jcarlson kirjoitti:Niin tarkentaakseni tuota 900S:n aiempaa kommenttia, niin og aerot ovat kylläkin 12-21v ikäisiä (84-93), joten uusimmat alkavat olla tonnarien kanssa samaa ikäluokkaa.
.
Aivan totta! En tiedä miten tuollaiset luvut sain laskettua, mutta se on nyt korjattu.
Heh, enhän mä raaskis aerolla pörötellä ko kesäsin, ja sen joutus vielä läpikäymään ennen käyttöön ottoa, joten oma ääni meni tontulle... kun kyseessä käyttöauto, niin kyllä tuommonen 5d tonnaria ainkain käyttömobiilina on itteäki paremmin palvellu..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
On niin erilaisia autoja nuo kaksi... Vanha aero on kyl pirun hieno peli ja satkussahan on tunnetusti ehkä eniten munaa , mutta seuraavaksi autoksi olen 2,3T / aero tonnaria kaavaillut. En laita ruksia kumpaankaan, liian vaikea valinta
vanhat satku on aivan legendaarisia pelejä varsinkin kun puhutaan aerosta, mutta 9000:n on enemmänkin "perhe"käyttöauto jossa on "kaikki". Tämäkin on makua asia saabistien kesken. Molemmat on Saabeja + vahvoja sellaisia.
Ääni myös tonnarille, itsellä ollut kaksi satkua ja nyt on toinen tonnari (CS 2.3T) menossa. Mutta, jos olisi rahaa, niin Aero satkukin olisi kiva olla pihassa.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Itselläni on og900 Aero (vm. -90) käyttöautona, kakkos-saabi (900i -84) on paremmalla puoliskolla. Kyllähän se normaaliautoilu tuollakin sujuu, alusta vain on kova. Tavaratilaa löytyy tarvittaessa ja T16-kone on joustava korttelinpyörityksessäkin. Mutta jos on vähääkään mukavuutta arvostava, niin kyllähän tonnari mukavalla alustalla, isommalla turbokoneella ja automaatilla olisi varmasti..mukavampaa.
No, jos Aero tuosta häviäisi, niin ehkä sittenkin yrittäisin hankkia uutta satku-aeroa. Tonnari on niin julmetun iso.
eipä se nyt satkua niin älyttömästi suurimpi ole...mutsi valitteli tota samaa kun satku vaihtu tonnariin sil, mut niitä mittailtiin niin eipä siinä tolkutonta eroa ollu
eipä se nyt satkua niin älyttömästi suurimpi ole...mutsi valitteli tota samaa kun satku vaihtu tonnariin sil, mut niitä mittailtiin niin eipä siinä tolkutonta eroa ollu
Pituudessa ei juuri olekaan, kiitos satkun "hieman" ulos tunkevien puskureiden Leveydessä jonkin verran, ja sen kyllä huomaa ainakin kun autoon istuu toinenkin ihminen kuskin viereen...
Omia havaintoja, kun pari kk ajelin og-satkulla (T8A sedan) ja siirryin taas tonnariin (CS 2.3T) männäviikolla: Tavarankuljetustilaa sedan satkussakin on ihan riittävästi, äänieristys on useamman luokan parempaa tonnarissa, ja sisätiloissa tosiaan aivan eri kokoluokan vempeleitä. Ja kyllä toi 2.3T:n vääntö on vaan melkoista...Nämä siis lähinnä puhtaasti käyttöautopohjalta mietittynä. Fiilis & nostalgia pohjalta og airo lienee selkeä voittaja, vaikka en moista vekotinta ole ikinä edes kokeillut...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84