Loppunopeus 900S
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Helmi 01, 2007 20:08
Loppunopeus 900S
Mikähän mahtaa olla vakiossa 1991 vuotisessa se huippunopeus?
kaveri väitti (Ford mies), että oli vuonna 1991 ajanut ko. autolla 190km/h, eikä enempää irronnut. Ihmettelin kovasti, kun itse olen 1988 900i:lläkin vanhoilla talvirenkailla ajanut mittarin (200km/h) lähes loppuun n. 195km/h. Luulisi tuon S:n yli 200 ottavan. itselläni on siis tuo -91.
Onko kukaan testannut, siis toki suljetulla radalla...kuten itsekin?
kaveri väitti (Ford mies), että oli vuonna 1991 ajanut ko. autolla 190km/h, eikä enempää irronnut. Ihmettelin kovasti, kun itse olen 1988 900i:lläkin vanhoilla talvirenkailla ajanut mittarin (200km/h) lähes loppuun n. 195km/h. Luulisi tuon S:n yli 200 ottavan. itselläni on siis tuo -91.
Onko kukaan testannut, siis toki suljetulla radalla...kuten itsekin?
-91:llä itse suljetulla alueella ajanut mittarin mukaan 225 km/h ja oli vielä vähän annettavaa. Ei toki 0,45 bar silloin mutta välitykset riittävät kuitenkin yli 200. Ostettaessa kulki rikkinäisellä sytytyspuolalla ja 0,3 bar löysällä akulla yli 190, eli kyllä tuossa fordimiehen testaamassa autossa on melko varmasti ollut jotain vikana. Luultavasti juurikin löysä aktuattori laskee ahdot kierroksien myötä lähes olemattomiin. 

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Helmi 01, 2007 20:08
Miten uskallatte ajaa vanhalla satkulla noin lujaa?
(Kun olen käynyt lentokentällä omaani ajamassa niin 200km/h jälkeen autosta tulee melkoisen epävakaa ja pelottava ajaa. Jouset ja iskarit 2v vanhat, puslat pitäisi olla ainakin konttorin mukaan kunnossa ja renkaidenkin pitäisi kestää 270kmh tjsp. Kulkee kuin kiskoilla sinne 190km/h asti.)
(Kun olen käynyt lentokentällä omaani ajamassa niin 200km/h jälkeen autosta tulee melkoisen epävakaa ja pelottava ajaa. Jouset ja iskarit 2v vanhat, puslat pitäisi olla ainakin konttorin mukaan kunnossa ja renkaidenkin pitäisi kestää 270kmh tjsp. Kulkee kuin kiskoilla sinne 190km/h asti.)
Yhdyn Atteen.. Auto muuttuu joka tapauksessa holtittomaksi 200km/h jälkeen jos auto on 20 vuotta vanha ja siitä luetaan lehdistäkinf-19 kirjoitti:Miten uskallatte ajaa vanhalla satkulla noin lujaa?
(Kun olen käynyt lentokentällä omaani ajamassa niin 200km/h jälkeen autosta tulee melkoisen epävakaa ja pelottava ajaa. Jouset ja iskarit 2v vanhat, puslat pitäisi olla ainakin konttorin mukaan kunnossa ja renkaidenkin pitäisi kestää 270kmh tjsp. Kulkee kuin kiskoilla sinne 190km/h asti.)

Tosin kyllähän on turvallisuuskysymys että pienemmissäkin vauhdissa on alusta kunnossa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Eihän se "joka tapauksessa muutu holtittomaksi". Voihan sitä ajaa vaikka 50 vuotta vanhalla autolla 300km/h kun palikat on kunnossa. Lähinnä mitä olette tehneet vanhoille satkuillenne että voi ajaa suoralla hyväkuntoisella lentikentälläkin yli 200km/h vauhteja ilman ylimääräistä jännitystä.Turbo16 kirjoitti:Yhdyn Atteen.. Auto muuttuu joka tapauksessa holtittomaksi 200km/h jälkeen jos auto on 20 vuotta vanha ja siitä luetaan lehdistäkinf-19 kirjoitti:Miten uskallatte ajaa vanhalla satkulla noin lujaa?![]()
Tosin kyllähän on turvallisuuskysymys että pienemmissäkin vauhdissa on alusta kunnossa.
Eli onko teillä 35-profiiliset renkaat, uretaanipuslat joka lävessä ja coiloverit jäykimmilleen säädettynä?
No kuinka monella on Kunnon alusta 50-vuotta vanhassa autossa, johon todennäköisesti ei saa uretaanipuslia tai coilovereita.. Samoin 20-vuotta vanha Saabbi, vaikka Atte sinulla onkin se vahvistehitsattuf-19 kirjoitti:Eihän se "joka tapauksessa muutu holtittomaksi". Voihan sitä ajaa vaikka 50 vuotta vanhalla autolla 300km/h kun palikat on kunnossa. Lähinnä mitä olette tehneet vanhoille satkuillenne että voi ajaa suoralla hyväkuntoisella lentikentälläkin yli 200km/h vauhteja ilman ylimääräistä jännitystä.Turbo16 kirjoitti:Yhdyn Atteen.. Auto muuttuu joka tapauksessa holtittomaksi 200km/h jälkeen jos auto on 20 vuotta vanha ja siitä luetaan lehdistäkinf-19 kirjoitti:Miten uskallatte ajaa vanhalla satkulla noin lujaa?![]()
Tosin kyllähän on turvallisuuskysymys että pienemmissäkin vauhdissa on alusta kunnossa.
Eli onko teillä 35-profiiliset renkaat, uretaanipuslat joka lävessä ja coiloverit jäykimmilleen säädettynä?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
[quote="Jamppa"]oli jokseekin jäykkä alusta ässässä
maavara oli siinä tasan 8cm, kun se kerran mitattiin konttorilla.
tuo 900i on kyllä aika kiikkerä jo siellä 170 vauhdissa, kun siinä vakio alusta.[/quote
Millä jousilla tulee noin matala?
Omassa esiintyi aikalailla vaeltelua leveillä renkailla 210 vauhdissa, on vakio alusta ja ehkä pyöräkulmat voi olla pielessä...
Eli ei voinu kokeilla sen kovempaa kyytiä, vaikka kulkuhaluja olisi vielä ollut vaikka kuinka jäljellä. Eli alustalle täytyis tehdä jotain, jos aikoo nopeuksia kokeilla.
Mitäs virityksiä oli 250km/h vauhtiin?

tuo 900i on kyllä aika kiikkerä jo siellä 170 vauhdissa, kun siinä vakio alusta.[/quote
Millä jousilla tulee noin matala?
Omassa esiintyi aikalailla vaeltelua leveillä renkailla 210 vauhdissa, on vakio alusta ja ehkä pyöräkulmat voi olla pielessä...
Eli ei voinu kokeilla sen kovempaa kyytiä, vaikka kulkuhaluja olisi vielä ollut vaikka kuinka jäljellä. Eli alustalle täytyis tehdä jotain, jos aikoo nopeuksia kokeilla.
Mitäs virityksiä oli 250km/h vauhtiin?
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Helmi 01, 2007 20:08
1988 vuosimallinen 900i istui kyllä tiessä kuin tauti ja mittari näytti 195km/h maksimissaan, tie - siellä lentokentällä - oli kyllä ihan uusi ja sileä. Kerran myöhemmin kokeilin hieman epätasaisemmalla `kentällä` ja silloin tosiaan ominaisuudet loppui sinne 170 km/h hujakoille. Ja renkaat oli vanhat hakkapeliitta 2:set. Mutta kun tarjoutui tilaisuus, niin olihan se kokeiltava. Vuosi taisi olla 2002, eli tässä tapauksessa 14 vuotta vanha. Mun matikan mukaan 1991 vuotisella ajokilla on 17 ikävuosi menossa, jos ihan tarkkoja ollaan - ja onhan kyseessä saab eikä mikään idän ihme.
Kyllähän tietysti auton pitää olla kaikin puolin kunnossa, eikä ihan millä tahansa polulla varmaan kannata huippuja lähteä kokeilemaankaan.
SG
Kyllähän tietysti auton pitää olla kaikin puolin kunnossa, eikä ihan millä tahansa polulla varmaan kannata huippuja lähteä kokeilemaankaan.
SG
jouset taisivat olla poliisijouset, mitä oli katkottu. Ei sentäs katkotut madallusjousetSukellusvene kirjoitti:Jamppa kirjoitti:oli jokseekin jäykkä alusta ässässämaavara oli siinä tasan 8cm, kun se kerran mitattiin konttorilla.
tuo 900i on kyllä aika kiikkerä jo siellä 170 vauhdissa, kun siinä vakio alusta.[/quote
Millä jousilla tulee noin matala?
Omassa esiintyi aikalailla vaeltelua leveillä renkailla 210 vauhdissa, on vakio alusta ja ehkä pyöräkulmat voi olla pielessä...
Eli ei voinu kokeilla sen kovempaa kyytiä, vaikka kulkuhaluja olisi vielä ollut vaikka kuinka jäljellä. Eli alustalle täytyis tehdä jotain, jos aikoo nopeuksia kokeilla.
Mitäs virityksiä oli 250km/h vauhtiin?

virityksiä oli, bsr lastu, 3"JT, vakio cooleri, modattu apc yms. taisi olla noin 260hp mitä kuulin seuraavalta omistajalta kun oli käyttäny sen penkissä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Kerran ja vain kerran tullut testattua oman ässän kulkua, mittarin mukaan karvan yli 200 km/h ja joskus T8 saanut saman lukeman. Ja pakko sanoa että tuossa vauhdissakin saa olla jo ns. putkinäköinen.
Ja sitten ihan laillisesti ajettu MB Vitolla 185 km/h mittarin mukaan, ja vanhalla Srinterilläkin sinne 170 km/h hujakoille... Kummasti tuollainen iso arkku pakastin jaksaa mennä.
Ja sitten ihan laillisesti ajettu MB Vitolla 185 km/h mittarin mukaan, ja vanhalla Srinterilläkin sinne 170 km/h hujakoille... Kummasti tuollainen iso arkku pakastin jaksaa mennä.
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
9-3 -98 2,0 T