Loppunopeus 900S

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Freeyourmind
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 01, 2007 20:08

Loppunopeus 900S

Viesti Kirjoittaja Freeyourmind »

Mikähän mahtaa olla vakiossa 1991 vuotisessa se huippunopeus?

kaveri väitti (Ford mies), että oli vuonna 1991 ajanut ko. autolla 190km/h, eikä enempää irronnut. Ihmettelin kovasti, kun itse olen 1988 900i:lläkin vanhoilla talvirenkailla ajanut mittarin (200km/h) lähes loppuun n. 195km/h. Luulisi tuon S:n yli 200 ottavan. itselläni on siis tuo -91.

Onko kukaan testannut, siis toki suljetulla radalla...kuten itsekin?
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Hieman piristetty ässä otti mittariin 210km/h 5 enskalla. 7 enskalla ei oo vielä ehtiny testaamaan, mutta n. 220-230km/h pitäis mennä rikki. Niin ja GPS:ällä tarkistettu notta mittarivirhettä on n. 2km/h. Ja tottakai suljetulla radalla. :P
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

-91:llä itse suljetulla alueella ajanut mittarin mukaan 225 km/h ja oli vielä vähän annettavaa. Ei toki 0,45 bar silloin mutta välitykset riittävät kuitenkin yli 200. Ostettaessa kulki rikkinäisellä sytytyspuolalla ja 0,3 bar löysällä akulla yli 190, eli kyllä tuossa fordimiehen testaamassa autossa on melko varmasti ollut jotain vikana. Luultavasti juurikin löysä aktuattori laskee ahdot kierroksien myötä lähes olemattomiin. :cry:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

vähän piristetty ässä otti sen 250kmh, kunnes tuli vitosella rajottaja vastaan. mut uskoisin vakion menevän jonneki 210 paikkeille.
perus i8 koneel menee tuoho 170kmh
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Freeyourmind
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 01, 2007 20:08

Viesti Kirjoittaja Freeyourmind »

Ok, täytyy lähteä fordmiehelle joku kerta näyttämään, että yli 200 ottaa. Kiitos vastauksista.

SG
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Ilmoitetut huippunopeudet olivat muistaakseni 205 km/h 900 aerolla ja 200 km/h turbo 16 mallilla. Ehkä S mallin ilmoitettu huippunopeus on juuri tuo 190 km/h.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Miten uskallatte ajaa vanhalla satkulla noin lujaa?

(Kun olen käynyt lentokentällä omaani ajamassa niin 200km/h jälkeen autosta tulee melkoisen epävakaa ja pelottava ajaa. Jouset ja iskarit 2v vanhat, puslat pitäisi olla ainakin konttorin mukaan kunnossa ja renkaidenkin pitäisi kestää 270kmh tjsp. Kulkee kuin kiskoilla sinne 190km/h asti.)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

f-19 kirjoitti:Miten uskallatte ajaa vanhalla satkulla noin lujaa?

(Kun olen käynyt lentokentällä omaani ajamassa niin 200km/h jälkeen autosta tulee melkoisen epävakaa ja pelottava ajaa. Jouset ja iskarit 2v vanhat, puslat pitäisi olla ainakin konttorin mukaan kunnossa ja renkaidenkin pitäisi kestää 270kmh tjsp. Kulkee kuin kiskoilla sinne 190km/h asti.)
Yhdyn Atteen.. Auto muuttuu joka tapauksessa holtittomaksi 200km/h jälkeen jos auto on 20 vuotta vanha ja siitä luetaan lehdistäkin :(

Tosin kyllähän on turvallisuuskysymys että pienemmissäkin vauhdissa on alusta kunnossa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Turbo16 kirjoitti:
f-19 kirjoitti:Miten uskallatte ajaa vanhalla satkulla noin lujaa?
Yhdyn Atteen.. Auto muuttuu joka tapauksessa holtittomaksi 200km/h jälkeen jos auto on 20 vuotta vanha ja siitä luetaan lehdistäkin :(

Tosin kyllähän on turvallisuuskysymys että pienemmissäkin vauhdissa on alusta kunnossa.
Eihän se "joka tapauksessa muutu holtittomaksi". Voihan sitä ajaa vaikka 50 vuotta vanhalla autolla 300km/h kun palikat on kunnossa. Lähinnä mitä olette tehneet vanhoille satkuillenne että voi ajaa suoralla hyväkuntoisella lentikentälläkin yli 200km/h vauhteja ilman ylimääräistä jännitystä.

Eli onko teillä 35-profiiliset renkaat, uretaanipuslat joka lävessä ja coiloverit jäykimmilleen säädettynä?
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

f-19 kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:
f-19 kirjoitti:Miten uskallatte ajaa vanhalla satkulla noin lujaa?
Yhdyn Atteen.. Auto muuttuu joka tapauksessa holtittomaksi 200km/h jälkeen jos auto on 20 vuotta vanha ja siitä luetaan lehdistäkin :(

Tosin kyllähän on turvallisuuskysymys että pienemmissäkin vauhdissa on alusta kunnossa.
Eihän se "joka tapauksessa muutu holtittomaksi". Voihan sitä ajaa vaikka 50 vuotta vanhalla autolla 300km/h kun palikat on kunnossa. Lähinnä mitä olette tehneet vanhoille satkuillenne että voi ajaa suoralla hyväkuntoisella lentikentälläkin yli 200km/h vauhteja ilman ylimääräistä jännitystä.

Eli onko teillä 35-profiiliset renkaat, uretaanipuslat joka lävessä ja coiloverit jäykimmilleen säädettynä?
No kuinka monella on Kunnon alusta 50-vuotta vanhassa autossa, johon todennäköisesti ei saa uretaanipuslia tai coilovereita.. Samoin 20-vuotta vanha Saabbi, vaikka Atte sinulla onkin se vahvistehitsattu
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

oli jokseekin jäykkä alusta ässässä ;) maavara oli siinä tasan 8cm, kun se kerran mitattiin konttorilla.

tuo 900i on kyllä aika kiikkerä jo siellä 170 vauhdissa, kun siinä vakio alusta.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

[quote="Jamppa"]oli jokseekin jäykkä alusta ässässä ;) maavara oli siinä tasan 8cm, kun se kerran mitattiin konttorilla.

tuo 900i on kyllä aika kiikkerä jo siellä 170 vauhdissa, kun siinä vakio alusta.[/quote

Millä jousilla tulee noin matala?

Omassa esiintyi aikalailla vaeltelua leveillä renkailla 210 vauhdissa, on vakio alusta ja ehkä pyöräkulmat voi olla pielessä...
Eli ei voinu kokeilla sen kovempaa kyytiä, vaikka kulkuhaluja olisi vielä ollut vaikka kuinka jäljellä. Eli alustalle täytyis tehdä jotain, jos aikoo nopeuksia kokeilla.

Mitäs virityksiä oli 250km/h vauhtiin?
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Freeyourmind
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 01, 2007 20:08

Viesti Kirjoittaja Freeyourmind »

1988 vuosimallinen 900i istui kyllä tiessä kuin tauti ja mittari näytti 195km/h maksimissaan, tie - siellä lentokentällä - oli kyllä ihan uusi ja sileä. Kerran myöhemmin kokeilin hieman epätasaisemmalla `kentällä` ja silloin tosiaan ominaisuudet loppui sinne 170 km/h hujakoille. Ja renkaat oli vanhat hakkapeliitta 2:set. Mutta kun tarjoutui tilaisuus, niin olihan se kokeiltava. Vuosi taisi olla 2002, eli tässä tapauksessa 14 vuotta vanha. Mun matikan mukaan 1991 vuotisella ajokilla on 17 ikävuosi menossa, jos ihan tarkkoja ollaan - ja onhan kyseessä saab eikä mikään idän ihme.

Kyllähän tietysti auton pitää olla kaikin puolin kunnossa, eikä ihan millä tahansa polulla varmaan kannata huippuja lähteä kokeilemaankaan.

SG
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Sukellusvene kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:oli jokseekin jäykkä alusta ässässä ;) maavara oli siinä tasan 8cm, kun se kerran mitattiin konttorilla.

tuo 900i on kyllä aika kiikkerä jo siellä 170 vauhdissa, kun siinä vakio alusta.[/quote

Millä jousilla tulee noin matala?

Omassa esiintyi aikalailla vaeltelua leveillä renkailla 210 vauhdissa, on vakio alusta ja ehkä pyöräkulmat voi olla pielessä...
Eli ei voinu kokeilla sen kovempaa kyytiä, vaikka kulkuhaluja olisi vielä ollut vaikka kuinka jäljellä. Eli alustalle täytyis tehdä jotain, jos aikoo nopeuksia kokeilla.

Mitäs virityksiä oli 250km/h vauhtiin?
jouset taisivat olla poliisijouset, mitä oli katkottu. Ei sentäs katkotut madallusjouset :D mitkä olivat yhdessä vaiheessa. renkaina oli toden näköisesti GT radialit, 205/50/16.
virityksiä oli, bsr lastu, 3"JT, vakio cooleri, modattu apc yms. taisi olla noin 260hp mitä kuulin seuraavalta omistajalta kun oli käyttäny sen penkissä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja -bandit- »

Kerran ja vain kerran tullut testattua oman ässän kulkua, mittarin mukaan karvan yli 200 km/h ja joskus T8 saanut saman lukeman. Ja pakko sanoa että tuossa vauhdissakin saa olla jo ns. putkinäköinen.

Ja sitten ihan laillisesti ajettu MB Vitolla 185 km/h mittarin mukaan, ja vanhalla Srinterilläkin sinne 170 km/h hujakoille... Kummasti tuollainen iso arkku pakastin jaksaa mennä.
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
Vastaa Viestiin