Cabbe mutta kumpi OG900 VAI NG900

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Cabbeista ostaisin

Äänestys päättyi To Heinä 27, 2006 09:06

og900
57
70%
ng900
24
30%
 
Ääniä yhteensä: 81

Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

9-5T kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Meikku kirjoitti:Jos näistä kahdesta pitäisi valita, niin OG900 - tai sit 9-3, mut kun ei ollut vaihtoehdoissa... NG900 peräpää on RUMA!
Mitäs rumaa tuossa perässä nyt sitten on?
http://groups.msn.com/Saabisti74/uusitu ... hotoID=309
Ainakin se sama kuin Avenniksen mainoksessa :lol: Tuollainen kyllä kelpaisi ja enään 9 vuotta ja 4 päivää aikaa hommata avo Saab tytölle.
Tai 9 vuotta ja 4 päivää varustella ja koeajaa sitä niin että tyttö saa hyvän auton :wink:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti: Ainakin se sama kuin Avenniksen mainoksessa :lol: Tuollainen kyllä kelpaisi ja enään 9 vuotta ja 4 päivää aikaa hommata avo Saab tytölle.
Kyllä olisi parempi että tytär oppisi ajamaan autolla hyvissä ajoin ennen ajokorti-ikää, itsekin ajelin faijan kajakilla 8-vuotiaana pitkin hiekkateitä faijan istuessa vieressä :D
Joten kannattaisi hankkia avoauto hänelle asap :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Meikku »

ng900aero kirjoitti:
Meikku kirjoitti:Jos näistä kahdesta pitäisi valita, niin OG900 - tai sit 9-3, mut kun ei ollut vaihtoehdoissa... NG900 peräpää on RUMA!
Mitäs rumaa tuossa perässä nyt sitten on?
http://groups.msn.com/Saabisti74/uusitu ... hotoID=309
No kun en vaan tykkää siitä - itellä oli umpikoppaisena, mut siitä piti päästä mahdollisimman äkkiä eroon. En tiedä miksei se viehätä yhtään... :cry:
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ng on paljon parempi ajaa kuin muistinkaan, korkeintaan vaatisi talviajoja silmälläpitäen kunnollisen clämpin, koskas niitä taas aletaankaan valmistamaan? ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

ng900aero kirjoitti:Ng on paljon parempi ajaa kuin muistinkaan, korkeintaan vaatisi talviajoja silmälläpitäen kunnollisen clämpin, koskas niitä taas aletaankaan valmistamaan? ;)
No jaa... , älä vaan hanki 17" vanteita alle. Oma oli ihan ok 15 tuumasilla ja kaverin oma 16" :silla ok, mutta nyt kun laitoin 17" vanteet omaani niin ei enää oikein mielytä (ihan siisti kylläkin).
45 sarjan rengas tuntuu olevan myrkkyä ng:lle.
9-5:sessa 225/45-17 tuntuu oikein hyvältä mutta NG avoon ei.

Ruotsin foorumilla oli aivan samaa mieltä usea kirjoittaja siitä että NG avossa ei oikein toimi "iso"pyörä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

valtteri kirjoitti:
No jaa... , älä vaan hanki 17" vanteita alle. Oma oli ihan ok 15 tuumasilla ja kaverin oma 16" :silla ok, mutta nyt kun laitoin 17" vanteet omaani niin ei enää oikein mielytä (ihan siisti kylläkin).
Ruotsin foorumilla oli aivan samaa mieltä usea kirjoittaja siitä että NG avossa ei oikein toimi "iso"pyörä.
Omassani on alkuperäiset 16" Viking Aerot 205/50 -misukoilla, tuntuu menevän ihan nätisti ja vetelemättä.
Kovakattoisessa ng:ssä oli sama koko nastarenkaissa ja niillä ajo meni ihan mahdottomaksi, ei ollut mitään tuntumaa ratin ja asfaltin välillä.

Ei oikein viitsisi ruveta vaihtelemaan ämpäillistä uretaanipuslia, sitten tietty alkaa rasittamaan koria rajummin?

Mutta ihan samoihin tilannenopeuksiin noilla mutkapätkillä tuolla pääsee kuin vaikkapa tonnarillakin, eli ei ole mielestäni mikään erityisen veltto ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ng900aero kirjoitti: Ruotsin foorumilla oli aivan samaa mieltä usea kirjoittaja siitä että NG avossa ei oikein toimi "iso"pyörä.
pitää ollakkin 18" :lol:
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tuli harrastettua renkaan vaihtoa ja taas voi vain todeta että Ng cabbe ei tykkää 17" vanteista :cry: vaikka oma silmä tykkääkin :lol:

nyt on kaikissa "suvikummit"
Kuva
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

Ihan ulkonäköä silmällä pitäen jo kallistuisin ng:n puoleen. Sinänsä huvittavaa, että vaikka tuon umpi-ng:n perä ei oikein silmään tunnu oikein mieluisalta, mutta cabbessa on oikein toimiva. Ja onhan nuo varusteetkin ihan mukava lisä tuossa. Pääsisi joskus vaikka koeajamaan. Tai edes avon kyytiin. (Koskaan istunut edes pysäköidyssä avoautossa, ei edes autoliikkeessä.)
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
järvine
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 14:54
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja järvine »

Ajanut en ole mutta musta OG on nätimpi..
Saab 9-5 2.3T -04
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ng900aero kirjoitti:NG tietenkin ;)
Samaa mieltä edelleen, tosin saisi olla ng9-3, Saabeissa näyttää menevän tasan tarkasti laatu (+ ominaisuudet) ja ikä samassa suhteessa: mitä vanhempi niin sitä huonompi ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
repa62
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 21:25
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja repa62 »

NG 900 se on ilman muuta, kun sellainen on nyt pihalla 8)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Pitäis kyllä jonain päivänä päästä kokeilemaan cabbe-Sabaa (mallista riippumatta). Paria avomallin E36-Bemaria on tullut ajettua, mutta eipä sellaisia nyt oikein voi autoiksi sanoa 8)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Ehdottomasti NG-900.
Johtuu kyllä siitä että sellainen seisoo pihassa :lol:
Halukkaat klubilaiset pääsee kyllä koeajamaan valvotuissa olosuhteissa :)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

kristian kirjoitti:Pitäis kyllä jonain päivänä päästä kokeilemaan cabbe-Sabaa (mallista riippumatta). Paria avomallin E36-Bemaria on tullut ajettua, mutta eipä sellaisia nyt oikein voi autoiksi sanoa 8)
Pitäisikö sitä suunnata tuonne Uuteenkaupunkiin, jossa sen erään liikkeen pihassa on se yksi cabbe-ng edelleen. Ei tietoa montako vuotta seissyt jo ko. liikkeen pihalla. Lieneekö hinnalla osuutta asiaan?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=35152
Tuossa vielä linkki tähän cabbeen.

EDIT: Vuosiluku oli 2003 jolloin tuossa liikkeessä pistäydyttiin. Onhan siitä jo aikaa.
Viimeksi muokannut haffu, To Huhti 19, 2007 05:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Vastaa Viestiin