Onko sinulla Citroen?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Ajatko Saabin lisäksi myös Citroenilla?

Kyllä
21
12%
En vielä
32
19%
En ikinä
118
69%
 
Ääniä yhteensä: 171

saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3272
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 » Ti Marras 21, 2006 15:13

ei oo ollu, ei oo, eikä tule olemaan. parhaat ranskalaiset saa grilliltä
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70

Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 3969
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick » Ti Marras 21, 2006 17:45

Porukoilla on ollut sitikoita, renuja sekä peugeoteja. Tietty myös saabeja. Itellä on joku perverssi mielenkiinto aina ollut Citroen CX 25 GTI Turbo2 -mallia kohtaan... :oops:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366

make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 » Ti Marras 21, 2006 18:03

Mawerick kirjoitti:Porukoilla on ollut sitikoita, renuja sekä peugeoteja. Tietty myös saabeja. Itellä on joku perverssi mielenkiinto aina ollut Citroen CX 25 GTI Turbo2 -mallia kohtaan... :oops:
Mulle taas kelpais mieluiten alkupään metallipuskurinen CX Pallas huimine mittaristoineen ja nahkapenkeillä kits..
#1430

petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 » Ke Marras 22, 2006 10:40

Appivanhemmat hankkivat -00 Xantia farmarin - mitähän karmeuksia siitä on odotettavissa.. 8O

Jos pitäisi sitikka väkisin saada, niin kyllä sellainen täyskunnostettu Citroën SM 70-luvulta olisi siisti - Alppilan autosähkön pihassa tuli sellaista ihmeteltyä jonkin aikaa. Aivan eri aikakaudelta, muotoilu on omanlaistaan..voisi olla mielenkiintoinen kokemus.

Meazza
"Aero"
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 08:50
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Meazza » La Marras 25, 2006 22:20

Perheessä on Saxo 1.4 5d. Ajoin tuolla työmatkoja kaksi vuotta; halpaa kulkua.
Nyt vaimo ei suostu antamaan pois. Pitää minun luopua satkusta, kun sain tonnarin ostettua. Onhan tuo näppärä pikkuauto :)

TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT » Ti Marras 28, 2006 22:36

Aikanaan oli lähemmäs 10 vuotta vm87 Citroen Cx turbo2 ja vieläkin harmittaa kun tuli luovuttua siitä, nyt olisi aika hieno harrasteauto. Silloin oli 96:ia kakkosautoina, joista yhtä "maanantaikappaletta" tuli tuolla hinailtua useampaankin kertaan tien poskesta...

Sen jälkeen oli pari vuotta Xsara VTS, mutta siinä ei ollut mitään erikoista, mikä olisi kiinnostanut pidempään.

Kuva
9-3 Aero -01

Svc
"Saabisti"
Viestit: 3076
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc » Ti Marras 28, 2006 23:05

vjbremer kirjoitti: Eihän citroenillä ole mikään auto joka kiihtyis alle 9s 0-100.?
Jaa no, ehkä xsara vts.

Toi xantia activa oli vissiin alustaltaan suhteellisen hyvä.

:roll:
Xantia Activa V6
230 km/h,
0-100 km/h 8,0 s,
80-120 km/h in 4/5 7,2/9,6 s

Tämäkin menee lähelle:
Citroen Xantia Activa CT
2.0 l, 8-valve turbo
108kW, 235Nm
0-100 km/h in 9.5 sec

Eikä edes 2.0 16v vaparikaan nyt ihan mopo ole:
111 kW, 182Nm
213 km/h,
0-100 km/h 10,4s
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11

Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2050
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ke Marras 29, 2006 08:08

CX Turbo2 Prestige (pitkä malli) olisi aika makea, ja joku loppupään Xantia Activa kaikilla varusteilla kelpaisi myös. Nykyisellään perheessä on vain kolme Xantiaa ja kaksi Sabaa joten suhdeluku voi jonkun mielestä olla päälaellaan :)
9-3 2.0tA -99

NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2213
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T » Ke Marras 29, 2006 10:27

v**tu minkä näkönen :lol:
Saab 9-3 X 2.0T -10

tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas » Ke Marras 29, 2006 10:38

Tälläisellä sitikalla ajelen aurinkoisina kesäpäivinä jäätelökiskalle taikka biitsille:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Citroen_Dyane_6.jpg

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi

m.k
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 15:25
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja m.k » Ma Tammi 01, 2007 16:39

Rellua tai sitikkaa ei ikinä, pösö on nytkin saapin kaverina... 406:sta parempaa samanikäistä ja -kokoista autoa saa kyllä hakea, eikä siinä muuta vikaa ole kuin mystisiä sähkövikoja (nyt ei pala kuskinpuolella valo, polttimo, sulake ja johdot ehjiä, soitan seuraavaksi jollekin Zambo-poppamiehelle ja kysyn neuvoa, mitä tehdä 8)).

Uudet sitikat on NIIN rumia, ettei tulisi mieleenkään, samoin vanhat. Ainoastaan Xantia ja Xsara ovat auton näköisiä, muut sitikat voi unohtaa ihan ulkonäkönsä puolesta. Itse ostin tuon 406:n ihan vahingossa, piti löytää muutama vuosi takaperin reilulla kympillä vähän ajettu farkku, ja joltain eläkeläisinvalidilta oli tullut tuo 406:n vaihtoon. Alunperin suunnitelmissa oli Vectra, mutta kun tuo tuli vastaan niin ostin pois, eikä ole kaduttanut. Saabiakaan ei pitänyt ostaa vaan diiselimersu, mutta miten sitten kävi... C220CDI:n sijaan pihalla on nyt 9-5 2,3t...

make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 » Ma Tammi 01, 2007 17:26

Eipä ole enään Sitikkaa, tai toistaiseksi ainakaan.
Poro tuhosi jouluna entisen ja uutta menopeliä haeskellaan.
#1430

markeliina
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 12:40
Paikkakunta: lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markeliina » Ma Tammi 01, 2007 19:04

Vanha rakas "Geesuni" (vuosikertaa -83) on ollut jo autojen hautausmaalla kahdeksan vuotta :cry:
Eli ollut on, ei ole enää :(
Kirjahyllyssä komeilee edelleen "Geesun" korjauskirja "hieman" öljyläikkien tahrimana ja sivujakin on teipattu uudelleen :?
Siihen vaihdettiin kone toisesta samanmoisesta, tosin nelivaihteisesta, ja siitä pakoputken Y-kappaleesta tulikin aikamoinen show, se kun on erilainen vaihteiden lukumäärästä riippuen (pituus), ainoa paikka jossa piti asiantuntija-apua, ja lisäksi miehistä sellaista käyttää, muuten sujui vaihto moitteetta tyttäreni kanssa; koko souvi 8) - Anteexi - poikani auttoi, silloin vuosia sitten, koneen nostelussa, mutta muuten "pesi" kätensä tilanteesta mielessään haavekuva omasta Saabista :roll:
Pidin, mielestäni sen ajomukavuus ja ominaisuudet olivat hyvät, vaikkakaan noottorin tilavuus ei ihan ihmeellinen ollutkaan, mutta keveys korvasi sen "vian" - suurin nautinto oli, nostaa nokka valoista lähtiessä ja yllättää, viereisellä kaistalla oleva uudemman auton ratin takana oleva aktiivikaasuttelija, vauhdikkaalla lähdöllä :twisted:
Nyt se on vain nostalgiaa, mutta muistona hyvä :oops:

TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TURBOapc » La Tammi 06, 2007 21:11

kaks kappaletta 405 pösöjä löytyy.. päätelkää sitten siitä että onko se hyvä vai paha asia, sattuman kautta tullut pihalle...

Mhirvi
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Marras 13, 2006 19:33
Paikkakunta: Lahti

Citikallako

Viesti Kirjoittaja Mhirvi » Su Tammi 07, 2007 21:42

No joo,
Itse asiassa en aja enää, mutta 10v. kerkesin ajaa BX 16 TRS vm.88 mallilla, eikä se koskaan tielle jättänyt. Kulutusosaa tietys meni sitämukaa, kun kilometrejä kertyi.

Vastaa Viestiin