Riston vanhojen Saabien projektit!
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
On tuo Ambassador Blue sitten komea puhtaana ja kiillotettuna, vielä ehkä parhaalla korimallilla... Yksi aivan ensimmäisistä satkuista jota Nettiautossa ihailin (sitä ennen kun kelpasivat vain kuupat ja ysiysit) oli identtinen yksilö tuon lappilaisen kanssa. Oli vain silloin vielä niin pitkä aika ajokorttiin ettei oikein voinut ostaa. Tämän vuoksi päädyin sitten myöhemmin beryllinvihreän vuosimallin 1989 kolmiovisen 900c:n omistajaksi.
Toivottavasti kevät jatkaa etenemistään nykyisellä vauhdilla, saisi mahdollisimman pian oman niin ikään diplomaatinsinisen tonnarinkin kiiltoon ja kunnon vahakerroksen pintaan.
Toivottavasti kevät jatkaa etenemistään nykyisellä vauhdilla, saisi mahdollisimman pian oman niin ikään diplomaatinsinisen tonnarinkin kiiltoon ja kunnon vahakerroksen pintaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Tuossa muutama päivä sitten luulin, että tuo minun hiontatyö alkaa olla valmis, mutta? Tänä aamuna menin sitten katsomaan kätteni työtä. Huomasin, että kyllä pitää hieman vielä parantaa! Nyt työn tulos on näkyvillä.
Tuo oikean puoleisen luulin alkuviikosta olevan valmis maalaukseen, luulen tämän aamun työn seurauksena, että tuo vasen vanne on nyt sitten maalia vaille?! Lieneekö näin, kelvanneeko tuo?
Tuo oikean puoleisen luulin alkuviikosta olevan valmis maalaukseen, luulen tämän aamun työn seurauksena, että tuo vasen vanne on nyt sitten maalia vaille?! Lieneekö näin, kelvanneeko tuo?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Joko vanteen keskireikä on mitattu, tuleeko reissu sorvarin luo ennen maalausta?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Veikkaisin että tuo vähemmän kiiltävä on riitävän hyvä maalattavaksi,tarttuu maali paremmin kun ei niin kiiltävä.ristos kirjoitti:Tuossa muutama päivä sitten luulin, että tuo minun hiontatyö alkaa olla valmis, mutta? Tänä aamuna menin sitten katsomaan kätteni työtä. Huomasin, että kyllä pitää hieman vielä parantaa! Nyt työn tulos on näkyvillä.
Tuo oikean puoleisen luulin alkuviikosta olevan valmis maalaukseen, luulen tämän aamun työn seurauksena, että tuo vasen vanne on nyt sitten maalia vaille?! Lieneekö näin, kelvanneeko tuo?
Ari 1622
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Mä taas veikkaisin jotta maali vedetäänkin tuohon pintaan joka ei kiillä, ekaks primeri ja sit väri ja kiiltävään on tulossa sit vain hyvä kirkas lakkapinta.ari_viitanen kirjoitti:Veikkaisin että tuo vähemmän kiiltävä on riitävän hyvä maalattavaksi,tarttuu maali paremmin kun ei niin kiiltävä.ristos kirjoitti:Tuossa muutama päivä sitten luulin, että tuo minun hiontatyö alkaa olla valmis, mutta? Tänä aamuna menin sitten katsomaan kätteni työtä. Huomasin, että kyllä pitää hieman vielä parantaa! Nyt työn tulos on näkyvillä.
Tuo oikean puoleisen luulin alkuviikosta olevan valmis maalaukseen, luulen tämän aamun työn seurauksena, että tuo vasen vanne on nyt sitten maalia vaille?! Lieneekö näin, kelvanneeko tuo?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Esko on oikeassa. Kiiltävät jäävät killtäviksi ja muuten tuo vanne maalataan. Väri tulee olemaan kullanväri ja tuo maali on jauhemaali.
Tuossa jauhemaallauksessa on kaksi vaihtoehtoa. Jos haluaa värin jäävän mattaväriksi, maalausta ei lakata. Silloin nuo kiiltävät osat myös jäävät kiiltävälle alumiinipinnalle. Jos taas haluaa maalipinnan kiiltäväksi, niin silloin maali ja nuo kiiltävät osat saavat lakan pintaan.
Maalarin mielipide oli, että tuon jauhemaalin maalaaminen vanhoihin vanteisiin yli on hyvä asia. Kun autoilla ei ajeta paljon, tai vaikka ajettaisiinkin, niin vanteen huollon kannalta lakatut kestävät paremmin.
Minähän tein viimekesänä tämän saman urakan oman 99:sin vanteille. Silloin maalarini suositteli tuota jälkimmäistä tapaa. Niin myös toimittiin. Näillä minun sivuillani on aiemmin jo noista omista vanteistani kuvat, mutta lukemisen helpottamiseksi laitan vielä tähän tuon maalaustuloksen esille.
En ole mitannut tuota keskiöreikää. Riku toivoi, että teen homman valmiiksi tälläisenä kuin vanteet ovat ja hän sitten operoi ne autoonsa Jyväskylässä. Hän tekee siellä tuon sisäpuolen sorvauksen jos hänen se tarvitsee tehdä. Olen kertonut hänelle tämän "jalkkis-historian", mikä onkin täällä foorumilla hyvin seikkaperäisesti selvitetty.
Tuossa jauhemaallauksessa on kaksi vaihtoehtoa. Jos haluaa värin jäävän mattaväriksi, maalausta ei lakata. Silloin nuo kiiltävät osat myös jäävät kiiltävälle alumiinipinnalle. Jos taas haluaa maalipinnan kiiltäväksi, niin silloin maali ja nuo kiiltävät osat saavat lakan pintaan.
Maalarin mielipide oli, että tuon jauhemaalin maalaaminen vanhoihin vanteisiin yli on hyvä asia. Kun autoilla ei ajeta paljon, tai vaikka ajettaisiinkin, niin vanteen huollon kannalta lakatut kestävät paremmin.
Minähän tein viimekesänä tämän saman urakan oman 99:sin vanteille. Silloin maalarini suositteli tuota jälkimmäistä tapaa. Niin myös toimittiin. Näillä minun sivuillani on aiemmin jo noista omista vanteistani kuvat, mutta lukemisen helpottamiseksi laitan vielä tähän tuon maalaustuloksen esille.
En ole mitannut tuota keskiöreikää. Riku toivoi, että teen homman valmiiksi tälläisenä kuin vanteet ovat ja hän sitten operoi ne autoonsa Jyväskylässä. Hän tekee siellä tuon sisäpuolen sorvauksen jos hänen se tarvitsee tehdä. Olen kertonut hänelle tämän "jalkkis-historian", mikä onkin täällä foorumilla hyvin seikkaperäisesti selvitetty.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Taas on vanteita kiillotettu! Enää yksi jäljellä ja maalaus lähestyy. Huomenna on tarkoitus kokeilla vielä tuohon loppuhiontaan yhtä uutta rättihiontalaikkaa? Jos se toimii kuten opastajat kertovat, niin viimeistelen nuo vanteet sitten sillä. Huominen sen sitten näyttää?
Tämän päivän työn jälkeen alan olla jo aika lähellä maalia. Tuo oikealla alhaalla oleva on vielä kiillottamatta.
Tämän päivän työn jälkeen alan olla jo aika lähellä maalia. Tuo oikealla alhaalla oleva on vielä kiillottamatta.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Nyt on sitten vanteet lähdössä maalarille! Muutaman päivän kuluttua lopputulos on näkyvissä!
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 17, 2015 17:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Wau! Hienot tulee!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Tulloo kommeet hunajakennot! Ja saa aurinkoisella kelillä pittää aurinkolaseja silmillä, ettei vaan sokase tuo kiilto
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Nyt vanteet ovat (http://www.khcoating.fi) maalauksessa. Kuvia valmiista vanteista tulee muutaman päivän päästä. Sitten vaan odotellaan!
Tuossa aiemmin kyseltiin tuon jauhemaalauksen hintaa? Alumiinivannesarjan maalaus lähtee 200 eurosta eteenpäin. Hintaan vaikuttaa tietysti vanteen pohjatyöt ja vanteen koko sekä millainen maalaus tehdään. Tarkempaa hintaa voi sopia maalarin kanssa! Kimmo on tosi mukava kaveri ja kertoo kyllä vanteiden pohjauksista joko itse tehtynä tai miten pohjatyöt tehdään Maalaamossa.
Peltivannesarjan jauhemaalaus maksaa 140 euroa!
Maalaamo on mielenkiintoinen paikka. Ihmettelin siellä tälläista vannetta? Tämä vanne on vesiprinttauksella pinnoitettu ja lakattu. Aika mielenkiintoisen näköinen vanne?
Tuossa aiemmin kyseltiin tuon jauhemaalauksen hintaa? Alumiinivannesarjan maalaus lähtee 200 eurosta eteenpäin. Hintaan vaikuttaa tietysti vanteen pohjatyöt ja vanteen koko sekä millainen maalaus tehdään. Tarkempaa hintaa voi sopia maalarin kanssa! Kimmo on tosi mukava kaveri ja kertoo kyllä vanteiden pohjauksista joko itse tehtynä tai miten pohjatyöt tehdään Maalaamossa.
Peltivannesarjan jauhemaalaus maksaa 140 euroa!
Maalaamo on mielenkiintoinen paikka. Ihmettelin siellä tälläista vannetta? Tämä vanne on vesiprinttauksella pinnoitettu ja lakattu. Aika mielenkiintoisen näköinen vanne?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
No niin, nyt Riston vanneprojekti Rikulle on valmis!
Tästähän kaikki alkoi.
Lopputulos kaikkien välivaiheiden kanssa on tässä! Toivottavasti nämä kelpaa Saabin alle laittaa!
Nyt sitten siirryn omien autojeni kimppuun Saarijärvelle ja samalla vien nämä vanteet Pro-carcenteriin Rikulle.
Seuraavana rakentelen itselleni yhden sarjan peltivanteita vanhempien Saabieni käyttöön. Otan myös työn alle nuo 99:sin kojelaudan muovisuikaleet? Saas nähdä mitä niitten kanssa oikein teen. Ensiksi kuitenkin irroittelen kaikki kytkimet irti ja siten nuo listat irtonaisiksi, niin ovat sitten helpompia työstää. Perästä kuuluu, kaikenmaailman vinkkejä saa kyllä laittaa!
Tästähän kaikki alkoi.
Lopputulos kaikkien välivaiheiden kanssa on tässä! Toivottavasti nämä kelpaa Saabin alle laittaa!
Nyt sitten siirryn omien autojeni kimppuun Saarijärvelle ja samalla vien nämä vanteet Pro-carcenteriin Rikulle.
Seuraavana rakentelen itselleni yhden sarjan peltivanteita vanhempien Saabieni käyttöön. Otan myös työn alle nuo 99:sin kojelaudan muovisuikaleet? Saas nähdä mitä niitten kanssa oikein teen. Ensiksi kuitenkin irroittelen kaikki kytkimet irti ja siten nuo listat irtonaisiksi, niin ovat sitten helpompia työstää. Perästä kuuluu, kaikenmaailman vinkkejä saa kyllä laittaa!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Tulipas kerrassaan komeat!
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 09:16
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Kyllä näyttää hienolta. Tästä on hyvä sysätä projekti liikenteeseen ja uutta potkua rakenteluun. Risto asetti riman työn laadulle eli helpolla ei taida päästä. Ristolle iso kiitos isosta työstä ja tinkimättömästä jäljestä.
Maalari ansaitsee kiitosta myös. Nykypäivänä näkee niin monenlaista maalausjälkeä että välillä ihmetyttää missä on ammattiylpeys. Jos homman osaa sen voi tehdä kunnolla niin on varmaa että sana kiertää ja töitä riittää jatkossakin.
Riku
Maalari ansaitsee kiitosta myös. Nykypäivänä näkee niin monenlaista maalausjälkeä että välillä ihmetyttää missä on ammattiylpeys. Jos homman osaa sen voi tehdä kunnolla niin on varmaa että sana kiertää ja töitä riittää jatkossakin.
Riku
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Tämä ei ole maksettu mainos, mutta on pakko sanoa, että Pro-Carin pojat noudattavat tätä ammattiylpeyden linjaa. Ei ole halvin firma, mutta siellä ei arvota, mitä tarvitsee tehdä ja se näkyy työajoissa, joten loppujen lopuksi hinta-laatu-palvelu-asiakastyytyväisyys kohtaavat sellaisella tasolla, etten minä ainakaan muita palveluja kaipaa. Riku hankkii osat ja ne ovat valmiina huoltoja varten ja Pete osaa asennushomman.
Riston kädentyö on aina ollut nautittavaa katsottavaa, kuten tälläkin kertaa. Yhteistyö on vomaa.
Riston kädentyö on aina ollut nautittavaa katsottavaa, kuten tälläkin kertaa. Yhteistyö on vomaa.
# 419 Vesa Pohjalainen