OG900 turbo? aero? kolmostiellä hädässä?

Näitkö tien päällä toisen Saabin, josta haluat tietää enemmän. Kysy täällä.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

OG900 turbo? aero? kolmostiellä hädässä?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

eilen klo 16 jälkeen: harmitti pyyhkäistä ohi tampereen suuntaan vähän kehä3:n jälkeen kun pientareella hätävilkut päällä maranellonpunainen viistokeulasatku, vielä aeron näköinen. ruuhkaa oli vaan sen verran ettei ollut mitään mahdollisuuksia pysähtyä pientareelle vielä kun olin ohituskaistalla.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Miun Aero ja Avokkihan se siellä.. (liian pitkä raportti)

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Jep, avokki oli lähtenyt Espoosta käymään Hyvinkäällä vanhemmillaan ja soitti sitten joskus hiukan ennen klo 16, että autosta oli rengas mennyt. Minä tietenkin omaan diplomaattiseen tapaani hermostuin melko kovasti (uusi Aero-vanne on turkasen kallis), kun muutenkin on ollut keskustelua siitä kun nainen ajaa auton nykykilometreistä yli 90%..ehkä pitäisi olla hiukan empaattisempi.. :oops: Eihän se hänen vikansa ollut jos rengas menee rikki.

No, hän vaihtoi rengaan ensimmäistä kertaa eläissään (kuulemma hyppi sen pulttiavaimen päällä) ja tuli Tikkurilaan, mistä menimme Tikkurilan Renkaaseen. Rengas oli tietenkin aivan vaihtokunnossa, oli kuulemma ollut vauhtia joku 70-90km/h kun "alkoi tuntumaan omituiselta". Lähdettiin sitten Matin Renkaaseen täälläkin mainittu "Saab-klub -alennus" silmissä; Continentalit olisivat tulleet 220 euroon, ei alennusta jolloin takaisin Tikkurilaan. Onneksi TiRe otti auton sisään juuri ennen sulkemisaikaa (klo 18 ), siitä kiitos heille.

Renkaat olivat Marangoni Heron, johon on keväällä tulossa uusi kuviointi=vanhaa ei enää saatavilla mistään. Lisäksi kun nyt on jo syksy, niin rengasliikkeillä on lähinnä talvirenkaita paikat täynnä, niin tämä merkitsi sitä, että n. 10000km ajetut renkaat menivät molemmat taka-akselilta vaihtoon. Uudet takarenkaat ovat nyt Nokialaiset NRH:t (195/60 R15), hinta töineen 175e.

Vasemman takarenkaan oli rikkonut pienehkö metallipiikki, mennyt läpi juuri kuvioinnin uran kohdalla. Lisäyllätys oli se, että myös oikea takarengas oli rikkoutunut - iso parin tuuman naula oli mennyt kokonaan läpi niin, että rengas ei ollut alkanut (vielä?) vuotamaan; tästä olisi siis seurannut aivan kohta lisää vaikeuksia. Päivän 3. yllätys oli se, että oikeassa eturenkaassa oli koko renkaan ympäröivä alkava halkeama, jota pitää nyt seurata - se tullee tuhoutumaan myöskin ennenaikaisesti(*. Kaiken kaikkiaan, suhteellisen outo päivä..

Olisit Luca vain pysähtynyt, auto on aito Italian-tuonti-Aero (made in Uusikaupunki), nahkasisustuksella ja Saabin lisämittaristolla, vm. -90, 175hv, ajettu ~161tkm. Ja eikös se 3d-ovimallikin ollut ainakin jossain vaiheessa suosikki..olisit päässyt satkujen makuun paremmin.. 8)

Tarkkailkaa aivan oikeasti niitä renkaidenne kuntoanne joskus! En halua ajatellakaan mitä olisi tapahtunut, jos molemmat takarenkaat olisivat menneet kerralla moottoritienopeuksissa. Nyt oli onnea onnettomuudessa.

Pahoittelut tekstin liiallisesta pituudesta.

Edit2: *) Asentaja kertoi, että ko. eturenkaan halkema voi tulla esim. kaupungissa ajettaessa raitiovaunu-kiskojen päällä. Metallipyörät vasten metallikiskoja jauhavat radalle metallimurua, jotka menevät renkaisiin. Ei kuulemma ollut aivan ainutkertaista. Itse en muuten edes osannut nähdä ko. halkeamaa, ennenkuin se kunnolla näytettiin. Nätisti renkaan ympäri; pitänee yrittää digikuvailla hiukan..
Viimeksi muokannut petteri75, Ma Loka 11, 2004 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Miun Aero ja Avokkihan se siellä.. (liian pitkä raportti

Viesti Kirjoittaja peinu »

petteri75 kirjoitti:
Pahoittelut tekstin liiallisesta pituudesta.
Päinvastoin. Perusteellisia juttuja on ilo lukea! :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Miun Aero ja Avokkihan se siellä.. (liian pitkä raportti

Viesti Kirjoittaja SEPA »

peinu kirjoitti:
petteri75 kirjoitti:
Pahoittelut tekstin liiallisesta pituudesta.
Päinvastoin. Perusteellisia juttuja on ilo lukea! :)
Aivan.Ottaapa meikäläinen jonku kirjan käteen niin siitä ei jaksa lukee ku etu-ja takasivun.Täällä jaksaa ja kiinnostaa.
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Miun Aero ja Avokkihan se siellä.. (liian pitkä raportti

Viesti Kirjoittaja hene- »

petteri75 kirjoitti:Pahoittelut tekstin liiallisesta pituudesta.
Mukava lukea tällaisia "tarinoita". Monesti kirjoitukset täällä foorumilla ovat hyvinkin lyhyitä. Joten lisää vaan pitkiä tekstejä 8)
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Vastaa Viestiin