Esko on oikeassa. Kiiltävät jäävät killtäviksi ja muuten tuo vanne maalataan. Väri tulee olemaan kullanväri ja tuo maali on jauhemaali. 
Tuossa jauhemaallauksessa on kaksi vaihtoehtoa. Jos haluaa värin jäävän mattaväriksi, maalausta ei lakata. Silloin nuo kiiltävät osat myös jäävät kiiltävälle alumiinipinnalle. Jos taas haluaa maalipinnan kiiltäväksi, niin silloin maali ja nuo kiiltävät osat saavat lakan pintaan.
Maalarin mielipide oli, että tuon jauhemaalin maalaaminen vanhoihin vanteisiin yli on hyvä asia. Kun autoilla ei ajeta paljon, tai vaikka ajettaisiinkin, niin vanteen huollon kannalta lakatut kestävät paremmin.
Minähän tein viimekesänä tämän saman urakan oman 99:sin vanteille. Silloin maalarini suositteli tuota jälkimmäistä tapaa. Niin myös toimittiin. Näillä minun sivuillani on aiemmin jo noista omista vanteistani kuvat, mutta lukemisen helpottamiseksi laitan vielä tähän tuon maalaustuloksen esille.
 
En ole mitannut tuota keskiöreikää. Riku toivoi, että teen homman valmiiksi tälläisenä kuin vanteet ovat ja hän sitten operoi ne autoonsa Jyväskylässä. Hän tekee siellä tuon sisäpuolen sorvauksen jos hänen se tarvitsee tehdä. Olen kertonut hänelle tämän "jalkkis-historian", mikä onkin täällä foorumilla hyvin seikkaperäisesti selvitetty.