Kuinka kauan määräaikaishuollatat Saabiasi?
Kuinka kauan määräaikaishuollatat Saabiasi?
Missä menee raja jolloin huoltokirjaan saadulla leimalla ei ole enää merkitystä
Olitpa ostanut uutena tai käytettynä Jatkatko huollattamista käytettyynkin, jotta huoltokirja pysyy täydellisenä?
Olitpa ostanut uutena tai käytettynä Jatkatko huollattamista käytettyynkin, jotta huoltokirja pysyy täydellisenä?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
170tkm huollon teetätin merkkiliikkeessä, kuten edellinen omistajakin oli kaikki huollot hoitanut. Seuraavaa huoltoa pitänee pähkäillä, 8 vuoden moottoritakuun takia.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Ajattelin kuskailla tuonne PCS:lle aina 20tkm välein. Näköjään kun autolla on ajettu yli 100tkm, alkaa tasaiseen tahtiin mennä isoa ja pientä osaa.
Kun ei itse tuosta romusta mitään tajua, on parempi ammattilaisten katsoa sitä säännöllisesti. (Ammattilaisella en tarkoita Laakkosta, tms. valohuoltajia...)
Kun ei itse tuosta romusta mitään tajua, on parempi ammattilaisten katsoa sitä säännöllisesti. (Ammattilaisella en tarkoita Laakkosta, tms. valohuoltajia...)
160tkm jälkeen(nyt 210tkm) ei ole merkkihuolloissa käytetty eikä käytetä.
Itse koitan kaikki vikakohdat korjata ja normaalit huoltohommat tehdä
Huoltoihin menevillä rahoilla teen vaikka itse koneremontin jos sen vielä joskus vaatii ja paremilla osilla
Itselle on ainakin hermojen lepuutusta sekä harrastustoimintaa kun saa tuota 9-5:sta remontoida ja "tuunata".
Itse koitan kaikki vikakohdat korjata ja normaalit huoltohommat tehdä
Huoltoihin menevillä rahoilla teen vaikka itse koneremontin jos sen vielä joskus vaatii ja paremilla osilla
Itselle on ainakin hermojen lepuutusta sekä harrastustoimintaa kun saa tuota 9-5:sta remontoida ja "tuunata".
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Takuuajan olen vain noissa huolloissa käyttänyt. Itsellä on aikaa ja mielenkiintoa pitää autosta parempaa huolta kuin mitä huoltokirjan leimautukseeen orietoituneessa järjestelmässä tapahtuisi.
Katselin hieman noita tarkastuksia mitä SportSedanille öljyjen ja suodattimien vaihdon lisäksi merkkihuollossa 30000km:n välein tehtäisiin ja totesin, että itse teen vastaavat tsekkaukset 10 kertaa tiheämmin.
Toisekseen, kun itse vaihtaa öljyt, niin voi laittaa sinne vaikka juuri ne öljyt ja juuri sillä viskositeettisuosituksella mitä ohjekirja suosittaa esim. SS:n kohdalla Mobil 0w-40, eikä niitä öljyjä (esim. Neste 5w-30, Castrol...) minkä kanssa huoltoliike on sattunut tekemää parhaimman diilin tms.
Katselin hieman noita tarkastuksia mitä SportSedanille öljyjen ja suodattimien vaihdon lisäksi merkkihuollossa 30000km:n välein tehtäisiin ja totesin, että itse teen vastaavat tsekkaukset 10 kertaa tiheämmin.
Toisekseen, kun itse vaihtaa öljyt, niin voi laittaa sinne vaikka juuri ne öljyt ja juuri sillä viskositeettisuosituksella mitä ohjekirja suosittaa esim. SS:n kohdalla Mobil 0w-40, eikä niitä öljyjä (esim. Neste 5w-30, Castrol...) minkä kanssa huoltoliike on sattunut tekemää parhaimman diilin tms.
Eipä ole vielä ollut omistuksessa niin uutta autoa, että olisi ollut takuun vaatimia määräaikaishuoltoja tai huoltokirjassa edes sivuja niihin kilometrimääriin asti.
Lähinnä on määräaikaishuolto tarkoittanut sitä, että huollon aika on koittanut jonkin osan hajotessa tai kun itselle on ehtinyt tulla aavistus että nyt "tarttis tehrä jotain".
Lähinnä on määräaikaishuolto tarkoittanut sitä, että huollon aika on koittanut jonkin osan hajotessa tai kun itselle on ehtinyt tulla aavistus että nyt "tarttis tehrä jotain".
NG 900S 3d 2.3i -98
Meillä on ollut kanssa aina niin vanhoja/paljon ajettuja autoja ettei noilla merkinnöillä ole ollut merkitystä, tällä hetkellä meidän vähiten ajettu on tuo 99le-projekti jolla on ajettu about reilu 120tkm, sitten tonnari 142tkm, toinen mokoma 240tkm ja 9-5 238tkm, eli huoltokirjat voisi periaatteessa heittää jo metsikköön
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Tuon moottoritakuun ajan tulee haettua leimaa merkkiliikkeestä. Tosin ehtii auto vaihtua ennen tuon takuun loppua. Varsinaiset korjaukset taasen tehdään itse apuvoimia käyttäen.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....