OG900 turbo? aero? kolmostiellä hädässä?
OG900 turbo? aero? kolmostiellä hädässä?
eilen klo 16 jälkeen: harmitti pyyhkäistä ohi tampereen suuntaan vähän kehä3:n jälkeen kun pientareella hätävilkut päällä maranellonpunainen viistokeulasatku, vielä aeron näköinen. ruuhkaa oli vaan sen verran ettei ollut mitään mahdollisuuksia pysähtyä pientareelle vielä kun olin ohituskaistalla.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Miun Aero ja Avokkihan se siellä.. (liian pitkä raportti)
Jep, avokki oli lähtenyt Espoosta käymään Hyvinkäällä vanhemmillaan ja soitti sitten joskus hiukan ennen klo 16, että autosta oli rengas mennyt. Minä tietenkin omaan diplomaattiseen tapaani hermostuin melko kovasti (uusi Aero-vanne on turkasen kallis), kun muutenkin on ollut keskustelua siitä kun nainen ajaa auton nykykilometreistä yli 90%..ehkä pitäisi olla hiukan empaattisempi..
Eihän se hänen vikansa ollut jos rengas menee rikki.
No, hän vaihtoi rengaan ensimmäistä kertaa eläissään (kuulemma hyppi sen pulttiavaimen päällä) ja tuli Tikkurilaan, mistä menimme Tikkurilan Renkaaseen. Rengas oli tietenkin aivan vaihtokunnossa, oli kuulemma ollut vauhtia joku 70-90km/h kun "alkoi tuntumaan omituiselta". Lähdettiin sitten Matin Renkaaseen täälläkin mainittu "Saab-klub -alennus" silmissä; Continentalit olisivat tulleet 220 euroon, ei alennusta jolloin takaisin Tikkurilaan. Onneksi TiRe otti auton sisään juuri ennen sulkemisaikaa (klo 18 ), siitä kiitos heille.
Renkaat olivat Marangoni Heron, johon on keväällä tulossa uusi kuviointi=vanhaa ei enää saatavilla mistään. Lisäksi kun nyt on jo syksy, niin rengasliikkeillä on lähinnä talvirenkaita paikat täynnä, niin tämä merkitsi sitä, että n. 10000km ajetut renkaat menivät molemmat taka-akselilta vaihtoon. Uudet takarenkaat ovat nyt Nokialaiset NRH:t (195/60 R15), hinta töineen 175e.
Vasemman takarenkaan oli rikkonut pienehkö metallipiikki, mennyt läpi juuri kuvioinnin uran kohdalla. Lisäyllätys oli se, että myös oikea takarengas oli rikkoutunut - iso parin tuuman naula oli mennyt kokonaan läpi niin, että rengas ei ollut alkanut (vielä?) vuotamaan; tästä olisi siis seurannut aivan kohta lisää vaikeuksia. Päivän 3. yllätys oli se, että oikeassa eturenkaassa oli koko renkaan ympäröivä alkava halkeama, jota pitää nyt seurata - se tullee tuhoutumaan myöskin ennenaikaisesti(*. Kaiken kaikkiaan, suhteellisen outo päivä..
Olisit Luca vain pysähtynyt, auto on aito Italian-tuonti-Aero (made in Uusikaupunki), nahkasisustuksella ja Saabin lisämittaristolla, vm. -90, 175hv, ajettu ~161tkm. Ja eikös se 3d-ovimallikin ollut ainakin jossain vaiheessa suosikki..olisit päässyt satkujen makuun paremmin..
Tarkkailkaa aivan oikeasti niitä renkaidenne kuntoanne joskus! En halua ajatellakaan mitä olisi tapahtunut, jos molemmat takarenkaat olisivat menneet kerralla moottoritienopeuksissa. Nyt oli onnea onnettomuudessa.
Pahoittelut tekstin liiallisesta pituudesta.
Edit2: *) Asentaja kertoi, että ko. eturenkaan halkema voi tulla esim. kaupungissa ajettaessa raitiovaunu-kiskojen päällä. Metallipyörät vasten metallikiskoja jauhavat radalle metallimurua, jotka menevät renkaisiin. Ei kuulemma ollut aivan ainutkertaista. Itse en muuten edes osannut nähdä ko. halkeamaa, ennenkuin se kunnolla näytettiin. Nätisti renkaan ympäri; pitänee yrittää digikuvailla hiukan..

No, hän vaihtoi rengaan ensimmäistä kertaa eläissään (kuulemma hyppi sen pulttiavaimen päällä) ja tuli Tikkurilaan, mistä menimme Tikkurilan Renkaaseen. Rengas oli tietenkin aivan vaihtokunnossa, oli kuulemma ollut vauhtia joku 70-90km/h kun "alkoi tuntumaan omituiselta". Lähdettiin sitten Matin Renkaaseen täälläkin mainittu "Saab-klub -alennus" silmissä; Continentalit olisivat tulleet 220 euroon, ei alennusta jolloin takaisin Tikkurilaan. Onneksi TiRe otti auton sisään juuri ennen sulkemisaikaa (klo 18 ), siitä kiitos heille.
Renkaat olivat Marangoni Heron, johon on keväällä tulossa uusi kuviointi=vanhaa ei enää saatavilla mistään. Lisäksi kun nyt on jo syksy, niin rengasliikkeillä on lähinnä talvirenkaita paikat täynnä, niin tämä merkitsi sitä, että n. 10000km ajetut renkaat menivät molemmat taka-akselilta vaihtoon. Uudet takarenkaat ovat nyt Nokialaiset NRH:t (195/60 R15), hinta töineen 175e.
Vasemman takarenkaan oli rikkonut pienehkö metallipiikki, mennyt läpi juuri kuvioinnin uran kohdalla. Lisäyllätys oli se, että myös oikea takarengas oli rikkoutunut - iso parin tuuman naula oli mennyt kokonaan läpi niin, että rengas ei ollut alkanut (vielä?) vuotamaan; tästä olisi siis seurannut aivan kohta lisää vaikeuksia. Päivän 3. yllätys oli se, että oikeassa eturenkaassa oli koko renkaan ympäröivä alkava halkeama, jota pitää nyt seurata - se tullee tuhoutumaan myöskin ennenaikaisesti(*. Kaiken kaikkiaan, suhteellisen outo päivä..
Olisit Luca vain pysähtynyt, auto on aito Italian-tuonti-Aero (made in Uusikaupunki), nahkasisustuksella ja Saabin lisämittaristolla, vm. -90, 175hv, ajettu ~161tkm. Ja eikös se 3d-ovimallikin ollut ainakin jossain vaiheessa suosikki..olisit päässyt satkujen makuun paremmin..

Tarkkailkaa aivan oikeasti niitä renkaidenne kuntoanne joskus! En halua ajatellakaan mitä olisi tapahtunut, jos molemmat takarenkaat olisivat menneet kerralla moottoritienopeuksissa. Nyt oli onnea onnettomuudessa.
Pahoittelut tekstin liiallisesta pituudesta.
Edit2: *) Asentaja kertoi, että ko. eturenkaan halkema voi tulla esim. kaupungissa ajettaessa raitiovaunu-kiskojen päällä. Metallipyörät vasten metallikiskoja jauhavat radalle metallimurua, jotka menevät renkaisiin. Ei kuulemma ollut aivan ainutkertaista. Itse en muuten edes osannut nähdä ko. halkeamaa, ennenkuin se kunnolla näytettiin. Nätisti renkaan ympäri; pitänee yrittää digikuvailla hiukan..
Viimeksi muokannut petteri75, Ma Loka 11, 2004 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Miun Aero ja Avokkihan se siellä.. (liian pitkä raportti
Päinvastoin. Perusteellisia juttuja on ilo lukea!petteri75 kirjoitti:
Pahoittelut tekstin liiallisesta pituudesta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Miun Aero ja Avokkihan se siellä.. (liian pitkä raportti
Aivan.Ottaapa meikäläinen jonku kirjan käteen niin siitä ei jaksa lukee ku etu-ja takasivun.Täällä jaksaa ja kiinnostaa.peinu kirjoitti:Päinvastoin. Perusteellisia juttuja on ilo lukea!petteri75 kirjoitti:
Pahoittelut tekstin liiallisesta pituudesta.
Re: Miun Aero ja Avokkihan se siellä.. (liian pitkä raportti
Mukava lukea tällaisia "tarinoita". Monesti kirjoitukset täällä foorumilla ovat hyvinkin lyhyitä. Joten lisää vaan pitkiä tekstejäpetteri75 kirjoitti:Pahoittelut tekstin liiallisesta pituudesta.
