Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Evergrande on ostanut Nevsin osakkeista 51%, eli on suurin omistaja.
ttps://teknikensvarld.se/kina-bolag-koper-51-procent-av-nevs-for-83-miljarder/
ttps://teknikensvarld.se/kina-bolag-koper-51-procent-av-nevs-for-83-miljarder/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
No, jospa nyt alkaa tapahtumaan enemmän Trollhättanissa, kun Koenigseggi on kunnolla mukana kuvioissa ja Nevs on saanut vakaamman omistajan Kiinassa.
https://teknikensvarld.se/nevs-koper-in ... portbilar/
https://teknikensvarld.se/nevs-koper-in ... portbilar/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tänään juttua kavereiden kanssa tulevista Trollhättanissa valmistetuista autoista. Siis jos on mahdollista niin ostetaan koti kaupungin tuotteita. Oishan se makeeta jos sais ajaa Koenigsegg merkisellä kulkuneuvolla, olipa siinä sitten mikä moottori tahansa. Itse tähän asti kylläkin uneksinut Uudenkaupungin valmistamasta korkean mallisesta neliveto kulkineesta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Myös Maikkarin uutisissa samaa juttua:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nyt ... s.CW6BOFGR
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nyt ... s.CW6BOFGR
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Saa nähdä tuleeko, tästä auton tuotannosta mitään. Ois aika kyllä saada toimintaa tehdas tiloihin, tyhjäkäyntiä on ollut liian pitkään.
https://teknikensvarld.se/saab-fabriken ... a-elbilar/
https://teknikensvarld.se/saab-fabriken ... a-elbilar/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^Nyt on kova: "kan laddas via solenergi eller andra elbilar".
Parkkipaikalla piuha kiinni naapuriruudun täyteen ladattuun autoon ja lähtiessä molempien akut ovat solidaarisesti puolillaan.
Asiaan: autojen sopimusvalmistus on kyllä sellaisessa nosteessa näinä aikoina, että ihmettelisin jos suht toimintakelpoinen autotehdas vielä pitkään joutuu kylmänä seisomaan.
Parkkipaikalla piuha kiinni naapuriruudun täyteen ladattuun autoon ja lähtiessä molempien akut ovat solidaarisesti puolillaan.
Asiaan: autojen sopimusvalmistus on kyllä sellaisessa nosteessa näinä aikoina, että ihmettelisin jos suht toimintakelpoinen autotehdas vielä pitkään joutuu kylmänä seisomaan.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Muistellaas välillä vanhoja, vaikka tuliskin tikkua silmään:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saa ... #gs.6czabp
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saa ... #gs.6czabp
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jos oikein muistan, niin Ruotsin valtio antoi aikanaan täyden tukensa Volvon myymiselle kiinalaiselle Geelylle, mutta GM:ää ei millään tavalla "painostettu" myymään Saabia kiinalaisille - vaikka tuskin sekään olisi auttanut. Mutta erilainen suhtautuminen näytti olleen Maud Olofsson ei tosin ole enää ministerinä, joten koko homma kaatuu veronmaksajlle. "Reilu kerho".AZP kirjoitti: ↑La Huhti 20, 2019 22:08Muistellaas välillä vanhoja, vaikka tuliskin tikkua silmään:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saa ... #gs.6czabp
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Saabin konkurssin selvittely kestää vielä vuosia, ja valtion tappiot on lähes kaksi miljardia kr. Veron maksajat taas maksajan paikalla.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Vaikeita kysymyksiä, mutta minusta muutama kymppi/veronmaksaja on melko pieni hinta siitä, että on yritetty pelastaa ison joukon veronmaksajia työpaikat. Oletan tässäkin tapauksessa siitä olleen pohjimmiltaan kyse. Eri mekanismeilla, mutta kuitenkin samasta syystä täällä puolella järveä on viime aikoina saatu pelastettua yksi kaivos ja kokonainen laivateollisuus. Ei toki valtio yksinään, mutta yritysten kanssa yhdessä.
Joskus noi menee kiville, jonkinlaista uhkapeliähän ne, mutta jos nyt ei aivan typeryyksiin lähdetä, päätöksen hyvyyden mittari ei minusta edes ole lopputulos.
Joskus noi menee kiville, jonkinlaista uhkapeliähän ne, mutta jos nyt ei aivan typeryyksiin lähdetä, päätöksen hyvyyden mittari ei minusta edes ole lopputulos.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Siinäpä se onkin, että ei yritetty pelastaa, siis valtiolta ei tullut tukea ennen konkurssia. Jälkiselvittelyn ja tappioiden alijäämä ei jää tuohon kahteen miljardiin vaan jos otetaan huomioon kaikki muut tekijät ja menetykset niin saa lisätä useamman miljardin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei ole tainnut muutama kymppi/veronmaksaja riittää talvivaaran maksamiseen.2.polvi kirjoitti: ↑Ti Huhti 23, 2019 20:44Vaikeita kysymyksiä, mutta minusta muutama kymppi/veronmaksaja on melko pieni hinta siitä, että on yritetty pelastaa ison joukon veronmaksajia työpaikat. Oletan tässäkin tapauksessa siitä olleen pohjimmiltaan kyse. Eri mekanismeilla, mutta kuitenkin samasta syystä täällä puolella järveä on viime aikoina saatu pelastettua yksi kaivos ja kokonainen laivateollisuus. Ei toki valtio yksinään, mutta yritysten kanssa yhdessä.
Joskus noi menee kiville, jonkinlaista uhkapeliähän ne, mutta jos nyt ei aivan typeryyksiin lähdetä, päätöksen hyvyyden mittari ei minusta edes ole lopputulos.
9-5 Aero - 00
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Hyvähän se on, jos yritetään pelastaa elinkeino kelpoisia yrityksiä. Ottaa joskus vain kalloon, kun suuryritykset saa investointi tukia, työtekijöiden palkkatukea edullisia toimitiloja sekä veroetuja. Pienemmät yritykset saa kehoituksen kiristää vyötä ja tehdä enemmän töitä ja luottoa ei tule pankeilta sillä hetkellä kun tarvitsee, mutta sitten kun menee hyvin ollaan tarjoamassa, vaikka millaista palvelua, joille ei kylläkään ole tarvetta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Talvivaaraan lie upotettu nyt joku 800 miltsiä ja veronmaksajia lie joku 4 miljoonaa.
Nyt se työllistää melko joukon ja tekee pientä voittoakin. Jos sitä ei olisi pelastettu, takkiin olisi tullut 500me ja ei työllistäisi ketään. Eli kyllä mä sen pari satkua tohon mielelläni laitoin. Kyllä verorahoja hassataan paljon typerimpiinkin asioihin.
Luvut on karkeita, mutta mittakaava varmaan oikean suuruinen.
Nyt se työllistää melko joukon ja tekee pientä voittoakin. Jos sitä ei olisi pelastettu, takkiin olisi tullut 500me ja ei työllistäisi ketään. Eli kyllä mä sen pari satkua tohon mielelläni laitoin. Kyllä verorahoja hassataan paljon typerimpiinkin asioihin.
Luvut on karkeita, mutta mittakaava varmaan oikean suuruinen.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Onko mitään tieto milloin vois uusia saada