Ässän kopelointia

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja arvi »

Taas jotain hyvin pientä oon saanut aikaiseksi...
Eilen liimailin kattoon pari kappaletta motonetin 1x50x100cm kokoisia äänieristelevyjä ja tänään sain laiteltua vähemmän roikkuvan kattoverhoilun paikoilleen.
Kuva


Kuva
JT:n putkikin odottais vain sitä hetkeä että saisin itteni ja ison rälläkän mahdutettua auton alle vanhan putken poistoon.. Jospa vaikka huomenna sen sais aikaiseksi kunhan eka naapurin tallissa vaihdamma äidin ng satkuun yhden tukivarren ja vetarin suojakumin katsastusmiehen mieliksi
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Jollakin muullakin näköjään samat harrasteet.
Tuli kans viikolla vaihdettua Ässään kattoverhoilu ja C-pilarit.
Kyllä nuo osat on nykyään kiven alla, varsinkin hyväkuntoiset :)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja arvi »

juu yks kulma tuostakin piti liimata takaisin ja paikalleen laiton jälkeen huomasin että kummatkin kulmat roikkuu aurinkoläppien kohdalta :?
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja arvi »

Leikkauksesta jotenkuten selvitty ja saabin allakin on tullut jo painittua hitaasti ja epävarmasti.. Sen verran oon saanut aikaiseksi että nyt alla pörisee tuo yllättävän hiljainen JT:en putkisto ja iivarista nyysityt tankki ja bensan painelinja ovat paikoillaan..
Onkos muuten muut askarrelleet samanlaista lisätukea DP:lle mikä alkuperäisessäkin on vai meneekö tuo ilmankin?
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja arvi »

Ässä sai eilen leiman. Torstaina jo kävin ehdottelemassa insinöörille tuota ja vasen takajarru päätti alkaa jumittelemaan... Voi sitä pettynyttä ilmettä katsastusmiehen kasvoilla kun hän joutui toteamaan ettei tässä muuta vikaa ole :D
Starttimoottori aloitti vittuilun.. naksahtaa mutta ei pyöritä aina. Liekkö käytön puutetta?
Niin ja siirsinhän mää bensansuodattimen sieltä taka-akselin yläpuolelta konehuoneesen.
Seuraavana olis ohjelmassa se kuulerin laitto ja kiihdyttäessä esiintyvän rykimisen aiheuttavan vian paikallistaminen.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ei ole välttämättä startissa vikaa, tarkista kaikki maadoitukset, pudista ne ja puhdista myös akun navat ja kaapelikengät. Itse haeskelin samanlaista vikaa vuoden verran, kunnes oli kaikki maadoituspisteet ja akun navat putsattu. Nyt ei ole vihoitellut ollenkaan. Tosin on kuulemma virtalukon pohjassakin ollut vikaa näissä tapauksissa, mutta nuo maadoituspisteet nyt käy konehuoneesta melko pikaisesti läpi.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja arvi »

Pitänee alkaa maadoitukset vielä katteleen jos tuo alkaa temppuilemaan uudestaan. Plussat mulla pitäis olla kunnossa kun tuon akun siirtelin peräkonttiin ja sitämyöten myös johdot tein uudet.
Käytönpuute tuli vaan mieleen kun ekalla kerralla sain startin pyörimään muutaman vaihde päällä työntelyn jälkeen ja toisella kertaa toimi saabin itsekorjausmekanismi eikä tuo nyt oo sen jälkeen kettuillu :)

Iltasella tuli oluen juonnin lomassa käänneltyä pakoputkea siihen malliin ettei sen enää pitäisi kolista juurikaan mihinkään ja takakontin pohjalevyn sahasin siihen malliin että sekin menee nyt kiinni.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja arvi »

mullakait on vissiin bypass paskana.. Vaihtelin alipaineletkuja ja samalla imeskelin ja puhaltelin bypassin letkuun ja ilma kulki oikein sutjakkaasti kumpaankin suuntaan.. Tulppasin letkunpään ja käväsin suttaileen pikkusen lenkin ja paineet huiteli kilossa mitä tässä ei oo tapahtunu vielä mun aikana.
Poistin minä samalla sen hiilipömpelin vasemmasta etulokasuojasta tilaa syömästä..
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja arvi »

Nyt pystyy tälläkin kiihdyttämään kaasu pohjassa eikä mitään kakeltelua tai paukuttelua enää tapahdu kun ahdot ylittää sen puoli kiloa :)
Vika hävisi kun naputtelin tulppien kärkivälit sinne 0.60mm mitä kirjat kertoo ja sitten vielä kiristin ne hieman kireämmälle mitä pois ottaessa, silloin ne oli jostain syystä sormikireydessä ellei jopa löyhemmässäkin :?
Bypassikin tuli vaihdettua ehyeen kun naapurin tallista sattui sellainen löytymään.
Enään ei ole vaivana muuta kun löysä hukkaportin kello ja hyllyssä asennusta odottava kuuleri + sata muuta rempallaan olevaa juttua... :saab:
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja arvi »

Satku sai viimein välijäähyn keulalle. Kuuleri on ihan aito kiinalainen, putket värkkäilin 3" pakoputkimutkista, silikonit ja klemmarit löyty motonetistä paitsi tuonne ahtimen päähän jouduin tilaamaan 51mm -> 76mm 90 asteisen mutkan joka löytyi ahtoja.comista. Niin ja asennusoluet oli lidlistä :D

Siihenpä se asettui
Kuva

Tuollaset tuli ahtoputkista
Kuva
Kuva

Hinauslenkin tein orkkiksesta mihin lisäsin hieman lattarautaa lisäkkeeksi :)
Kuva

Flektihän tuossa ei enää mahdu olemaan alkuperäisellä paikallaan, ylävesiletkulle pitää keksiä jotain ettei se hiero itteään puhki tuota ahtoputkea vasten ja tuota ahtimen päällä olevaa peltiä pitää vielä vähän silputa.. Jotain varmaan pitäis tehdä tuolle ahtimen päälle vuotavalle öljyllekkin
Yks irtaallaan oleva taka-akselikin odottelee kunnostusta..
Että tämmöstä tällä kertaa. :saab:
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja arvi »

Viime viikolla ostin tykkivanteet eräältä klubilaiselta ja tänään sain ne jo pultattua alle. Rengaskaupoille tässä vaan joutuu lähtemään.. Muutenpa ei oo tarvinnu\viittiny tehdä juurikaan mitään muuta tälle kun ajella ja käydä tankilla :)

Kuva
Nyt sitten onkin työn alla äidin ng satku mikä kaipaili hieman tuoretta peltiä.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja arvi »

Taas piti tarttua hitsauskoneen kahvaan.. Vänkärin vetarintunneli mikä oli jo jonkun edellisen omistajan toimesta paikattu vaati huomiota. Samalla tuli tehtyä pari muutakin paikkaa ja kokeilinpa jopa koritinan käyttöä tuohon lokasuojan kaareen. Sen verran tykästyin tinaan että tulen sitä käyttämään tulevaisuudessakin :o
Kuva

Kuva

Kuva

Nuo hiekat löyty tunnelin pohjalta :?
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Tutuissa paikoissa näkyy olevan nuo paikat. Vaan ompahan taas joksikin aikaa hyvä menopeli :wink:
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja arvi »

Ovet, takaluukku ja konepelti pitäis vielä jossain vaiheessa käydä läpi niin sittenhän tuossa alkais olemaan kaikki perinteiset paikat korjattu :D :saab:
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Ässän kopelointia

Viesti Kirjoittaja arvi »

Jos sitä jotain tännekkin päivittelis..
Satku pääsi pari kuukautta takaperin osa-aikaeläkkeelle kun pitkän koulumatkan takia jouduin hankkimaan käyttikseksi puoli miljoonaa rullatun TDI Passatin.
Nyt sain viimein tehtyä tuon ostopäivästä asti harkinnassa olleen ryssänmutkan poiston :D

Kuva
Laipan ja sentin verran putkea otin tallin nurkasta löytyneestä tonnarin dp:stä, sitten istutin muistaakseni motonetistä ostetun supisteen hieman muuteltuna tuohon päähän ja loput onkin ihan perus pakoputkimutkia JT:en downpipen puolikkaaseen asti. Lambdan kierreholkki on motonetin korkeampi malli.
Josko tuota seuraavaksi tekis taas ruostehommia ja leimatakkin tuo pitäis... :saab:
Vastaa Viestiin