Kun katsoo autojen kehitystä viimesen 10 vuoden aikana niin huomaa kuinka moottoritehot ovat kasvaneet huimasti. 300 hv alkaa löytyä merkin kuin merkinkin huippumalleista ja ns. sporttimalleista. Saab:n 225hv 2.3 turbo oli kova kone 90-luvun alussa, tänä päivänä se ei riitä.
Mielestäni Aero:ssa pitäs olla tänä päivänä reilusti päälle 300 hv jotta sitä
voisi verrta esim Audin RS6 tms. Ongelmaksi muodustuu heti kättelyssä että etuvetoiseen tehoa ei voi lisätä loputtomiin. Pitoa ei riitä ja voimansiirrosta on vaikea tehdä kestävää. Saab:lla on mielestäni herätty ihan liian myöhään 4-veto touhuun. 9-2x on hätäinen paikkaus mutta homman olisi voinut hoitaa huomattavasti paremminkin. Mielestäni 4-veto sopii muuten pohjolan oloihin erittäin hyvin.
Etuveto soveltuu erinomaisesti keskiluokan perheautoihin ja pieniin autoihin. Premium kategoriassa pitäisi olla 4-veto optiona ja sporttisemmissa malleissa vakiona.
Mielestäni Aero on kokenut devalvaatiota viime aikoina, 80-luvulla ja 90-luvun alussa jokainen tiesi että Saab Aero on State of the Art, Autojen sen hetkistä eliittiä. Tänä päivänä samaa ei välttämättä voi sanoa
Saab:llakin pitäs tajuta ottaa lusikka kauniiseen käteen ja panostaa tosissaan omaan R&D työhön. GM yhteistyö on varmasti ihan hyvä ns. perusmallien kohdalla, mutta se mistä Saab on ollut tunnettu ei synny muuta kuin oman tuotekehityksen kautta. Pitää muistaa että imago suntyy juuri niiden huippumallien kautta, ja näin edistetään ns. perusmallienkin myyntiä. Olisi myös hienoa jos saab:n R&D tekisi tulevaisuudessa teknisiä innovaatioita takavuosien tahtiin..
Tuotekehityksestä ja etuvedosta..
Noh heitetään vaikka tähän jatkoksi:
http://www.autocarmagazine.com/news_art ... _id=209337
Saab plans to muscle into the high-performance saloon market with an all-wheel-drive 300bhp version of the 9-3 that will gun for the Audi S4
9-3:n (ilmeisesti haldex pohjaista) nelivetoa on odotettu jo vuosia, ensin kuultiin että auton korkeuden kanssa on ongelmia ja myöhemmin että auto on "killer".
Parempi hioa kuntoon, monet varmaan muistavat miten Volvon nelivedon kävi siinä surkuhupaisassa ensitestissä TV:ssä...
Topgear veikkaan että neliveto 9-3 tulee Britanniaan Autumn 2005.
http://www.autocarmagazine.com/news_art ... _id=209337
Saab plans to muscle into the high-performance saloon market with an all-wheel-drive 300bhp version of the 9-3 that will gun for the Audi S4
9-3:n (ilmeisesti haldex pohjaista) nelivetoa on odotettu jo vuosia, ensin kuultiin että auton korkeuden kanssa on ongelmia ja myöhemmin että auto on "killer".
Parempi hioa kuntoon, monet varmaan muistavat miten Volvon nelivedon kävi siinä surkuhupaisassa ensitestissä TV:ssä...
Topgear veikkaan että neliveto 9-3 tulee Britanniaan Autumn 2005.
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Me meinattiin broidin XC90 jäädä 20cm hankeen kiinni kun pyörät alkoivat sutimaan, toinen etu- ja toinen takarengas. Tässä kohtaa mä olin ihan hiljaa vaan ja hymyilin.TuuSaR kirjoitti:Ei päässy mutasta mäkeä ylös koska vain 2 pyörää veti, vaikka ne kuinka kokeili eri juttuja.
Joku Subaru veti saman heittäen vielä peräkärryn kanssa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta