Ässän kopelointia
Re: Ässän kopelointia
Taas jotain hyvin pientä oon saanut aikaiseksi...
Eilen liimailin kattoon pari kappaletta motonetin 1x50x100cm kokoisia äänieristelevyjä ja tänään sain laiteltua vähemmän roikkuvan kattoverhoilun paikoilleen.
JT:n putkikin odottais vain sitä hetkeä että saisin itteni ja ison rälläkän mahdutettua auton alle vanhan putken poistoon.. Jospa vaikka huomenna sen sais aikaiseksi kunhan eka naapurin tallissa vaihdamma äidin ng satkuun yhden tukivarren ja vetarin suojakumin katsastusmiehen mieliksi
Eilen liimailin kattoon pari kappaletta motonetin 1x50x100cm kokoisia äänieristelevyjä ja tänään sain laiteltua vähemmän roikkuvan kattoverhoilun paikoilleen.
JT:n putkikin odottais vain sitä hetkeä että saisin itteni ja ison rälläkän mahdutettua auton alle vanhan putken poistoon.. Jospa vaikka huomenna sen sais aikaiseksi kunhan eka naapurin tallissa vaihdamma äidin ng satkuun yhden tukivarren ja vetarin suojakumin katsastusmiehen mieliksi
Re: Ässän kopelointia
Jollakin muullakin näköjään samat harrasteet.
Tuli kans viikolla vaihdettua Ässään kattoverhoilu ja C-pilarit.
Kyllä nuo osat on nykyään kiven alla, varsinkin hyväkuntoiset
Tuli kans viikolla vaihdettua Ässään kattoverhoilu ja C-pilarit.
Kyllä nuo osat on nykyään kiven alla, varsinkin hyväkuntoiset
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Ässän kopelointia
juu yks kulma tuostakin piti liimata takaisin ja paikalleen laiton jälkeen huomasin että kummatkin kulmat roikkuu aurinkoläppien kohdalta
Re: Ässän kopelointia
Leikkauksesta jotenkuten selvitty ja saabin allakin on tullut jo painittua hitaasti ja epävarmasti.. Sen verran oon saanut aikaiseksi että nyt alla pörisee tuo yllättävän hiljainen JT:en putkisto ja iivarista nyysityt tankki ja bensan painelinja ovat paikoillaan..
Onkos muuten muut askarrelleet samanlaista lisätukea DP:lle mikä alkuperäisessäkin on vai meneekö tuo ilmankin?
Onkos muuten muut askarrelleet samanlaista lisätukea DP:lle mikä alkuperäisessäkin on vai meneekö tuo ilmankin?
Re: Ässän kopelointia
Ässä sai eilen leiman. Torstaina jo kävin ehdottelemassa insinöörille tuota ja vasen takajarru päätti alkaa jumittelemaan... Voi sitä pettynyttä ilmettä katsastusmiehen kasvoilla kun hän joutui toteamaan ettei tässä muuta vikaa ole
Starttimoottori aloitti vittuilun.. naksahtaa mutta ei pyöritä aina. Liekkö käytön puutetta?
Niin ja siirsinhän mää bensansuodattimen sieltä taka-akselin yläpuolelta konehuoneesen.
Seuraavana olis ohjelmassa se kuulerin laitto ja kiihdyttäessä esiintyvän rykimisen aiheuttavan vian paikallistaminen.
Starttimoottori aloitti vittuilun.. naksahtaa mutta ei pyöritä aina. Liekkö käytön puutetta?
Niin ja siirsinhän mää bensansuodattimen sieltä taka-akselin yläpuolelta konehuoneesen.
Seuraavana olis ohjelmassa se kuulerin laitto ja kiihdyttäessä esiintyvän rykimisen aiheuttavan vian paikallistaminen.
Re: Ässän kopelointia
Ei ole välttämättä startissa vikaa, tarkista kaikki maadoitukset, pudista ne ja puhdista myös akun navat ja kaapelikengät. Itse haeskelin samanlaista vikaa vuoden verran, kunnes oli kaikki maadoituspisteet ja akun navat putsattu. Nyt ei ole vihoitellut ollenkaan. Tosin on kuulemma virtalukon pohjassakin ollut vikaa näissä tapauksissa, mutta nuo maadoituspisteet nyt käy konehuoneesta melko pikaisesti läpi.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Ässän kopelointia
Pitänee alkaa maadoitukset vielä katteleen jos tuo alkaa temppuilemaan uudestaan. Plussat mulla pitäis olla kunnossa kun tuon akun siirtelin peräkonttiin ja sitämyöten myös johdot tein uudet.
Käytönpuute tuli vaan mieleen kun ekalla kerralla sain startin pyörimään muutaman vaihde päällä työntelyn jälkeen ja toisella kertaa toimi saabin itsekorjausmekanismi eikä tuo nyt oo sen jälkeen kettuillu
Iltasella tuli oluen juonnin lomassa käänneltyä pakoputkea siihen malliin ettei sen enää pitäisi kolista juurikaan mihinkään ja takakontin pohjalevyn sahasin siihen malliin että sekin menee nyt kiinni.
Käytönpuute tuli vaan mieleen kun ekalla kerralla sain startin pyörimään muutaman vaihde päällä työntelyn jälkeen ja toisella kertaa toimi saabin itsekorjausmekanismi eikä tuo nyt oo sen jälkeen kettuillu
Iltasella tuli oluen juonnin lomassa käänneltyä pakoputkea siihen malliin ettei sen enää pitäisi kolista juurikaan mihinkään ja takakontin pohjalevyn sahasin siihen malliin että sekin menee nyt kiinni.
Re: Ässän kopelointia
mullakait on vissiin bypass paskana.. Vaihtelin alipaineletkuja ja samalla imeskelin ja puhaltelin bypassin letkuun ja ilma kulki oikein sutjakkaasti kumpaankin suuntaan.. Tulppasin letkunpään ja käväsin suttaileen pikkusen lenkin ja paineet huiteli kilossa mitä tässä ei oo tapahtunu vielä mun aikana.
Poistin minä samalla sen hiilipömpelin vasemmasta etulokasuojasta tilaa syömästä..
Poistin minä samalla sen hiilipömpelin vasemmasta etulokasuojasta tilaa syömästä..
Re: Ässän kopelointia
Nyt pystyy tälläkin kiihdyttämään kaasu pohjassa eikä mitään kakeltelua tai paukuttelua enää tapahdu kun ahdot ylittää sen puoli kiloa
Vika hävisi kun naputtelin tulppien kärkivälit sinne 0.60mm mitä kirjat kertoo ja sitten vielä kiristin ne hieman kireämmälle mitä pois ottaessa, silloin ne oli jostain syystä sormikireydessä ellei jopa löyhemmässäkin
Bypassikin tuli vaihdettua ehyeen kun naapurin tallista sattui sellainen löytymään.
Enään ei ole vaivana muuta kun löysä hukkaportin kello ja hyllyssä asennusta odottava kuuleri + sata muuta rempallaan olevaa juttua...
Vika hävisi kun naputtelin tulppien kärkivälit sinne 0.60mm mitä kirjat kertoo ja sitten vielä kiristin ne hieman kireämmälle mitä pois ottaessa, silloin ne oli jostain syystä sormikireydessä ellei jopa löyhemmässäkin
Bypassikin tuli vaihdettua ehyeen kun naapurin tallista sattui sellainen löytymään.
Enään ei ole vaivana muuta kun löysä hukkaportin kello ja hyllyssä asennusta odottava kuuleri + sata muuta rempallaan olevaa juttua...
Re: Ässän kopelointia
Satku sai viimein välijäähyn keulalle. Kuuleri on ihan aito kiinalainen, putket värkkäilin 3" pakoputkimutkista, silikonit ja klemmarit löyty motonetistä paitsi tuonne ahtimen päähän jouduin tilaamaan 51mm -> 76mm 90 asteisen mutkan joka löytyi ahtoja.comista. Niin ja asennusoluet oli lidlistä
Siihenpä se asettui
Tuollaset tuli ahtoputkista
Hinauslenkin tein orkkiksesta mihin lisäsin hieman lattarautaa lisäkkeeksi
Flektihän tuossa ei enää mahdu olemaan alkuperäisellä paikallaan, ylävesiletkulle pitää keksiä jotain ettei se hiero itteään puhki tuota ahtoputkea vasten ja tuota ahtimen päällä olevaa peltiä pitää vielä vähän silputa.. Jotain varmaan pitäis tehdä tuolle ahtimen päälle vuotavalle öljyllekkin
Yks irtaallaan oleva taka-akselikin odottelee kunnostusta..
Että tämmöstä tällä kertaa.
Siihenpä se asettui
Tuollaset tuli ahtoputkista
Hinauslenkin tein orkkiksesta mihin lisäsin hieman lattarautaa lisäkkeeksi
Flektihän tuossa ei enää mahdu olemaan alkuperäisellä paikallaan, ylävesiletkulle pitää keksiä jotain ettei se hiero itteään puhki tuota ahtoputkea vasten ja tuota ahtimen päällä olevaa peltiä pitää vielä vähän silputa.. Jotain varmaan pitäis tehdä tuolle ahtimen päälle vuotavalle öljyllekkin
Yks irtaallaan oleva taka-akselikin odottelee kunnostusta..
Että tämmöstä tällä kertaa.
Re: Ässän kopelointia
Viime viikolla ostin tykkivanteet eräältä klubilaiselta ja tänään sain ne jo pultattua alle. Rengaskaupoille tässä vaan joutuu lähtemään.. Muutenpa ei oo tarvinnu\viittiny tehdä juurikaan mitään muuta tälle kun ajella ja käydä tankilla
Nyt sitten onkin työn alla äidin ng satku mikä kaipaili hieman tuoretta peltiä.
Nyt sitten onkin työn alla äidin ng satku mikä kaipaili hieman tuoretta peltiä.
Re: Ässän kopelointia
Taas piti tarttua hitsauskoneen kahvaan.. Vänkärin vetarintunneli mikä oli jo jonkun edellisen omistajan toimesta paikattu vaati huomiota. Samalla tuli tehtyä pari muutakin paikkaa ja kokeilinpa jopa koritinan käyttöä tuohon lokasuojan kaareen. Sen verran tykästyin tinaan että tulen sitä käyttämään tulevaisuudessakin
Nuo hiekat löyty tunnelin pohjalta
Nuo hiekat löyty tunnelin pohjalta
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Ässän kopelointia
Tutuissa paikoissa näkyy olevan nuo paikat. Vaan ompahan taas joksikin aikaa hyvä menopeli
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Ässän kopelointia
Ovet, takaluukku ja konepelti pitäis vielä jossain vaiheessa käydä läpi niin sittenhän tuossa alkais olemaan kaikki perinteiset paikat korjattu
Re: Ässän kopelointia
Jos sitä jotain tännekkin päivittelis..
Satku pääsi pari kuukautta takaperin osa-aikaeläkkeelle kun pitkän koulumatkan takia jouduin hankkimaan käyttikseksi puoli miljoonaa rullatun TDI Passatin.
Nyt sain viimein tehtyä tuon ostopäivästä asti harkinnassa olleen ryssänmutkan poiston
Laipan ja sentin verran putkea otin tallin nurkasta löytyneestä tonnarin dp:stä, sitten istutin muistaakseni motonetistä ostetun supisteen hieman muuteltuna tuohon päähän ja loput onkin ihan perus pakoputkimutkia JT:en downpipen puolikkaaseen asti. Lambdan kierreholkki on motonetin korkeampi malli.
Josko tuota seuraavaksi tekis taas ruostehommia ja leimatakkin tuo pitäis...
Satku pääsi pari kuukautta takaperin osa-aikaeläkkeelle kun pitkän koulumatkan takia jouduin hankkimaan käyttikseksi puoli miljoonaa rullatun TDI Passatin.
Nyt sain viimein tehtyä tuon ostopäivästä asti harkinnassa olleen ryssänmutkan poiston
Laipan ja sentin verran putkea otin tallin nurkasta löytyneestä tonnarin dp:stä, sitten istutin muistaakseni motonetistä ostetun supisteen hieman muuteltuna tuohon päähän ja loput onkin ihan perus pakoputkimutkia JT:en downpipen puolikkaaseen asti. Lambdan kierreholkki on motonetin korkeampi malli.
Josko tuota seuraavaksi tekis taas ruostehommia ja leimatakkin tuo pitäis...