Itseäni harmittavat pienetkin ruosteet, mutta ruostekorjaus on niin ikävää hommaa, että ihan pienestä en kyllä viitsi moiseen touhuun alkaa. Oma vastaukseni siis on vaihtoehto "Jos autosta löytyy isoja reikiä".
Kynnys ruostekorjauksiin
Kynnys ruostekorjauksiin
Koputtelin tänään tonttuni joistain kohdin hieman pehmeätä takakaarta ja pohdin, tarttisko sille joskus tehdä jotakin. Totesin kuitenkin, että menee ainakin seuraavasta leimasta läpi tuollaisenaankin, joten mitäpä suotta
. Samalla tuli mieleen, miten paljon autossa pitää yleensä olla mätää, että muut Saabistit viitsivät migiin ja rälläkkään tarttua.
Itseäni harmittavat pienetkin ruosteet, mutta ruostekorjaus on niin ikävää hommaa, että ihan pienestä en kyllä viitsi moiseen touhuun alkaa. Oma vastaukseni siis on vaihtoehto "Jos autosta löytyy isoja reikiä".
Itseäni harmittavat pienetkin ruosteet, mutta ruostekorjaus on niin ikävää hommaa, että ihan pienestä en kyllä viitsi moiseen touhuun alkaa. Oma vastaukseni siis on vaihtoehto "Jos autosta löytyy isoja reikiä".
#1970
Ruostettahan omissa on jo molemmissa. Pintaruosteita olisi taas pieni toive saada retusoitua vähemmälle kesälomalla. Reikiä kriittisissä paikoissa pitää yrittää korjata asialliseen kuntoon viimeistään ennen leimaa, mieluusti hyvissä ajoin. Leimalle "varmassa" kunnossa. Jostain syystä nyt tuntuu, että tänä vuonna ei tarvitsisi hitsata, ainakaan omia autoja.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllähän sitä tekis kun olisi omat tilat ja vehkeet. Mutta kun joutuu kaverin tiloihin turvautua missä jotakuinkin koko kaveripiiri käy autojaan rappaamassa+miehen omat projektit niin ei viitsi ihan pikkuruosteita alkaa raapia.
Joskin pyrkimys on pitää auto siinä kunnossa, ettei se pääsisi kovin nopeaa ruostumaan...
Takakaarista ajattelin tämän kesän aikana ottaa ruosteet kiinni ennenkuin menee läpi. Ja ovien alalaidat pitäisi putsata ja panna niihin kunnon myrkyt.
Joskin pyrkimys on pitää auto siinä kunnossa, ettei se pääsisi kovin nopeaa ruostumaan...
Takakaarista ajattelin tämän kesän aikana ottaa ruosteet kiinni ennenkuin menee läpi. Ja ovien alalaidat pitäisi putsata ja panna niihin kunnon myrkyt.
-
900turbo3d
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Se vähän riippuu. Nääs käyttömobiili pidetään kunnossa, hitsaillaan siis sitä mukaa kun tarvetta, notta nää rojektit tietty räplätään lävitte oli kunto mikä hyvänsä. Ja pidemmän päälle käy niin että nuo käyttömobiilikkin menee rojekteiks että kai ne kaikki sitten tulee hitsaultua, viimeistään kun ei meinaa kasasa kestää 
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4045
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Oletan, että kysymyksen "alat hitsaamaan" voi tulkita myös "viet hitsaajalle". Vielä minä tuon taidon opettelen ja tarvittavat vehkeet hankin, mutta sen aika ei ole vielä.
Eli vien hitsaajalle, kun katsastus lähestyy tai katsastusmies käskee. Tai kyseessä on kosmeettinen haitta, jota ei pakkelilla saa peitettyä.
Eli vien hitsaajalle, kun katsastus lähestyy tai katsastusmies käskee. Tai kyseessä on kosmeettinen haitta, jota ei pakkelilla saa peitettyä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Ruoste on paras keksintö heti Saabin jälkeen, pitää hitsaustaitoa yllä ja tarjoaa mukavaa puuhastelua iltojen iloksi 
Pidän ruosteesta, kun se on irti autostani, tosin tunnustettava on, ettei mun autoni mitään ruosteettomia ole, mutta reikiä en suvaitse..
Pidän ruosteesta, kun se on irti autostani, tosin tunnustettava on, ettei mun autoni mitään ruosteettomia ole, mutta reikiä en suvaitse..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
hei tää oli ihan uusi strategia mulle, perusteletko? eikös kesälläkin voi ajaa huolettomasti kuvina päivinä.soossi kirjoitti:Saab pysyy hyvin ruosteettomana kun ajaa talvella ja pesee auton ennen kesän tuloa. Kesäksi Saabi tietysti telakalle ettei ruoste iske koteloihin.
-soossi-
ja talvellakin mielellään vain kunnon pakkasilla? ei olis kyl huono idea omistaa sellainen pommi jota käyttäis vaan märkinä päivinä. se ei sit tietenkään käynnistyisi sellaisina päivinä...
ainakin etelässä talvijakso sisältää paljon -5....+5 lämpöjaksoja, ei kiva autolle. miten sitä sellaisina päivinä malttais jättää auton pihaan ja hurauttaa julkisilla töihin?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
[quote="lucaf"]
hei tää oli ihan uusi strategia mulle, perusteletko? eikös kesälläkin voi ajaa huolettomasti kuvina päivinä.
[/quote]
ruostuminenhan on tyypillinen kemiallinen reaktio jotka toimiovat kylmässä hitaammin(ammattikoulun kemian kirjan mukaan), talvella siis autot ruostuvat hitaammin kun kesällä
kaverilla oli volvossa iso reikä jalkatilassa koska se oli ajanut sillä kesällä vietiin se kovalla pakkasella katsastukseen jalkatilassa oli jäädytetty sanomalehti jossa oli alapuolella alustamassaa, ei kelvannut koska hallissa oli niin lämmin että se lehti tippui katsurin päähän ja äijä oli ihan märkä
sitäpaitsi pornaisten kirkon parkkiksella korjataan mätävikoja kaasuhitsillä vain kesäisin eli ei ne autot talvella ruostu kun ei niitä silloin korjatakaan
terveisin
-soossi-
hei tää oli ihan uusi strategia mulle, perusteletko? eikös kesälläkin voi ajaa huolettomasti kuvina päivinä.
[/quote]
ruostuminenhan on tyypillinen kemiallinen reaktio jotka toimiovat kylmässä hitaammin(ammattikoulun kemian kirjan mukaan), talvella siis autot ruostuvat hitaammin kun kesällä
kaverilla oli volvossa iso reikä jalkatilassa koska se oli ajanut sillä kesällä vietiin se kovalla pakkasella katsastukseen jalkatilassa oli jäädytetty sanomalehti jossa oli alapuolella alustamassaa, ei kelvannut koska hallissa oli niin lämmin että se lehti tippui katsurin päähän ja äijä oli ihan märkä
sitäpaitsi pornaisten kirkon parkkiksella korjataan mätävikoja kaasuhitsillä vain kesäisin eli ei ne autot talvella ruostu kun ei niitä silloin korjatakaan
terveisin
-soossi-