Mikä käynnistysakku kolkkiin?
Mikä käynnistysakku kolkkiin?
Jaaha, minkähän akun ostaisi ennen talventuloa. Huollossa totesivat akun olevan vaihtokunnossa Olenko TM:n vertailun uhri ja ostan Trane-akun vai minkä. Onko esim. listalla olevissa akuissa jotain tietämisen arvoista, kuten ketä noita akkuja nykyisin "oikeasti" valmistaa ja mikä on laadukas akku, kuten SAAB?
Suurimmalta osin mainitut akut ovat 62Ah.
EDIT: Exide X-tra ostettu lähi varaosaliikkeestä
Suurimmalta osin mainitut akut ovat 62Ah.
EDIT: Exide X-tra ostettu lähi varaosaliikkeestä
Viimeksi muokannut patse, Su Elo 12, 2007 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Optima olisi varmasti hyvä, mutta hinta ei varmaankaanTurbo16 kirjoitti:Tuosta puuttuu kokonaan Optima listalta... Itse ainakin kallistuisin siihen, vaikka en Tranen hintaa tiedäkkään?
Äänestyksessä olevien akkujen hinnat ovat ilmeisesti hiukan yli tai ali sadan euron.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Biltema. Toimii siinä missä kaksi kertaa kalliimmatkin normikäytössä. Jos ei toimi, niin kahden vuoden takuulla uutta kehiin. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Biltema -leimalla myydään useasta eri paikasta kotoisin olevia akkuja. Saattaa saada hyvän tai aivan huonon. "Vanhat viisaat" valitsi akun painon mukaan. Mitä painavampi, sitä parempi = lyijyä enemmän, ei levyt väännyt tai hajoa yhtä helposti kuin ohuemmat levyt.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
En tiedä, kun en ole joutunut koskaan kokeilemaan.Mimmi kirjoitti:Kuinka kalliiksi tulee jatkuva takuuvaihtaminen?V.J.S kirjoitti:Biltema. Toimii siinä missä kaksi kertaa kalliimmatkin normikäytössä. Jos ei toimi, niin kahden vuoden takuulla uutta kehiin. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
No tuohon bilteman akkuun en kyllä oikein luottais,ei tykkää oikein talvella käynnistyä sillä,ei kannata säästää akussa,ostaa vaikka jonkun laatumerkin niin ei tuu ongelmia sen kanssa
Kokemukset Bilteman akusta on vähän huonot,veli osti sellaisen autoon ja kun ei jaksanut talvella laittaa autoa käyntiin tuo akku niin ei muuta kuin biltemaan takaisin,no siellä se ukko sanoi ettei oo palautusoikeutta tässä akussa kun se on käytetty niin olihan sillä kerran yritetty laittaa autoa käyntiin mutta ei potku piisannut pakkasessa,no kyllä se sitten otti sen akun vastaan kun veli sille vähän avautui.....kyllähän bilteman jotkin osat ovat hyviä mutta akkua en kyllä sieltä ostaisi
No tämä oli minun mielipide asiasta mutta enpä minä voi kuitenkaan siihen lopulliseen ostopäätökseen vaikuttaa
Kokemukset Bilteman akusta on vähän huonot,veli osti sellaisen autoon ja kun ei jaksanut talvella laittaa autoa käyntiin tuo akku niin ei muuta kuin biltemaan takaisin,no siellä se ukko sanoi ettei oo palautusoikeutta tässä akussa kun se on käytetty niin olihan sillä kerran yritetty laittaa autoa käyntiin mutta ei potku piisannut pakkasessa,no kyllä se sitten otti sen akun vastaan kun veli sille vähän avautui.....kyllähän bilteman jotkin osat ovat hyviä mutta akkua en kyllä sieltä ostaisi
No tämä oli minun mielipide asiasta mutta enpä minä voi kuitenkaan siihen lopulliseen ostopäätökseen vaikuttaa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Korjaantuiko "vika" toisella akulla? Paljonko oli pakkasta? Kauanko oli seissyt auto pakkasessa?saba90 kirjoitti:No tuohon bilteman akkuun en kyllä oikein luottais,ei tykkää oikein talvella käynnistyä sillä,ei kannata säästää akussa,ostaa vaikka jonkun laatumerkin niin ei tuu ongelmia sen kanssa
Kokemukset Bilteman akusta on vähän huonot,veli osti sellaisen autoon ja kun ei jaksanut talvella laittaa autoa käyntiin tuo akku niin ei muuta kuin biltemaan takaisin,no siellä se ukko sanoi ettei oo palautusoikeutta tässä akussa kun se on käytetty
Mulla on Pajerossa uudehko Varta, ei jaksanu tuossa yks päivä käynnistää autoa edes kesähelteillä ilman lisävirtaa. Sillähän ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että auto oli seissyt melkein 5kk.... Vartahan on siten siis aivan paska akku, eikö? Tonnari sen sijaan toimi mainiosti kolmisen vuotta (kunnes myin auton eteenpäin) Biliksen akulla, talvellakin.
En jaksa uskoa, että normaalissa käytössä (pätkäajot arktisissa olosuhteissa erikseen, jossa TM:n mittaamilla kylmän akun latauksen vastaanottokapasiteeteilla sun muilla hifistelyillä alkaa olla jo jotain merkitystäkin) tavallinen pulliainen huomaa mitään eroa Bilteman tms. ja "laatuakun" välillä.
Summa summarum: Minä en maksa n. 60Ah akusta 50€ enempää, piste.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S kirjoitti:Korjaantuiko "vika" toisella akulla? Paljonko oli pakkasta? Kauanko oli seissyt auto pakkasessa?
Mulla on Pajerossa uudehko Varta, ei jaksanu tuossa yks päivä käynnistää autoa edes kesähelteillä ilman lisävirtaa. Sillähän ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että auto oli seissyt melkein 5kk.... Vartahan on siten siis aivan paska akku, eikö? Tonnari sen sijaan toimi mainiosti kolmisen vuotta (kunnes myin auton eteenpäin) Biliksen akulla, talvellakin.
En jaksa uskoa, että normaalissa käytössä (pätkäajot arktisissa olosuhteissa erikseen, jossa TM:n mittaamilla kylmän akun latauksen vastaanottokapasiteeteilla sun muilla hifistelyillä alkaa olla jo jotain merkitystäkin) tavallinen pulliainen huomaa mitään eroa Bilteman tms. ja "laatuakun" välillä.
Summa summarum: Minä en maksa n. 60Ah akusta 50€ enempää, piste.
Eli auto oli chevy van 6.2diesel jossa oli tehdas uusi kone joten ei voi sanoa ainakaan että oli vanha väljä diesel kone kyseessä,no tapausta edeltävänä päivänäkin jolloin oli pakkasta -10 niin oli aika tuskaista tuo auton käyntiin saaminen mutta kun lähti niin tuli about ajettua pitempää matkaa vähän yli 200km...No seuraavana päivänä pakkasta -38astetta ja akku ei jaksanut pyöräyttää konetta käyntiin niin tuntu melko omituiselta(toisella uudella vartan akulla kyllä lähti käyntiin kun se käytiin ostamassa heti bilteman akun palautuksen jälkeen) kun oma auto lähti käyntiin pari vuotta aikaisemmin ostetulla akulla paljon paremmin...no tässä joku näppärähän heti kommentoisi että auton koneen kokohan se ratkaisi homman mutta tällein samalla lailla kävi myös veljen toiselle autolle,nimittäin vanhalle volvolle jossa oli kanssa bilteman akku...(ei lähtenyt sekään käyntiin)
Olipa taas kirjotettu hieman sekavasti,no ei se mitään
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
V.J.S kirjoitti:Korjaantuiko "vika" toisella akulla? Paljonko oli pakkasta? Kauanko oli seissyt auto pakkasessa?
Mulla on Pajerossa uudehko Varta, ei jaksanu tuossa yks päivä käynnistää autoa edes kesähelteillä ilman lisävirtaa. Sillähän ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että auto oli seissyt melkein 5kk.... Vartahan on siten siis aivan paska akku, eikö? Tonnari sen sijaan toimi mainiosti kolmisen vuotta (kunnes myin auton eteenpäin) Biliksen akulla, talvellakin.
En jaksa uskoa, että normaalissa käytössä (pätkäajot arktisissa olosuhteissa erikseen, jossa TM:n mittaamilla kylmän akun latauksen vastaanottokapasiteeteilla sun muilla hifistelyillä alkaa olla jo jotain merkitystäkin) tavallinen pulliainen huomaa mitään eroa Bilteman tms. ja "laatuakun" välillä.
Summa summarum: Minä en maksa n. 60Ah akusta 50€ enempää, piste.
Eli auto oli chevy van 6.2diesel jossa oli tehdas uusi kone joten ei voi sanoa ainakaan että oli vanha väljä diesel kone kyseessä,no tapausta edeltävänä päivänäkin jolloin oli pakkasta -10 niin oli aika tuskaista tuo auton käyntiin saaminen mutta kun lähti niin tuli about ajettua pitempää matkaa vähän yli 200km...No seuraavana päivänä pakkasta -38astetta ja akku ei jaksanut pyöräyttää konetta käyntiin niin tuntu melko omituiselta(toisella uudella vartan akulla kyllä lähti käyntiin kun se käytiin ostamassa heti bilteman akun palautuksen jälkeen) kun oma auto lähti käyntiin pari vuotta aikaisemmin ostetulla akulla paljon paremmin...no tässä joku näppärähän heti kommentoisi että auton koneen kokohan se ratkaisi homman mutta tällein samalla lailla kävi myös veljen toiselle autolle,nimittäin vanhalle volvolle jossa oli kanssa bilteman akku...(ei lähtenyt sekään käyntiin)
Olipa taas kirjotettu hieman sekavasti,no ei se mitään
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98