SAAB 9-3 SportCombi, virallinen tiedote

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kuva

Hmmm....
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

Tässä netistä surffattua lisäinfoa. Pari mielnkiintoista kohtaa, onko LEDejä takavaloissa peräti 30 per puoli, eli onko muutkin kuin jarruvalot LEDejä ? Puhutaan myös 6-lovisesta manuaali/autom. laatikosta. Eli 6-lovinen automaatti korvaamassa 5-lovisen (myös bensakoneissa) ? Ja lisäksi mainitaan, että autossa on uusi 'rear subframe' parannetulla äänierityksellä. Eli akseliväli ehkä kasvaa 270 cm:iin verrattuna SS:n 267,5 cm. Kokonaispituus vaikuttaa myös hieman kasvaneen, 470 cm ? Ja toivotaan, että äänieristysparannus on totta, tuntuu nimittäin olevan farkkujen riesa saada takapyörämelut kuriin.

The new SportCombi is a standard 9-3 back as far as the B-pillar, but after that, there are 695 new parts and an aluminum tailgate, and vertical white taillamp lenses containing two rows of 15 red LEDs each (except in California and Canada, where local rules permit only red rear lenses).

There are two large, bright cargo lamps on the side walls, and the familiar cargo cover is, in this case, unique. Not only is it flexible and longer than normal to cover larger loads, it also has a Park position halfway back so the user doesn't have to reach all the way to the second seat to retrieve it.

Options for the cargo area include either a 10-inch subwoofer for the sound system or a cargo net system. The load floor has four handy tie-downs for large or heavy cargoes.

While the 9-3 SportCombi will be sold around the world with as many as eight engine choices (the North American version will come with only two, the familiar 210-horsepower 2.0-liter turbo four-cylinder or, in Aero models, a brand-new 2.8-liter turbocharged V6 generating 250 horsepower. Both will be available with either six-speed manual or automatic transmissions).

The SportCombi will get a new rear subframe with better isolation, and a new ESP system with a Hill Start Assist function for manual-transmission models.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Tietämätön kyselee, onko tohon tulossa 4-sylinteristä turbokonetta?

EDIT: sehän lukeekin jo tossa ylhäällä...
#2277
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Turboja

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Eiköhän siihen tule nuo 1,8t ja 2,0t ja 2,0T koneet jotka ovat SS mallissakin..
ja sitten nuo 1,9TiD koneet.
Turbojubilee
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
Paikkakunta: alaviN

SAAB SportCombin mitoista !

Viesti Kirjoittaja Turbojubilee »

Tulostin sekä SportCombin , että SS:n kuvat (täysin samassa mittakaavassa olevat). Sen jälkeen leikkasin SS:n kuvan ääriviioja myöten irti. Seuraavaksi laitoin kuvan tarkasti SportCombin kuvan päälle. Tällöin näkyi selvästi, että SportCombin akseliväli on ainakin noin 274 cm :lol: (Mittasin viivottimella SS:n pituuden, jonka jaoin auton todellisella pituudella) Ja koko SC:n pituus näyttäis olevan noin 469,5 cm. Tämähän tarkoittaa sitä, että akseliväli olis kasvanut peräti 7,5 cm verrattuna SS:iin, ja koko auton pituus noin 6 cm).

AIKA TUNTUU MATELEVAN TODELLA HITAASTI KUN TÄTÄ SC:ia odottelee, siis sitä Geneven ensiesittelyä :(
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
Turbojubilee
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
Paikkakunta: alaviN

Lisätietoja SportCombista !

Viesti Kirjoittaja Turbojubilee »

http://macleans.auto123.com/en/info/new ... rtid=36178

Sieltä ilmenee ainakin todeksi se, että SportCombissa on vakiona 6 lovinen manuaaali vaihteisto. ESP on paermpi kuin SS:ssa ja Aero malleissa on ESP Plus (eli vielä parempi versio).

Hinta arvioksi oli heitetty 40000$-50000$ eli Euroina suunnilleen saman verran. Siis Kanadassa.
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

SportySedan kirjoitti:Tässä netistä surffattua lisäinfoa. Pari mielnkiintoista kohtaa, onko LEDejä takavaloissa peräti 30 per puoli, eli onko muutkin kuin jarruvalot LEDejä ? Puhutaan myös 6-lovisesta manuaali/autom. laatikosta. Eli 6-lovinen automaatti korvaamassa 5-lovisen (myös bensakoneissa) ?
http://macleans.auto123.com/en/info/new ... 36178&pg=3

Tuolta lainattua:
"A six-speed manual gearbox is standard with a five-speed automatic as an option."

Eli kaiketi siinä tomaatissa on sittenkin ne viisi pykälää.

"Both will be available with either six-speed manual or automatic transmissions"

Tuon kun voi halutessaan ymmärtää kahdella tavalla :wink:
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Toi "Both" viitta varmaan 9-3 SS:ään ja SC:hen. Et ei siihen mun mielestä paljoo tulkinnan varaa jää.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Joo 6-lovinen tomaatti on, seurasin kun omani on tomaatti. Tuosta puhuttiin jo SS mallien ilmestymisen aikoihin.
Viimeksi muokannut se93tbo, Ke Helmi 23, 2005 11:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-3.1972
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Specifications

- - -

Transmission: 6-spd manual (opt. 5-spd auto with manual mode)
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vähän on vaisut pollet ton kokosesta ahdetusta
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Niin se 6-lovinen AUT oli tohon Tidiin
9-3.1972
M.p.
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 16:49
Paikkakunta: Honkajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M.p. »

perkele, nuo valkoset takavalot pois!
Ei sovi site yhtään, on niinku tikku paskassa.
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

jsuomi kirjoitti:Toi "Both" viitta varmaan 9-3 SS:ään ja SC:hen. Et ei siihen mun mielestä paljoo tulkinnan varaa jää.
Niin tarkoitinkin että tuo six-speed voi viitata joko pelkästään manuaaliin tai sekä manuaaliin että automaattiin.

Onneksi köyhän opiskelijan ei tarvitse murehtia moisista :lol:
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Iskariot kirjoitti:
jsuomi kirjoitti:Toi "Both" viitta varmaan 9-3 SS:ään ja SC:hen. Et ei siihen mun mielestä paljoo tulkinnan varaa jää.
Niin tarkoitinkin että tuo six-speed voi viitata joko pelkästään manuaaliin tai sekä manuaaliin että automaattiin.

Onneksi köyhän opiskelijan ei tarvitse murehtia moisista :lol:
Mää taas tarkotin et se kuus vaihdetta viittaa manuaaliin pelkästään, en tajuu miten sää repäiset tost tekstistä et se viittais tohon automaattiiin.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Vastaa Viestiin