Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2296
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Evergrande on ostanut Nevsin osakkeista 51%, eli on suurin omistaja.

ttps://teknikensvarld.se/kina-bolag-koper-51-procent-av-nevs-for-83-miljarder/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2296
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

No, jospa nyt alkaa tapahtumaan enemmän Trollhättanissa, kun Koenigseggi on kunnolla mukana kuvioissa ja Nevs on saanut vakaamman omistajan Kiinassa. :D

https://teknikensvarld.se/nevs-koper-in ... portbilar/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2296
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Tänään juttua kavereiden kanssa tulevista Trollhättanissa valmistetuista autoista. Siis jos on mahdollista niin ostetaan koti kaupungin tuotteita. Oishan se makeeta jos sais ajaa Koenigsegg merkisellä kulkuneuvolla, olipa siinä sitten mikä moottori tahansa. Itse tähän asti kylläkin uneksinut Uudenkaupungin valmistamasta korkean mallisesta neliveto kulkineesta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Paikkakunta: Haukipudas (Oulu)

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Myös Maikkarin uutisissa samaa juttua:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nyt ... s.CW6BOFGR
9-5 Aero BioPoweroitu -04 Klik
Ex: 9-3 2.0T Turbo Sport 200hv -99 (RIR-884)

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2296
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Saa nähdä tuleeko, tästä auton tuotannosta mitään. Ois aika kyllä saada toimintaa tehdas tiloihin, tyhjäkäyntiä on ollut liian pitkään.
https://teknikensvarld.se/saab-fabriken ... a-elbilar/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 1890
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja pjv »

^Nyt on kova: "kan laddas via solenergi eller andra elbilar".

Parkkipaikalla piuha kiinni naapuriruudun täyteen ladattuun autoon ja lähtiessä molempien akut ovat solidaarisesti puolillaan. :D

Asiaan: autojen sopimusvalmistus on kyllä sellaisessa nosteessa näinä aikoina, että ihmettelisin jos suht toimintakelpoinen autotehdas vielä pitkään joutuu kylmänä seisomaan.
Petteri #507 | Klubin puhis 1.1.2018 - | IT- ja tiedotusvastaava 1.1.2016 -
9-3 Griffin TTID '12 | 9-3 Aero '01 | 9000T CC '88 | 99 EMS '73

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9912
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Muistellaas välillä vanhoja, vaikka tuliskin tikkua silmään:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saa ... #gs.6czabp

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6027
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AZP kirjoitti:
La Huhti 20, 2019 22:08
Muistellaas välillä vanhoja, vaikka tuliskin tikkua silmään:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saa ... #gs.6czabp
Jos oikein muistan, niin Ruotsin valtio antoi aikanaan täyden tukensa Volvon myymiselle kiinalaiselle Geelylle, mutta GM:ää ei millään tavalla "painostettu" myymään Saabia kiinalaisille - vaikka tuskin sekään olisi auttanut. Mutta erilainen suhtautuminen näytti olleen :evil: Maud Olofsson ei tosin ole enää ministerinä, joten koko homma kaatuu veronmaksajlle. "Reilu kerho".
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2296
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Saabin konkurssin selvittely kestää vielä vuosia, ja valtion tappiot on lähes kaksi miljardia kr. Veron maksajat taas maksajan paikalla. :(
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Vaikeita kysymyksiä, mutta minusta muutama kymppi/veronmaksaja on melko pieni hinta siitä, että on yritetty pelastaa ison joukon veronmaksajia työpaikat. Oletan tässäkin tapauksessa siitä olleen pohjimmiltaan kyse. Eri mekanismeilla, mutta kuitenkin samasta syystä täällä puolella järveä on viime aikoina saatu pelastettua yksi kaivos ja kokonainen laivateollisuus. Ei toki valtio yksinään, mutta yritysten kanssa yhdessä.

Joskus noi menee kiville, jonkinlaista uhkapeliähän ne, mutta jos nyt ei aivan typeryyksiin lähdetä, päätöksen hyvyyden mittari ei minusta edes ole lopputulos.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2296
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Siinäpä se onkin, että ei yritetty pelastaa, siis valtiolta ei tullut tukea ennen konkurssia. Jälkiselvittelyn ja tappioiden alijäämä ei jää tuohon kahteen miljardiin vaan jos otetaan huomioon kaikki muut tekijät ja menetykset niin saa lisätä useamman miljardin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

Julle
"Hölösuu"
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Julle »

2.polvi kirjoitti:
Ti Huhti 23, 2019 20:44
Vaikeita kysymyksiä, mutta minusta muutama kymppi/veronmaksaja on melko pieni hinta siitä, että on yritetty pelastaa ison joukon veronmaksajia työpaikat. Oletan tässäkin tapauksessa siitä olleen pohjimmiltaan kyse. Eri mekanismeilla, mutta kuitenkin samasta syystä täällä puolella järveä on viime aikoina saatu pelastettua yksi kaivos ja kokonainen laivateollisuus. Ei toki valtio yksinään, mutta yritysten kanssa yhdessä.

Joskus noi menee kiville, jonkinlaista uhkapeliähän ne, mutta jos nyt ei aivan typeryyksiin lähdetä, päätöksen hyvyyden mittari ei minusta edes ole lopputulos.
Ei ole tainnut muutama kymppi/veronmaksaja riittää talvivaaran maksamiseen.
9-5 Aero - 00

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2296
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Hyvähän se on, jos yritetään pelastaa elinkeino kelpoisia yrityksiä. Ottaa joskus vain kalloon, kun suuryritykset saa investointi tukia, työtekijöiden palkkatukea edullisia toimitiloja sekä veroetuja. Pienemmät yritykset saa kehoituksen kiristää vyötä ja tehdä enemmän töitä ja luottoa ei tule pankeilta sillä hetkellä kun tarvitsee, mutta sitten kun menee hyvin ollaan tarjoamassa, vaikka millaista palvelua, joille ei kylläkään ole tarvetta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Talvivaaraan lie upotettu nyt joku 800 miltsiä ja veronmaksajia lie joku 4 miljoonaa.

Nyt se työllistää melko joukon ja tekee pientä voittoakin. Jos sitä ei olisi pelastettu, takkiin olisi tullut 500me ja ei työllistäisi ketään. Eli kyllä mä sen pari satkua tohon mielelläni laitoin. Kyllä verorahoja hassataan paljon typerimpiinkin asioihin.

Luvut on karkeita, mutta mittakaava varmaan oikean suuruinen.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 826
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Onko mitään tieto milloin vois uusia saada

Vastaa Viestiin