Kynnys ruostekorjauksiin

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Missä vaiheessa alat hitsaamaan autoasi

Jos autosta öytyy ruostetta
24
36%
Jos autosta löytyy isoja reikiä
24
36%
Jos auto uhkaa muuten hajota käsiin korroosion takia
2
3%
Vain, jos katsastusmies käskee
16
24%
Kyllä sen kitillä, jeesusteipillä ja massallakin saa leimasta läpi
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 67

ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Kynnys ruostekorjauksiin

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Koputtelin tänään tonttuni joistain kohdin hieman pehmeätä takakaarta ja pohdin, tarttisko sille joskus tehdä jotakin. Totesin kuitenkin, että menee ainakin seuraavasta leimasta läpi tuollaisenaankin, joten mitäpä suotta :P . Samalla tuli mieleen, miten paljon autossa pitää yleensä olla mätää, että muut Saabistit viitsivät migiin ja rälläkkään tarttua.

Itseäni harmittavat pienetkin ruosteet, mutta ruostekorjaus on niin ikävää hommaa, että ihan pienestä en kyllä viitsi moiseen touhuun alkaa. Oma vastaukseni siis on vaihtoehto "Jos autosta löytyy isoja reikiä".
#1970
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ruostettahan omissa on jo molemmissa. Pintaruosteita olisi taas pieni toive saada retusoitua vähemmälle kesälomalla. Reikiä kriittisissä paikoissa pitää yrittää korjata asialliseen kuntoon viimeistään ennen leimaa, mieluusti hyvissä ajoin. Leimalle "varmassa" kunnossa. Jostain syystä nyt tuntuu, että tänä vuonna ei tarvitsisi hitsata, ainakaan omia autoja.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Kyllähän sitä tekis kun olisi omat tilat ja vehkeet. Mutta kun joutuu kaverin tiloihin turvautua missä jotakuinkin koko kaveripiiri käy autojaan rappaamassa+miehen omat projektit niin ei viitsi ihan pikkuruosteita alkaa raapia.
Joskin pyrkimys on pitää auto siinä kunnossa, ettei se pääsisi kovin nopeaa ruostumaan...
Takakaarista ajattelin tämän kesän aikana ottaa ruosteet kiinni ennenkuin menee läpi. Ja ovien alalaidat pitäisi putsata ja panna niihin kunnon myrkyt.
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Tuossa aikasemmin (koirankoppi aikana) kun katsatusmies käski, mutta nyt kun alla oikea auto, niin pitäis laitella heti kun reikä löytyy ja kerkee.
9000 aero -97, 9000 cde -96
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kyllä heti kun jotain mätää löytyy niin miggi laulaa! on sen verran mukavaa hommaa :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Mulla on vanha 9000.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Se vähän riippuu. Nääs käyttömobiili pidetään kunnossa, hitsaillaan siis sitä mukaa kun tarvetta, notta nää rojektit tietty räplätään lävitte oli kunto mikä hyvänsä. Ja pidemmän päälle käy niin että nuo käyttömobiilikkin menee rojekteiks että kai ne kaikki sitten tulee hitsaultua, viimeistään kun ei meinaa kasasa kestää :oops:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

mun Saabi on ruosteeton.

-soossi-
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Oletan, että kysymyksen "alat hitsaamaan" voi tulkita myös "viet hitsaajalle". Vielä minä tuon taidon opettelen ja tarvittavat vehkeet hankin, mutta sen aika ei ole vielä.

Eli vien hitsaajalle, kun katsastus lähestyy tai katsastusmies käskee. Tai kyseessä on kosmeettinen haitta, jota ei pakkelilla saa peitettyä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ruoste on paras keksintö heti Saabin jälkeen, pitää hitsaustaitoa yllä ja tarjoaa mukavaa puuhastelua iltojen iloksi :)

Pidän ruosteesta, kun se on irti autostani, tosin tunnustettava on, ettei mun autoni mitään ruosteettomia ole, mutta reikiä en suvaitse..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

Saab pysyy hyvin ruosteettomana kun ajaa talvella ja pesee auton ennen kesän tuloa. Kesäksi Saabi tietysti telakalle ettei ruoste iske koteloihin.

-soossi-
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

soossi kirjoitti:Saab pysyy hyvin ruosteettomana kun ajaa talvella ja pesee auton ennen kesän tuloa. Kesäksi Saabi tietysti telakalle ettei ruoste iske koteloihin.
-soossi-
hei tää oli ihan uusi strategia mulle, perusteletko? eikös kesälläkin voi ajaa huolettomasti kuvina päivinä.
ja talvellakin mielellään vain kunnon pakkasilla? ei olis kyl huono idea omistaa sellainen pommi jota käyttäis vaan märkinä päivinä. se ei sit tietenkään käynnistyisi sellaisina päivinä...

ainakin etelässä talvijakso sisältää paljon -5....+5 lämpöjaksoja, ei kiva autolle. miten sitä sellaisina päivinä malttais jättää auton pihaan ja hurauttaa julkisilla töihin?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ite päästän menemään 24/7 kelistä riippumatta, ja korjaan sitten kun korroosio iskee, kyllä autolla pitää ajaa, koska auto tykkää, että sillä ajetaan.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

[quote="lucaf"]
hei tää oli ihan uusi strategia mulle, perusteletko? eikös kesälläkin voi ajaa huolettomasti kuvina päivinä.
[/quote]

ruostuminenhan on tyypillinen kemiallinen reaktio jotka toimiovat kylmässä hitaammin(ammattikoulun kemian kirjan mukaan), talvella siis autot ruostuvat hitaammin kun kesällä

kaverilla oli volvossa iso reikä jalkatilassa koska se oli ajanut sillä kesällä vietiin se kovalla pakkasella katsastukseen jalkatilassa oli jäädytetty sanomalehti jossa oli alapuolella alustamassaa, ei kelvannut koska hallissa oli niin lämmin että se lehti tippui katsurin päähän ja äijä oli ihan märkä

sitäpaitsi pornaisten kirkon parkkiksella korjataan mätävikoja kaasuhitsillä vain kesäisin eli ei ne autot talvella ruostu kun ei niitä silloin korjatakaan

terveisin
-soossi-
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Ei oo ollu tarvetta hitsailla... :)
Vastaa Viestiin