Mielestäni Aero:ssa pitäs olla tänä päivänä reilusti päälle 300 hv jotta sitä
voisi verrta esim Audin RS6 tms. Ongelmaksi muodustuu heti kättelyssä että etuvetoiseen tehoa ei voi lisätä loputtomiin. Pitoa ei riitä ja voimansiirrosta on vaikea tehdä kestävää. Saab:lla on mielestäni herätty ihan liian myöhään 4-veto touhuun. 9-2x on hätäinen paikkaus mutta homman olisi voinut hoitaa huomattavasti paremminkin. Mielestäni 4-veto sopii muuten pohjolan oloihin erittäin hyvin.
Etuveto soveltuu erinomaisesti keskiluokan perheautoihin ja pieniin autoihin. Premium kategoriassa pitäisi olla 4-veto optiona ja sporttisemmissa malleissa vakiona.
Mielestäni Aero on kokenut devalvaatiota viime aikoina, 80-luvulla ja 90-luvun alussa jokainen tiesi että Saab Aero on State of the Art, Autojen sen hetkistä eliittiä. Tänä päivänä samaa ei välttämättä voi sanoa

Saab:llakin pitäs tajuta ottaa lusikka kauniiseen käteen ja panostaa tosissaan omaan R&D työhön. GM yhteistyö on varmasti ihan hyvä ns. perusmallien kohdalla, mutta se mistä Saab on ollut tunnettu ei synny muuta kuin oman tuotekehityksen kautta. Pitää muistaa että imago suntyy juuri niiden huippumallien kautta, ja näin edistetään ns. perusmallienkin myyntiä. Olisi myös hienoa jos saab:n R&D tekisi tulevaisuudessa teknisiä innovaatioita takavuosien tahtiin..