9000 CS(E) 2.3T vs. OG900 Aero

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

9000 CS(E) 2.3T vs. OG900 Aero

9000 CS(E) 2.3T
53
73%
OG900 Aero
20
27%
 
Ääniä yhteensä: 73

Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

2.3T-tonnaria en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta voin kyllä suositella OG900 Aeroa, uskomaton auto! :twisted:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

jcarlson kirjoitti:Niin tarkentaakseni tuota 900S:n aiempaa kommenttia, niin og aerot ovat kylläkin 12-21v ikäisiä (84-93), joten uusimmat alkavat olla tonnarien kanssa samaa ikäluokkaa.
.
Aivan totta! En tiedä miten tuollaiset luvut sain laskettua, mutta se on nyt korjattu.
9-5 2,3t Wagon `06
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Heh, enhän mä raaskis aerolla pörötellä ko kesäsin, ja sen joutus vielä läpikäymään ennen käyttöön ottoa, joten oma ääni meni tontulle... kun kyseessä käyttöauto, niin kyllä tuommonen 5d tonnaria ainkain käyttömobiilina on itteäki paremmin palvellu..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Cruor »

On niin erilaisia autoja nuo kaksi... Vanha aero on kyl pirun hieno peli ja satkussahan on tunnetusti ehkä eniten munaa :lol: , mutta seuraavaksi autoksi olen 2,3T / aero tonnaria kaavaillut. En laita ruksia kumpaankaan, liian vaikea valinta :roll:
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

vanhat satku on aivan legendaarisia pelejä varsinkin kun puhutaan aerosta, mutta 9000:n on enemmänkin "perhe"käyttöauto jossa on "kaikki". Tämäkin on makua asia saabistien kesken. Molemmat on Saabeja + vahvoja sellaisia.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

..

Viesti Kirjoittaja Saha »

Tunnepohjalta kun lähdetään niin on pakko vastata että satku. Ei voi mitään 8)
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Jos on rahaa tollaseen tonnariin ni en keksi mitään syytä miksi päätyä OG 900 - sarjalaiseen :roll:
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tonnari on käytännöllisempi tilavuudeltaan mut jos rahaa on niin laita molemmat. 8) :D Itse laittasin myös mut ku olen PA ! :evil:
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ääni myös tonnarille, itsellä ollut kaksi satkua ja nyt on toinen tonnari (CS 2.3T) menossa. Mutta, jos olisi rahaa, niin Aero satkukin olisi kiva olla pihassa.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tässä ei nyt pitäisi olla mitään epäselvyyttä kumpiko se olisi...

<------------- :P
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Aero

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Itselläni on og900 Aero (vm. -90) käyttöautona, kakkos-saabi (900i -84) on paremmalla puoliskolla. Kyllähän se normaaliautoilu tuollakin sujuu, alusta vain on kova. Tavaratilaa löytyy tarvittaessa ja T16-kone on joustava korttelinpyörityksessäkin. Mutta jos on vähääkään mukavuutta arvostava, niin kyllähän tonnari mukavalla alustalla, isommalla turbokoneella ja automaatilla olisi varmasti..mukavampaa.

No, jos Aero tuosta häviäisi, niin ehkä sittenkin yrittäisin hankkia uutta satku-aeroa. Tonnari on niin julmetun iso.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Aero

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

petteri75 kirjoitti:Tonnari on niin julmetun iso.
eipä se nyt satkua niin älyttömästi suurimpi ole...mutsi valitteli tota samaa kun satku vaihtu tonnariin sil, mut niitä mittailtiin niin eipä siinä tolkutonta eroa ollu
BMW 525iA Touring Executive
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Aero

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mäksä kirjoitti:
petteri75 kirjoitti:Tonnari on niin julmetun iso.
eipä se nyt satkua niin älyttömästi suurimpi ole...mutsi valitteli tota samaa kun satku vaihtu tonnariin sil, mut niitä mittailtiin niin eipä siinä tolkutonta eroa ollu
Pituudessa ei juuri olekaan, kiitos satkun "hieman" ulos tunkevien puskureiden :) Leveydessä jonkin verran, ja sen kyllä huomaa ainakin kun autoon istuu toinenkin ihminen kuskin viereen...

Omia havaintoja, kun pari kk ajelin og-satkulla (T8A sedan) ja siirryin taas tonnariin (CS 2.3T) männäviikolla: Tavarankuljetustilaa sedan satkussakin on ihan riittävästi, äänieristys on useamman luokan parempaa tonnarissa, ja sisätiloissa tosiaan aivan eri kokoluokan vempeleitä. Ja kyllä toi 2.3T:n vääntö on vaan melkoista...Nämä siis lähinnä puhtaasti käyttöautopohjalta mietittynä. Fiilis & nostalgia pohjalta og airo lienee selkeä voittaja, vaikka en moista vekotinta ole ikinä edes kokeillut...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

onhan se toki leveempi mutta parinpäivän jälkeen et sitä eroa enää edes huomaa niin ei se kyllä saisi olla kenelläkkään valintaperuste
BMW 525iA Touring Executive
Vastaa Viestiin