SAAB 9-3 SportCombi, virallinen tiedote
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Tässä netistä surffattua lisäinfoa. Pari mielnkiintoista kohtaa, onko LEDejä takavaloissa peräti 30 per puoli, eli onko muutkin kuin jarruvalot LEDejä ? Puhutaan myös 6-lovisesta manuaali/autom. laatikosta. Eli 6-lovinen automaatti korvaamassa 5-lovisen (myös bensakoneissa) ? Ja lisäksi mainitaan, että autossa on uusi 'rear subframe' parannetulla äänierityksellä. Eli akseliväli ehkä kasvaa 270 cm:iin verrattuna SS:n 267,5 cm. Kokonaispituus vaikuttaa myös hieman kasvaneen, 470 cm ? Ja toivotaan, että äänieristysparannus on totta, tuntuu nimittäin olevan farkkujen riesa saada takapyörämelut kuriin.
The new SportCombi is a standard 9-3 back as far as the B-pillar, but after that, there are 695 new parts and an aluminum tailgate, and vertical white taillamp lenses containing two rows of 15 red LEDs each (except in California and Canada, where local rules permit only red rear lenses).
There are two large, bright cargo lamps on the side walls, and the familiar cargo cover is, in this case, unique. Not only is it flexible and longer than normal to cover larger loads, it also has a Park position halfway back so the user doesn't have to reach all the way to the second seat to retrieve it.
Options for the cargo area include either a 10-inch subwoofer for the sound system or a cargo net system. The load floor has four handy tie-downs for large or heavy cargoes.
While the 9-3 SportCombi will be sold around the world with as many as eight engine choices (the North American version will come with only two, the familiar 210-horsepower 2.0-liter turbo four-cylinder or, in Aero models, a brand-new 2.8-liter turbocharged V6 generating 250 horsepower. Both will be available with either six-speed manual or automatic transmissions).
The SportCombi will get a new rear subframe with better isolation, and a new ESP system with a Hill Start Assist function for manual-transmission models.
The new SportCombi is a standard 9-3 back as far as the B-pillar, but after that, there are 695 new parts and an aluminum tailgate, and vertical white taillamp lenses containing two rows of 15 red LEDs each (except in California and Canada, where local rules permit only red rear lenses).
There are two large, bright cargo lamps on the side walls, and the familiar cargo cover is, in this case, unique. Not only is it flexible and longer than normal to cover larger loads, it also has a Park position halfway back so the user doesn't have to reach all the way to the second seat to retrieve it.
Options for the cargo area include either a 10-inch subwoofer for the sound system or a cargo net system. The load floor has four handy tie-downs for large or heavy cargoes.
While the 9-3 SportCombi will be sold around the world with as many as eight engine choices (the North American version will come with only two, the familiar 210-horsepower 2.0-liter turbo four-cylinder or, in Aero models, a brand-new 2.8-liter turbocharged V6 generating 250 horsepower. Both will be available with either six-speed manual or automatic transmissions).
The SportCombi will get a new rear subframe with better isolation, and a new ESP system with a Hill Start Assist function for manual-transmission models.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Turboja
Eiköhän siihen tule nuo 1,8t ja 2,0t ja 2,0T koneet jotka ovat SS mallissakin..
ja sitten nuo 1,9TiD koneet.
ja sitten nuo 1,9TiD koneet.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
- Paikkakunta: alaviN
SAAB SportCombin mitoista !
Tulostin sekä SportCombin , että SS:n kuvat (täysin samassa mittakaavassa olevat). Sen jälkeen leikkasin SS:n kuvan ääriviioja myöten irti. Seuraavaksi laitoin kuvan tarkasti SportCombin kuvan päälle. Tällöin näkyi selvästi, että SportCombin akseliväli on ainakin noin 274 cm (Mittasin viivottimella SS:n pituuden, jonka jaoin auton todellisella pituudella) Ja koko SC:n pituus näyttäis olevan noin 469,5 cm. Tämähän tarkoittaa sitä, että akseliväli olis kasvanut peräti 7,5 cm verrattuna SS:iin, ja koko auton pituus noin 6 cm).
AIKA TUNTUU MATELEVAN TODELLA HITAASTI KUN TÄTÄ SC:ia odottelee, siis sitä Geneven ensiesittelyä
AIKA TUNTUU MATELEVAN TODELLA HITAASTI KUN TÄTÄ SC:ia odottelee, siis sitä Geneven ensiesittelyä
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
- Paikkakunta: alaviN
Lisätietoja SportCombista !
http://macleans.auto123.com/en/info/new ... rtid=36178
Sieltä ilmenee ainakin todeksi se, että SportCombissa on vakiona 6 lovinen manuaaali vaihteisto. ESP on paermpi kuin SS:ssa ja Aero malleissa on ESP Plus (eli vielä parempi versio).
Hinta arvioksi oli heitetty 40000$-50000$ eli Euroina suunnilleen saman verran. Siis Kanadassa.
Sieltä ilmenee ainakin todeksi se, että SportCombissa on vakiona 6 lovinen manuaaali vaihteisto. ESP on paermpi kuin SS:ssa ja Aero malleissa on ESP Plus (eli vielä parempi versio).
Hinta arvioksi oli heitetty 40000$-50000$ eli Euroina suunnilleen saman verran. Siis Kanadassa.
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
http://macleans.auto123.com/en/info/new ... 36178&pg=3SportySedan kirjoitti:Tässä netistä surffattua lisäinfoa. Pari mielnkiintoista kohtaa, onko LEDejä takavaloissa peräti 30 per puoli, eli onko muutkin kuin jarruvalot LEDejä ? Puhutaan myös 6-lovisesta manuaali/autom. laatikosta. Eli 6-lovinen automaatti korvaamassa 5-lovisen (myös bensakoneissa) ?
Tuolta lainattua:
"A six-speed manual gearbox is standard with a five-speed automatic as an option."
Eli kaiketi siinä tomaatissa on sittenkin ne viisi pykälää.
"Both will be available with either six-speed manual or automatic transmissions"
Tuon kun voi halutessaan ymmärtää kahdella tavalla
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Toi "Both" viitta varmaan 9-3 SS:ään ja SC:hen. Et ei siihen mun mielestä paljoo tulkinnan varaa jää.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Niin tarkoitinkin että tuo six-speed voi viitata joko pelkästään manuaaliin tai sekä manuaaliin että automaattiin.jsuomi kirjoitti:Toi "Both" viitta varmaan 9-3 SS:ään ja SC:hen. Et ei siihen mun mielestä paljoo tulkinnan varaa jää.
Onneksi köyhän opiskelijan ei tarvitse murehtia moisista
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Mää taas tarkotin et se kuus vaihdetta viittaa manuaaliin pelkästään, en tajuu miten sää repäiset tost tekstistä et se viittais tohon automaattiiin.Iskariot kirjoitti:Niin tarkoitinkin että tuo six-speed voi viitata joko pelkästään manuaaliin tai sekä manuaaliin että automaattiin.jsuomi kirjoitti:Toi "Both" viitta varmaan 9-3 SS:ään ja SC:hen. Et ei siihen mun mielestä paljoo tulkinnan varaa jää.
Onneksi köyhän opiskelijan ei tarvitse murehtia moisista
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212