Pakko sanoa että S6 Audi, vaikka tiedän kyllä kokemuksesta sen olevan ihan loistokas auto aikuisten oikeasti. Itselle sattui vaan sellainen maanantai-kappale, ja omasta mielestäni ainakin varmasti joskus kolaroitu (tästä kinattiin myyjän kanssa kohtalaisen pitkään ja hartaasti), suoraan Italiasta.
Mielelläni voisin ottaa kyllä toimivan sellaisen, jos olisi liikaa rahaa.
#3892
9-3 SS Aero '04 "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Kaksi eri automerkkiä omistaneena täytyy antaa tuonne Fordin puolelle ääni. Eipä siinä, auto maksoi 150€ ja pelkkä junalippu sen hakemiseksi 50€. Escort oli kyllä iloinen kulkine kaikin puolin, mutta tuon kytkimen puuttuminen teki välillä ajamisen hieman sietämättömäksi.
Mutta loppuun asti se kyllä palveli, en edes jaksanut ruveta korjauttamaan kolarin jälkeen (SEAT tuli vasemmalta kylkeen ja jäi siihen, itse ajoin escon kotiin). Sinänsä kyllä luotettava auto, kesti rääkkiä kuitenkin 1982-2004. Ensimmäinen Saabini porsi jo 9 vuoden iässä, toinen pysäytti matkan 12-vuotiaana.
Pakko on sanoa että Volvo ja BMW,aikoinaan.Kumpiakin oli useampi kappale,käytettyjä tosin.Mitkään muut merkit ei ole tulleet yhtä kalliiksi kuin nuo,moottorien ja vaihteistojen särkymisineen plus kaikkine muine vikoineen.Samat ongelmat jokaisessa.
itellä olleista ehdottomasti käyttöarvoiltaan lähimpänä nollaa ovat olleet jenkit. monta merkkiä, kaikki v8 koneilla. ainoat plussapuolet olivat kolariturvallisuus kun kerran tuli rattijuoppo alfa romeolla oikealta kylkeen. alfa jäi siihen, jenkissä pieni painuma ovessa. niin ja kasikoneen äänet jossain määrin, sekä muotoilu varauksin. teknisesti ja laadullisesti ovat olleet niin sutta kuin voi. venäjän lada ja volga ovat paljon laadukkaampia mihinkään omistamaani jenkkiin nähden. on ollut fordi josta levis loota, oldsi joka paloi ajaessa, chevy josta putosi rupeli tielle kesken ajon, buick josta irtosi akseli ajaessa.
toiseksi huonoin on ollut vanha paskatti, vw siis. siitä putosi taka-akseli pientä töyssyä ylitettäessä keskellä kaupunkia. auto jäi siihen. tai meni paaliin. oli siinä muutakin vikaa, kannentiiviste paloi yms. kulki pienellä naftamäärällä tosin se.
sitten ei omia, mutta tuttavapiireissä on ollut ranskalaisia. niistäkään ei ole mitään hyvää sanottavaa kenelläkään ollut. isoja ja pieniä vikoja. eräskin kamu teki itsarin kun oli erään sitikan kanssa taistellut kaksi vuotta. saattoi siinä olla joku muukin asia vaikuttamassa tekoon, mutta sitikka jäi mätänemään pihaan.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
miten tuo citikka olikin listassa ekana... varsinaisesti ei ollut minun eikä meidän perheen, vaan enon, mutta oli se 3-pyttyinen sitikka vaan aikasta uskomaton mopo todella huonosti toimivide sisätuulettimineen ym. oli yhden talven meillä käytössä, huh huh. No, mukavampi se varmaan oli kun rekikyyti
Omistuksessani ei ole ollut kuin 2 autoa, Saabeja molemmat. Silti vastaan Toyota, koska -88 Corolla oli ensimmäinen "omassa käytössäni" ollut auto. Se jätti pihatielle n. 220tkm ajettuna. Kuulemma piti kansi vaihtaa. Eipä riittäny mielenkiinto siihen autoon, kun oli jo Noppa perheessä.
huonoin auto mitä olen omistanut oli ford kortina aivan hirveä auto pitää.ihmettelen miten jaksion ajaa montavuotta semmoisela.kyllä saab on ollut ihan eri.
By this far Suzuki. Sitä ei ollu listassa, miinuksia laatijalle.
En (vielä) tiedä, miten saabit, mutta se Swift lahosi käsiin. Nykynen kulkuneuvo (=pösö) pitää pintansa oikein hyvin; vanhempi ja 1/10 siitä ruosteen määrästä...
Derigo Saab ergo sum.
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
Fordin valitsin, kun rupesi jo 8 vuotta vanhana happanemaan ihan läpi asti. Toisaalta 80-lukuiset eivät varmaan ole oikein vertailukelpoisia nykyautojen kanssa. Toisaalta tuo oli niin perustekniikkaa (Kentin räjähdysvarma pata), että sen pystyi itsekin korjaamaan.
Isoin murheenkryynini on valitettavasti ollut alkupään NG900, joka sattui kyllä melkoinen maanantaikappale.