Porrasperä vs viistoperä

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

"Viistoperäinen auto on tavarankuljetusmahdollisuuksiltaan monipuolisempi kuin porrasperäinen"

Kyllä
102
87%
Ei
15
13%
 
Ääniä yhteensä: 117

MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Jope kirjoitti:Vastasin kyllä, koska niinhän se on..

Mutta!

tonnareista CS tai CC on paremman näköisiä kuin CD
satkuista combi näyttää tosi rumalta
Täsmälleen samaa mieltä tuosta CS/CC, Satkun combista täysin eri mieltä, 900 sedan on mielestäni rumin Saab. tosin makuasioista ei voi kiistellä. :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Tonnarit kauneimmasta rumimpaan: CC, CS, CD... :P
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vaatekaappi tuli kerran kuljetettua 5D satkulla. Takaluukku ei tosin enää sopinut kiinni, vaan piti narulla köyttää. :D
Tiskikone tai nahkanojatuoli tai 29" tv laatikoineen päivineen on ollut tähän mennessä lasten leikkiä. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti:
Jope kirjoitti: tonnareista CS tai CC on paremman näköisiä kuin CD
satkuista combi näyttää tosi rumalta
Tonnareista tilavin on kaunein eli CD, CS siisti mutta urheilullinen ja CC ruma. Satkujen kauneus järjästys "kauneimmasta"-rumaan 3, 4, 2 ja 5 -oviset
Oma listani satkuista olisi vastaavasti kauneimmasta rumimpaan:
3, 5, 2 ja 4-oviset.
Ja tontuista taas: cs, cd ja cc.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Vastasin kyllä. Esim. maastopyörä tarvitsee vain nostaa sisälle combi-peräiseen og900:n kun sedanissa samasta pyörästä pitää ohjaustanko kääntää poikittain ym. Molemmissa tapauksissa siis takapenkki kaadettuna. Sinänsä tavaratilan koossa ei ole sedanin ja combin kesken mahdottomia eroja, mutta tuo lastausaukon koko muuttaa tilanteen combin hyväksi.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

mä oon vieny combilla jopa sohvaa...
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Noh, pitipä toteuttaa itseään ja ostaa tuo CC.. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

niin siis kyllähän satkussa tavaratilan koko vaihtuu hyvin vähän sedanista combiin, mutta onhan siinä lastaamisessa ja kappaleiden koossa nyt kumminkin selkeä ero... ite toin juuri keittiön pöydän kokonaisena... ei olis millään mahtunu sedaniin...
tonnarissa taas cd:n tavaratila llienee kooltaan suurempi... ...niin kauan kun on 9kCC:n peräpaksia mittoillut... ero saattaa kääntyä lyhempää vastaan.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

CD:n tavaratila on tosiaan isompi, mutta monikäyttöisyyttä kun haetaan (mikä olikaan gallupin aihe?), se jää ehdottomasti toiseksi.

Ei ole mukavaa työntää pesukonetta postiluukusta. ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No monikäyttöisyydestä..!!
Harvemmin sitä "diplomaatti" autoissa näkee jääkaappeja takaloosterissa.
yms...tarvikkeita... 8O
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

9000CD23T kirjoitti:No monikäyttöisyydestä..!!
Harvemmin sitä "diplomaatti" autoissa näkee jääkaappeja takaloosterissa.
yms...tarvikkeita... 8O
Niinpä. Tietenkin jos tiedossa on, että autolla aiotaan kuskata isompaa tavaraa niin turha hankkia sedania.

Tosin kun piti anopille viedä tuommoinen normikokoinen kaappipakastin(siis ei jääkaappipakastin)ja peräkontti jäi muutaman sentin liian matalaksi, niin eipä muutakuin takaovi auki ja heittämällä penkille.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

9-5T kirjoitti:Ei ole mukavaa jättää sataa litran purkkia pois kyydistä :lol:
Onneksi hattuhylly irtoaa, niin saattaa just just saada ne sata litraa messiin kaikesta huolimatta. :-)

Jos ei ihan mene, niin sitten vaikka kaataa 1/3-2/3 suhteessa kaatuvasta takapenkistä jomman kumman osan. :-)
Viimeksi muokannut Jope, To Elo 18, 2005 11:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Vastasin kyllä.

Satkussa Sedanin lastaaminen on kyllä käsittämättömän vaikeaa. Suuri korkeus ja vähän aukeava luukku on ankea yhdistelmä. Lisäksi tavaratila on tosi matala. Kombissa hattuhyllyn saa helposti pois ja lastauskorkeus on inhimillisempi.

Sitä olen ihmetellyt, miksi CD-tontussa ei saa selkänojaa käännettyä? 8O

Muuten luukku on tarpeeksi iso ja luukku aukeaa sopivan ylös ja lastauskorkeus on hyvä
9-5 2,3t -03
#2514
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Vastasin kyllä, vaikka......

Muutimme tyttöystävän kanssa kuopiosta imatralle OG 900i 4D.
Tavaraa oli niin paljon, kun kyytiin sopi. Jaksoi hyvin vetää ja ajo-ominaisuudet ei hirveästi kärsineet, mutta takaiskari tuli pohjasta läpi.
Tällä kulkineella haimme myöhemmin eteisen kaapiston -> meni heittämällä kyytin.

Nyt muutimme kavereita NG satkulla 5D ja pettymykseksi paljastui tavaratilan koko penkit kaadettunakin. Mitä opimme tästä. Iso täyttöaukko ei tee aina autuaksi. Olohuoneeseen tuleva kirjahylly haetaankin sitten firman pakettiautolla.

Miten NGsatku voi olla niin pieni. Mahtuuko siellä edes ......
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ruohonet80 kirjoitti:
Miten NGsatku voi olla niin pieni. Mahtuuko siellä edes ......
Mahtuu 8) . Mutta se halvatun "kynnys"....
Asiaan! Kyllä omassa auton valinnassa vaikutti paljon tuo tavara tilan muoto ja lastattavuus. Kun viimeisimmän vaihdoin joudun luopumaan ajatuksesta 9-5 sedanista , johon hieman harjoittelin lastaamista enkä oikein pitänyt. Tilaahan oli mutta.... Seuraava on siis wagon koska 9-3 ss:n takaluukkukin on kovin pieni.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin