä noilla sit kun niitä oppii hollaamaan.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Osaavissa käsissä takaveto on järjettömän hauska.
# 419 Vesa Pohjalainen
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Osaavissa käsissä takaveto on järjettömän hauska.
On se osaamattomissakin käsissä hauska 8)
Nimimerkillä tumpelo ratissa...mutta mukavampi tuolla Paherolla on ajella takavedolla rauhallista kylkimyyryä, kun puskea menemään satkulla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

kristian kirjoitti:Takaveto rupes jollain perverssillä tavalla houkuttelemaan minuakin, mutta koska AUTOa ollaan hakemassa niin baijerinlelut voi unohtaa samantien 8)

Tuohon iskin silmäni, harmillisen kaukana vaan: http://www.nettiauto.com/1104605
Sinulta löytyy tyylitajua 8) Tuollainen on itselläkin haaveissa,liiat saabinromut vaan haittaa menoa.

Tuohon myynnissä olevaan malliin on ympätty kaikki Volvon parhaat ominaisuudet:kommandopuskurit,sammakkokeula,hirviperä ja neljä ovea.Ei nuo lopovalotkaan keulalla hullummalta näytä.

Ostakaahan joku hyvässä kunnossa oleva ruisku satanen,niin pääsen käsiksi autoihin.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin