Onko sinulla Citroen?
Porukoilla on ollut sitikoita, renuja sekä peugeoteja. Tietty myös saabeja. Itellä on joku perverssi mielenkiinto aina ollut Citroen CX 25 GTI Turbo2 -mallia kohtaan...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Mulle taas kelpais mieluiten alkupään metallipuskurinen CX Pallas huimine mittaristoineen ja nahkapenkeillä kits..Mawerick kirjoitti:Porukoilla on ollut sitikoita, renuja sekä peugeoteja. Tietty myös saabeja. Itellä on joku perverssi mielenkiinto aina ollut Citroen CX 25 GTI Turbo2 -mallia kohtaan...
#1430
Appivanhemmat hankkivat -00 Xantia farmarin - mitähän karmeuksia siitä on odotettavissa..
Jos pitäisi sitikka väkisin saada, niin kyllä sellainen täyskunnostettu Citroën SM 70-luvulta olisi siisti - Alppilan autosähkön pihassa tuli sellaista ihmeteltyä jonkin aikaa. Aivan eri aikakaudelta, muotoilu on omanlaistaan..voisi olla mielenkiintoinen kokemus.
Jos pitäisi sitikka väkisin saada, niin kyllä sellainen täyskunnostettu Citroën SM 70-luvulta olisi siisti - Alppilan autosähkön pihassa tuli sellaista ihmeteltyä jonkin aikaa. Aivan eri aikakaudelta, muotoilu on omanlaistaan..voisi olla mielenkiintoinen kokemus.
Aikanaan oli lähemmäs 10 vuotta vm87 Citroen Cx turbo2 ja vieläkin harmittaa kun tuli luovuttua siitä, nyt olisi aika hieno harrasteauto. Silloin oli 96:ia kakkosautoina, joista yhtä "maanantaikappaletta" tuli tuolla hinailtua useampaankin kertaan tien poskesta...
Sen jälkeen oli pari vuotta Xsara VTS, mutta siinä ei ollut mitään erikoista, mikä olisi kiinnostanut pidempään.
Sen jälkeen oli pari vuotta Xsara VTS, mutta siinä ei ollut mitään erikoista, mikä olisi kiinnostanut pidempään.
9-3 Aero -01
Xantia Activa V6vjbremer kirjoitti: Eihän citroenillä ole mikään auto joka kiihtyis alle 9s 0-100.?
Jaa no, ehkä xsara vts.
Toi xantia activa oli vissiin alustaltaan suhteellisen hyvä.
230 km/h,
0-100 km/h 8,0 s,
80-120 km/h in 4/5 7,2/9,6 s
Tämäkin menee lähelle:
Citroen Xantia Activa CT
2.0 l, 8-valve turbo
108kW, 235Nm
0-100 km/h in 9.5 sec
Eikä edes 2.0 16v vaparikaan nyt ihan mopo ole:
111 kW, 182Nm
213 km/h,
0-100 km/h 10,4s
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Tälläisellä sitikalla ajelen aurinkoisina kesäpäivinä jäätelökiskalle taikka biitsille:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Citroen_Dyane_6.jpg
-tuomas-
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Citroen_Dyane_6.jpg
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Rellua tai sitikkaa ei ikinä, pösö on nytkin saapin kaverina... 406:sta parempaa samanikäistä ja -kokoista autoa saa kyllä hakea, eikä siinä muuta vikaa ole kuin mystisiä sähkövikoja (nyt ei pala kuskinpuolella valo, polttimo, sulake ja johdot ehjiä, soitan seuraavaksi jollekin Zambo-poppamiehelle ja kysyn neuvoa, mitä tehdä ).
Uudet sitikat on NIIN rumia, ettei tulisi mieleenkään, samoin vanhat. Ainoastaan Xantia ja Xsara ovat auton näköisiä, muut sitikat voi unohtaa ihan ulkonäkönsä puolesta. Itse ostin tuon 406:n ihan vahingossa, piti löytää muutama vuosi takaperin reilulla kympillä vähän ajettu farkku, ja joltain eläkeläisinvalidilta oli tullut tuo 406:n vaihtoon. Alunperin suunnitelmissa oli Vectra, mutta kun tuo tuli vastaan niin ostin pois, eikä ole kaduttanut. Saabiakaan ei pitänyt ostaa vaan diiselimersu, mutta miten sitten kävi... C220CDI:n sijaan pihalla on nyt 9-5 2,3t...
Uudet sitikat on NIIN rumia, ettei tulisi mieleenkään, samoin vanhat. Ainoastaan Xantia ja Xsara ovat auton näköisiä, muut sitikat voi unohtaa ihan ulkonäkönsä puolesta. Itse ostin tuon 406:n ihan vahingossa, piti löytää muutama vuosi takaperin reilulla kympillä vähän ajettu farkku, ja joltain eläkeläisinvalidilta oli tullut tuo 406:n vaihtoon. Alunperin suunnitelmissa oli Vectra, mutta kun tuo tuli vastaan niin ostin pois, eikä ole kaduttanut. Saabiakaan ei pitänyt ostaa vaan diiselimersu, mutta miten sitten kävi... C220CDI:n sijaan pihalla on nyt 9-5 2,3t...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: To Huhti 21, 2005 12:40
- Paikkakunta: lappeenranta
- Viesti:
Vanha rakas "Geesuni" (vuosikertaa -83) on ollut jo autojen hautausmaalla kahdeksan vuotta
Eli ollut on, ei ole enää
Kirjahyllyssä komeilee edelleen "Geesun" korjauskirja "hieman" öljyläikkien tahrimana ja sivujakin on teipattu uudelleen
Siihen vaihdettiin kone toisesta samanmoisesta, tosin nelivaihteisesta, ja siitä pakoputken Y-kappaleesta tulikin aikamoinen show, se kun on erilainen vaihteiden lukumäärästä riippuen (pituus), ainoa paikka jossa piti asiantuntija-apua, ja lisäksi miehistä sellaista käyttää, muuten sujui vaihto moitteetta tyttäreni kanssa; koko souvi - Anteexi - poikani auttoi, silloin vuosia sitten, koneen nostelussa, mutta muuten "pesi" kätensä tilanteesta mielessään haavekuva omasta Saabista
Pidin, mielestäni sen ajomukavuus ja ominaisuudet olivat hyvät, vaikkakaan noottorin tilavuus ei ihan ihmeellinen ollutkaan, mutta keveys korvasi sen "vian" - suurin nautinto oli, nostaa nokka valoista lähtiessä ja yllättää, viereisellä kaistalla oleva uudemman auton ratin takana oleva aktiivikaasuttelija, vauhdikkaalla lähdöllä
Nyt se on vain nostalgiaa, mutta muistona hyvä
Eli ollut on, ei ole enää
Kirjahyllyssä komeilee edelleen "Geesun" korjauskirja "hieman" öljyläikkien tahrimana ja sivujakin on teipattu uudelleen
Siihen vaihdettiin kone toisesta samanmoisesta, tosin nelivaihteisesta, ja siitä pakoputken Y-kappaleesta tulikin aikamoinen show, se kun on erilainen vaihteiden lukumäärästä riippuen (pituus), ainoa paikka jossa piti asiantuntija-apua, ja lisäksi miehistä sellaista käyttää, muuten sujui vaihto moitteetta tyttäreni kanssa; koko souvi - Anteexi - poikani auttoi, silloin vuosia sitten, koneen nostelussa, mutta muuten "pesi" kätensä tilanteesta mielessään haavekuva omasta Saabista
Pidin, mielestäni sen ajomukavuus ja ominaisuudet olivat hyvät, vaikkakaan noottorin tilavuus ei ihan ihmeellinen ollutkaan, mutta keveys korvasi sen "vian" - suurin nautinto oli, nostaa nokka valoista lähtiessä ja yllättää, viereisellä kaistalla oleva uudemman auton ratin takana oleva aktiivikaasuttelija, vauhdikkaalla lähdöllä
Nyt se on vain nostalgiaa, mutta muistona hyvä
Citikallako
No joo,
Itse asiassa en aja enää, mutta 10v. kerkesin ajaa BX 16 TRS vm.88 mallilla, eikä se koskaan tielle jättänyt. Kulutusosaa tietys meni sitämukaa, kun kilometrejä kertyi.
Itse asiassa en aja enää, mutta 10v. kerkesin ajaa BX 16 TRS vm.88 mallilla, eikä se koskaan tielle jättänyt. Kulutusosaa tietys meni sitämukaa, kun kilometrejä kertyi.