Mikä käynnistysakku kolkkiin?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Mikä käynnistysakku kolkkiin?

Trane 56219SMF TM:n vertailun voittaja :)
4
40%
Banner P6205
3
30%
Exide X-Tra 46400
2
20%
Energie Gold
1
10%
Faam Top Silver 60L22
0
Ei ääniä
Hella Power 131
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 10

Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2099
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Mikä käynnistysakku kolkkiin?

Viesti Kirjoittaja patse »

Jaaha, minkähän akun ostaisi ennen talventuloa. Huollossa totesivat akun olevan vaihtokunnossa :( Olenko TM:n vertailun uhri ja ostan Trane-akun vai minkä. Onko esim. listalla olevissa akuissa jotain tietämisen arvoista, kuten ketä noita akkuja nykyisin "oikeasti" valmistaa ja mikä on laadukas akku, kuten SAAB? :D
Suurimmalta osin mainitut akut ovat 62Ah.

EDIT: Exide X-tra ostettu lähi varaosaliikkeestä :)
Viimeksi muokannut patse, Su Elo 12, 2007 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tuosta puuttuu kokonaan Optima listalta... Itse ainakin kallistuisin siihen, vaikka en Tranen hintaa tiedäkkään?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vartan blue dynamic akkuihin olen ollut tyytyväinen omissa autoissa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2099
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Turbo16 kirjoitti:Tuosta puuttuu kokonaan Optima listalta... Itse ainakin kallistuisin siihen, vaikka en Tranen hintaa tiedäkkään?
Optima olisi varmasti hyvä, mutta hinta ei varmaankaan :(
Äänestyksessä olevien akkujen hinnat ovat ilmeisesti hiukan yli tai ali sadan euron.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Biltema. Toimii siinä missä kaksi kertaa kalliimmatkin normikäytössä. Jos ei toimi, niin kahden vuoden takuulla uutta kehiin. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Biltemaan olen itsekin luottanut. Taisi olla aika kärjessäkin jossain TM:n testissä.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2099
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

puu kirjoitti:Biltemaan olen itsekin luottanut. Taisi olla aika kärjessäkin jossain TM:n testissä.
Aikaisemmassa testissä taisi olla kärjessä, mutta nyt TM 18/2006 viimeinen sija. Ei kiitos biltemaa, mun saabbiin 8O
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Biltema -leimalla myydään useasta eri paikasta kotoisin olevia akkuja. Saattaa saada hyvän tai aivan huonon. "Vanhat viisaat" valitsi akun painon mukaan. Mitä painavampi, sitä parempi = lyijyä enemmän, ei levyt väännyt tai hajoa yhtä helposti kuin ohuemmat levyt.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse olen ollut todella tyytyväinen Exiden akkuihin.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mimmi kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Biltema. Toimii siinä missä kaksi kertaa kalliimmatkin normikäytössä. Jos ei toimi, niin kahden vuoden takuulla uutta kehiin. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa :)
Kuinka kalliiksi tulee jatkuva takuuvaihtaminen?
En tiedä, kun en ole joutunut koskaan kokeilemaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

No tuohon bilteman akkuun en kyllä oikein luottais,ei tykkää oikein talvella käynnistyä sillä,ei kannata säästää akussa,ostaa vaikka jonkun laatumerkin niin ei tuu ongelmia sen kanssa :roll:

Kokemukset Bilteman akusta on vähän huonot,veli osti sellaisen autoon ja kun ei jaksanut talvella laittaa autoa käyntiin tuo akku niin ei muuta kuin biltemaan takaisin,no siellä se ukko sanoi ettei oo palautusoikeutta tässä akussa kun se on käytetty :x niin olihan sillä kerran yritetty laittaa autoa käyntiin mutta ei potku piisannut pakkasessa,no kyllä se sitten otti sen akun vastaan kun veli sille vähän avautui.....kyllähän bilteman jotkin osat ovat hyviä mutta akkua en kyllä sieltä ostaisi :roll:

No tämä oli minun mielipide asiasta mutta enpä minä voi kuitenkaan siihen lopulliseen ostopäätökseen vaikuttaa :wink:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saba90 kirjoitti:No tuohon bilteman akkuun en kyllä oikein luottais,ei tykkää oikein talvella käynnistyä sillä,ei kannata säästää akussa,ostaa vaikka jonkun laatumerkin niin ei tuu ongelmia sen kanssa :roll:

Kokemukset Bilteman akusta on vähän huonot,veli osti sellaisen autoon ja kun ei jaksanut talvella laittaa autoa käyntiin tuo akku niin ei muuta kuin biltemaan takaisin,no siellä se ukko sanoi ettei oo palautusoikeutta tässä akussa kun se on käytetty
Korjaantuiko "vika" toisella akulla? Paljonko oli pakkasta? Kauanko oli seissyt auto pakkasessa?
Mulla on Pajerossa uudehko Varta, ei jaksanu tuossa yks päivä käynnistää autoa edes kesähelteillä ilman lisävirtaa. Sillähän ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että auto oli seissyt melkein 5kk.... Vartahan on siten siis aivan paska akku, eikö? Tonnari sen sijaan toimi mainiosti kolmisen vuotta (kunnes myin auton eteenpäin) Biliksen akulla, talvellakin.
En jaksa uskoa, että normaalissa käytössä (pätkäajot arktisissa olosuhteissa erikseen, jossa TM:n mittaamilla kylmän akun latauksen vastaanottokapasiteeteilla sun muilla hifistelyillä alkaa olla jo jotain merkitystäkin) tavallinen pulliainen huomaa mitään eroa Bilteman tms. ja "laatuakun" välillä.
Summa summarum: Minä en maksa n. 60Ah akusta 50€ enempää, piste.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

V.J.S kirjoitti:Korjaantuiko "vika" toisella akulla? Paljonko oli pakkasta? Kauanko oli seissyt auto pakkasessa?
Mulla on Pajerossa uudehko Varta, ei jaksanu tuossa yks päivä käynnistää autoa edes kesähelteillä ilman lisävirtaa. Sillähän ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että auto oli seissyt melkein 5kk.... Vartahan on siten siis aivan paska akku, eikö? Tonnari sen sijaan toimi mainiosti kolmisen vuotta (kunnes myin auton eteenpäin) Biliksen akulla, talvellakin.
En jaksa uskoa, että normaalissa käytössä (pätkäajot arktisissa olosuhteissa erikseen, jossa TM:n mittaamilla kylmän akun latauksen vastaanottokapasiteeteilla sun muilla hifistelyillä alkaa olla jo jotain merkitystäkin) tavallinen pulliainen huomaa mitään eroa Bilteman tms. ja "laatuakun" välillä.
Summa summarum: Minä en maksa n. 60Ah akusta 50€ enempää, piste.

Eli auto oli chevy van 6.2diesel jossa oli tehdas uusi kone joten ei voi sanoa ainakaan että oli vanha väljä diesel kone kyseessä,no tapausta edeltävänä päivänäkin jolloin oli pakkasta -10 niin oli aika tuskaista tuo auton käyntiin saaminen mutta kun lähti niin tuli about ajettua pitempää matkaa vähän yli 200km...No seuraavana päivänä pakkasta -38astetta ja akku ei jaksanut pyöräyttää konetta käyntiin niin tuntu melko omituiselta(toisella uudella vartan akulla kyllä lähti käyntiin kun se käytiin ostamassa heti bilteman akun palautuksen jälkeen) kun oma auto lähti käyntiin pari vuotta aikaisemmin ostetulla akulla paljon paremmin...no tässä joku näppärähän heti kommentoisi että auton koneen kokohan se ratkaisi homman mutta tällein samalla lailla kävi myös veljen toiselle autolle,nimittäin vanhalle volvolle jossa oli kanssa bilteman akku...(ei lähtenyt sekään käyntiin)

Olipa taas kirjotettu hieman sekavasti,no ei se mitään :lol:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

V.J.S kirjoitti:Korjaantuiko "vika" toisella akulla? Paljonko oli pakkasta? Kauanko oli seissyt auto pakkasessa?
Mulla on Pajerossa uudehko Varta, ei jaksanu tuossa yks päivä käynnistää autoa edes kesähelteillä ilman lisävirtaa. Sillähän ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että auto oli seissyt melkein 5kk.... Vartahan on siten siis aivan paska akku, eikö? Tonnari sen sijaan toimi mainiosti kolmisen vuotta (kunnes myin auton eteenpäin) Biliksen akulla, talvellakin.
En jaksa uskoa, että normaalissa käytössä (pätkäajot arktisissa olosuhteissa erikseen, jossa TM:n mittaamilla kylmän akun latauksen vastaanottokapasiteeteilla sun muilla hifistelyillä alkaa olla jo jotain merkitystäkin) tavallinen pulliainen huomaa mitään eroa Bilteman tms. ja "laatuakun" välillä.
Summa summarum: Minä en maksa n. 60Ah akusta 50€ enempää, piste.

Eli auto oli chevy van 6.2diesel jossa oli tehdas uusi kone joten ei voi sanoa ainakaan että oli vanha väljä diesel kone kyseessä,no tapausta edeltävänä päivänäkin jolloin oli pakkasta -10 niin oli aika tuskaista tuo auton käyntiin saaminen mutta kun lähti niin tuli about ajettua pitempää matkaa vähän yli 200km...No seuraavana päivänä pakkasta -38astetta ja akku ei jaksanut pyöräyttää konetta käyntiin niin tuntu melko omituiselta(toisella uudella vartan akulla kyllä lähti käyntiin kun se käytiin ostamassa heti bilteman akun palautuksen jälkeen) kun oma auto lähti käyntiin pari vuotta aikaisemmin ostetulla akulla paljon paremmin...no tässä joku näppärähän heti kommentoisi että auton koneen kokohan se ratkaisi homman mutta tällein samalla lailla kävi myös veljen toiselle autolle,nimittäin vanhalle volvolle jossa oli kanssa bilteman akku...(ei lähtenyt sekään käyntiin)

Olipa taas kirjotettu hieman sekavasti,no ei se mitään :lol:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

do dii,ja tekstikin tuli vielä kahteen kertaan vaikka kerran klikkasin lähetä painiketta
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Vastaa Viestiin