Porsche 944 Aero
Re: Porsche 944 Aero
Loistava projekti! Ellen ihan väärässä ole, tämä nepa on varsinainen viritelmä missä alkuperäisaste on kovin pieni. Tämä fakta ja se, että perusnepandereita tehtii n.200t kpl sanoo että go for it!
Turbo-mallista sekä S2:sta saa kanssa puristettua tehoa ulos mutta siinä vaiheessa kun alusil-kone porsii ei ole enää hauskaa eikä halpaa.
Omasta S2:ni porsi kone k&n ilmanputsarin takia ja valitsin vähän erilaisemman tavan; tekniikaksi tuli 968:n variocam moottori ja kaikenlaista muuta kivaa
Turbo-mallista sekä S2:sta saa kanssa puristettua tehoa ulos mutta siinä vaiheessa kun alusil-kone porsii ei ole enää hauskaa eikä halpaa.
Omasta S2:ni porsi kone k&n ilmanputsarin takia ja valitsin vähän erilaisemman tavan; tekniikaksi tuli 968:n variocam moottori ja kaikenlaista muuta kivaa
Jarko
ex-900 2.1v, ex-900t8
'91 Porsche S?, kesäksi (odottelee muutoskatsastusta)
ex-900 2.1v, ex-900t8
'91 Porsche S?, kesäksi (odottelee muutoskatsastusta)
Re: Porsche 944 Aero
Hyvä kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa. Tämä on sellainen perussiisti, jonka kehtaa pilata. Kestää toki kauempaa katselun hienosti.
No perkele, joku on ehtinyt jo ensin. Pitääkö keksiä jotain muuta9000CD23T kirjoitti: ↑La Tammi 15, 2022 09:19https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=6206E087Ja ehkä se tärkein seikka. Tällaista ei ole kukaan maailmalla tehnyt.
https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=6207B37A
Lähde
https://www.facebook.com/groups/2646819 ... /642339710
ps..tuo onkin T5 pata, T7 padalla ei olla varmaan tehtykään.
Porsche 944.
Saab B204T5 moottori
Audi 01e vaihteisto
Toyota landcruiser vetoakseli
Audi RS2 differentiaali ja kotelot
Sivuputki
Tässä on hurjat 163 hevosta!sabatti 96 kirjoitti: ↑La Tammi 15, 2022 09:13Siisti projekti! Paljonkos tollasessa on vakiona heppoja?
Ittellä on ollu vaan ajatuksen tasolla että jos calibraan laittas saabin koneen
Joskus oon sellasen omistanu. Kori ja tehot ei oikein natsannu
Luulen, että tähän aikaan, kun tämä on tuotu Suomeen, niin kilven on saanut "valita". Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsityksen mukaan näitä ovat autoliikkeet joskus saaneet tuontiautojen kohdalla valita. Mutta on se kieltämättä makeeta, kun kilpi täsmää malliin.IC1970 kirjoitti: ↑La Tammi 15, 2022 11:27Autohan on korimalliltaan silmääni kovasti miellyttävä, klassisen kaunis. Saabin moottori tuohon pieteetillä niin on varmasti ainutlaatuinen yksilö maailmassa. Ja kuten ylläkin todetaan, rekkarista iso plussa, mahtaako olla edes sattumaa, että 944 osui myös rekkariin. Ketjun otsikko näyttää erittäin hyvältä ja luontevalta.
Tsemppiä hienoon projektiin, ehdottomasti seurantaan, pitänet meidät hyvin ajan tasalla !
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Porsche 944 Aero
Lauantaina aamuselta kävin hakemassa tekniikan tähän. Tekniikan luovuttajana toimi tällä kertaa tutun Lada. Kone ollut laatikoineen Rokkirallin super-luokan kilpurin keulalla, jolla ehdittiin ajaa muutama kisa. Tästä saa joku hyvän vaihdelaatikon takavetoasennukseen.
Kone on koottu käytännössä samalla reseptillä kuin nuo meidänkin hallilla rakennetut: tasapainohilut poistettu ja tulpattu, öljylinjat porattu millin ylikokoon, tehdasuusi kampura ja B234 veivit ja männät. Meinasin kurkata laakerit ja sen jälkeen ei muuta kuin paketti maalattuna siihen kuntoon, että kehtaa aikanaan nostaa kyytiin.
Hyvin suunniteltu on edelleen aloittamatta. Tämä sen takia, että en kuulemma saa tuoda pihaan yhtään autoa, ennen kuin jostain on päästy eroon. Viikonloppu meni siis toisen auton moottoria irrottaessa, jotta saa pyytää kouran hakemaan sen alkuviikosta pois.
Ps. tästä jäi yli myös 870cc Dekat ja Tonnariaeron Mitsun ahdin.
Kone on koottu käytännössä samalla reseptillä kuin nuo meidänkin hallilla rakennetut: tasapainohilut poistettu ja tulpattu, öljylinjat porattu millin ylikokoon, tehdasuusi kampura ja B234 veivit ja männät. Meinasin kurkata laakerit ja sen jälkeen ei muuta kuin paketti maalattuna siihen kuntoon, että kehtaa aikanaan nostaa kyytiin.
Hyvin suunniteltu on edelleen aloittamatta. Tämä sen takia, että en kuulemma saa tuoda pihaan yhtään autoa, ennen kuin jostain on päästy eroon. Viikonloppu meni siis toisen auton moottoria irrottaessa, jotta saa pyytää kouran hakemaan sen alkuviikosta pois.
Ps. tästä jäi yli myös 870cc Dekat ja Tonnariaeron Mitsun ahdin.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Porsche 944 Aero
Niinpä tässä olen haaveillut kilvestä OG-93 tai T-7kun kilpi täsmää malliin.
Taitavat olla jo menossa..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Porsche 944 Aero
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Porsche 944 Aero
Jos viihdearvon kannalta ajattelee, niin tuo projekti kannattaa lukea vasta, jos tämä on aikanaan valmis, eikä toisinpäin9000CD23T kirjoitti: ↑Ma Tammi 17, 2022 12:35https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
T-7 on tavottelemisen arvonen kilpi.9000CD23T kirjoitti: ↑Ma Tammi 17, 2022 12:35https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Porsche 944 Aero
Taitaa vaan olla niin että Suomessa auton kilvessä voi olla minimissään kaksi kirjainta, joten T-7 ei sellaisenaan onnistu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Porsche 944 Aero
^Jep. Alla keskeisimmät rajoitteet Traficomin sivuilta ongittuna (oli helppo kaivaa, kun just eilen mietiskelin, että keksisinköhän avolle jonkun niin kivan kilven, josta voisi 850e maksaa). Edit. Paras keksimäni oli BAA-5, ei siis vielä lähtenyt tilaukseen
"Auton rekisterikilvessä voi olla 2–3 kirjainta ja enintään kolminumeroinen luku."
"Nolla ei voi olla numero-osan alussa eikä ainoana numerona."
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssa ... ajoitukset
"Auton rekisterikilvessä voi olla 2–3 kirjainta ja enintään kolminumeroinen luku."
"Nolla ei voi olla numero-osan alussa eikä ainoana numerona."
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssa ... ajoitukset
Re: Porsche 944 Aero
Ei ole koneswappien keskuudessa todellakaan hulluimmasta päästä, ihan varmasti saa tieliikenteeseen.
Tälle heruu peukku, itsekin kyseisen korimallin omistaneena mutta ihan sillä alkuperäisellä tekniikalla
Miten mahtuu vaihteiston kanssa paikoilleen kun 944:n vaihdelaatikko on vakiona takana?
Tälle heruu peukku, itsekin kyseisen korimallin omistaneena mutta ihan sillä alkuperäisellä tekniikalla
Miten mahtuu vaihteiston kanssa paikoilleen kun 944:n vaihdelaatikko on vakiona takana?
Re: Porsche 944 Aero
Aiemminhan on mainittu, että alkuperäinen aski jää ja tuo uuden koneen perässä oleva aski joutaa johonkin muuhun projektiin.
Tonnari88 kirjoitti: ↑Pe Tammi 14, 2022 21:45
Vaihteistolle en tee mitään. Joku on ponnistanut tuota samaa askia 2JZ:n väännöillä, niin pitäisi kyllä kestää sen mitä tuo kevyesti viritetty B234 vääntää. Viggenin asetelma ja joustamaton sintteri kytkinpuolelle. Kytkinkoppaan täytyy tietysti teettää adapteri Saabin kytkinkopasta.
Edit. Nuo koeponnistukset on todennäköisesti tehty 951:sen eli 944 Turbon askilla. En ole perehtynyt noiden askien eroihin.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Porsche 944 Aero
Kuten Tobbana mainitsikin, niin tarkoitus oli lähteä koeponnistamaan tuota vaparin askia. Nettiä kun jaksoi hetken selata, niin selvisi, että se on ihan paska. Ei kuuleman mukaan kestä juuri mitään. No siitäkin päästään kohta ottamaan selvää. Nuo turbon ja S2:sen vaihteistot ovat kiven alla ja maksavat hunajaa.
Täytyy vielä kysäistä Siekkiset ja muut läpi, että onko heillä kokemusta tuon vapariin askin vahvistamisesta.
Täytyy vielä kysäistä Siekkiset ja muut läpi, että onko heillä kokemusta tuon vapariin askin vahvistamisesta.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
-
- "Ruisku"
- Viestit: 146
- Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Porsche 944 Aero
Hieno projekti!Tonnari88 kirjoitti: ↑Ke Tammi 19, 2022 09:46Kuten Tobbana mainitsikin, niin tarkoitus oli lähteä koeponnistamaan tuota vaparin askia. Nettiä kun jaksoi hetken selata, niin selvisi, että se on ihan paska. Ei kuuleman mukaan kestä juuri mitään. No siitäkin päästään kohta ottamaan selvää. Nuo turbon ja S2:sen vaihteistot ovat kiven alla ja maksavat hunajaa.
Täytyy vielä kysäistä Siekkiset ja muut läpi, että onko heillä kokemusta tuon vapariin askin vahvistamisesta.
Mitenkäs Volvo 360 laatikko (ei välttämättä kestä mitään, mutta edullisia?) tai Corveten laatikko (maksaa varmasti Kia Rion verran)?
Saab 900i 2.1 16v Combi Coupe
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
Re: Porsche 944 Aero
Oon ollut Finnvetellä asentajan hommissa aikanaan, niin silloin tuli selväksi, että Corveten rakentaminen ei ainakaan ole halpaa Nuo askit maksaa ihan hunajaa. Sen takia perheen Vettekin on museokilvissä ja täysin alkuperäiskuntoinen...KapteeniMahtava kirjoitti: ↑Ke Tammi 19, 2022 10:42Hieno projekti!Tonnari88 kirjoitti: ↑Ke Tammi 19, 2022 09:46Kuten Tobbana mainitsikin, niin tarkoitus oli lähteä koeponnistamaan tuota vaparin askia. Nettiä kun jaksoi hetken selata, niin selvisi, että se on ihan paska. Ei kuuleman mukaan kestä juuri mitään. No siitäkin päästään kohta ottamaan selvää. Nuo turbon ja S2:sen vaihteistot ovat kiven alla ja maksavat hunajaa.
Täytyy vielä kysäistä Siekkiset ja muut läpi, että onko heillä kokemusta tuon vapariin askin vahvistamisesta.
Mitenkäs Volvo 360 laatikko (ei välttämättä kestä mitään, mutta edullisia?) tai Corveten laatikko (maksaa varmasti Kia Rion verran)?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Porsche 944 Aero
Aivan, hätäseen kun lukee niin tämä on tulos.Tobbana kirjoitti: ↑Ke Tammi 19, 2022 00:01Aiemminhan on mainittu, että alkuperäinen aski jää ja tuo uuden koneen perässä oleva aski joutaa johonkin muuhun projektiin.Tonnari88 kirjoitti: ↑Pe Tammi 14, 2022 21:45
Vaihteistolle en tee mitään. Joku on ponnistanut tuota samaa askia 2JZ:n väännöillä, niin pitäisi kyllä kestää sen mitä tuo kevyesti viritetty B234 vääntää. Viggenin asetelma ja joustamaton sintteri kytkinpuolelle. Kytkinkoppaan täytyy tietysti teettää adapteri Saabin kytkinkopasta.
Edit. Nuo koeponnistukset on todennäköisesti tehty 951:sen eli 944 Turbon askilla. En ole perehtynyt noiden askien eroihin.
Re: Porsche 944 R
Tämä asia, kun nousi puheeksi, niin tuli selviteltyä sekä Porsche-foorumilta, että ulkomaisilta foorumeilta.Tonnari88 kirjoitti: ↑Pe Tammi 14, 2022 21:45Vaihteistolle en tee mitään. Joku on ponnistanut tuota samaa askia 2JZ:n väännöillä, niin pitäisi kyllä kestää sen mitä tuo kevyesti viritetty B234 vääntää. Viggenin asetelma ja joustamaton sintteri kytkinpuolelle. Kytkinkoppaan täytyy tietysti teettää adapteri Saabin kytkinkopasta.A_K_O kirjoitti: ↑Pe Tammi 14, 2022 20:15Asiallinen projekti.
Onko tuossa konehuoneessa korkeussuunnassa kuinka tilaa? Mitä muutoksia voimansiirtoon on kaavailtu?
Ratapäivät kun nyt otettiin puheeksi, niin onhan näitä merkkikerhoja muutamiakin, joissa 30-50€ vuosimaksun vastineeksi pääsee ajamaan 3 ratapäivää kesässä minkä merkkisellä autolla tahansa ilman mussutusta
Edit. Nuo koeponnistukset on todennäköisesti tehty 951:sen eli 944 Turbon askilla. En ole perehtynyt noiden askien eroihin.
En osaa sanoa edes tuosta konehuoneen korkeudesta. Tuonne samalle keulalle on mahdutettu ainakin LT-1 moottori, niin uskoisin, että kasetista huolimatta tuokin saadaan sopimaan.
Auto on vielä talvisäilössä, niin sovittaminen alkaa vasta, kun saan haettua auton hallille. Pidetään siihen asti sormet ristissä, että tuo on teoriassa vielä mahdollinen.
1-, ja 2- vaihde on Turbon ja S2:n vaihteistossa vahvistettu. 5-vaihde on Turbon askissa pidempi. Vaparin vaihteiston merkittävästi heikompi kohta on kuitenkin pinion, josta menee herkästi hampaat sileiksi. Turbon askissa on järeämpi, isompihampainen, joka kestää enemmän vääntöä ja repimistä.
Projektin aloittamista tämä ongelma ei haittaa, joten täytyy täytyy laittaa verkot vesille ja toivoa, että tuollainen aski tulee jostain vastaan. Äkkiseltään koko Euroopassa on purkaamoilla 3 askia myynnissä ja kaikki ovat vapareista.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"