Hieono "kymppirollo".
Alapäätä vähän rikkaammalle tai "kiihdytysrikastusta" lisää, että heräisi pirteämmin?
Janne
9-5 Aero Wagon -04 ja 99 Turbo 5d -77
Re: 9-5 Aero Wagon -04 ja 99 Turbo 5d -77
Oli niin rikkaalla että silmiä pisteli, sen verran säädin karttaa, että sain vähän käymään.. Pitää ajella ensin perussäädöt ja hifistellä sitte lisää..
Saab 95 Aero -04 (käyttöauto)
Saab 99 Turbo 5d -77 (entisöinti tulossa)
MB E550 Amg sport s212 -10 (kesäpyhäauto)
Toyota Crown Turbo -65 (400hp katu/ratarassi)
Toyota Corolla -69 (katu/ratarassi)
Land Rover Series 2A -65 (entisöinti menossa)
Saab 99 Turbo 5d -77 (entisöinti tulossa)
MB E550 Amg sport s212 -10 (kesäpyhäauto)
Toyota Crown Turbo -65 (400hp katu/ratarassi)
Toyota Corolla -69 (katu/ratarassi)
Land Rover Series 2A -65 (entisöinti menossa)
Re: 9-5 Aero Wagon -04 ja 99 Turbo 5d -77
Aerossa edelleen kierrokset laski liian hitaasti, vaihtelevasti päivästä riippuen. Kone on tuntunut myös vähän ylävireiseltä, alavääntö on ollut hukassa. Viimein alkoi antaa vikakoodia by-pass venttiilistä. Alipaineletkut oli kunnossa, mutta itse venttiili vuoti alipaineen väärälle puolelle, eli kalvo varmaan sökö.. Uudella venttiilillä kierrokset laskee vaihdossa normaalisti ja alavääntö palautui ja niin kuin kulutuskin olisi tipahtanut...
Corollaan laakeroin välitetyn laatikon ja se kyllä tuo vähän kilpakoneen fiilistä lisää.. Vaihteensiirron kanssa vaan on ollut ongelmia, ensin ei pysynyt ykkönen lainkaan päällä ja vaihdoin toisesta laatikosta osia. Sen jälkeen pelasi pari viikkoa, kunnes katosi kakkonen, mikä on myöhemmin löytynyt satunnaisesti.. Kun toiminta kuluneilla osilla on näin epävarmaa, päädyin tilaamaan tähän Japanista kaikki uudet siirtoholkit/synkroasetelmat.. Viimeisiä uusia osia viedään, mitä tähän laatikkoon on saatavilla, pois lukien laakerit ja synkrorenkaat, mitä kyllä löytyy...
Kun laatikossa on 1-3 vaihteet välitetty alkuperäistä pidemmäksi, alkoi moottori tuntua vähän voimattomalta. Niinpä kävin hakemassa moottoriaihion, jota olisi mahdollisesti ensi talven aikana tarkoitus virittää. Tähän löytyy jo korkeampipuristeiset männät, takokanget ja 50% kevyempi vauhtipyörä.. Nokat on tiedossa ja kansi on tarkoitus teettää. Alakertaan ja vauhtipyörään tulee Arpin pultit siltä varalta, että tykkää kiertää ja jämerämpi kytkin löytyy Celicasta, niin sitä ei tarvi ostaa viriosana..
Corollaan laakeroin välitetyn laatikon ja se kyllä tuo vähän kilpakoneen fiilistä lisää.. Vaihteensiirron kanssa vaan on ollut ongelmia, ensin ei pysynyt ykkönen lainkaan päällä ja vaihdoin toisesta laatikosta osia. Sen jälkeen pelasi pari viikkoa, kunnes katosi kakkonen, mikä on myöhemmin löytynyt satunnaisesti.. Kun toiminta kuluneilla osilla on näin epävarmaa, päädyin tilaamaan tähän Japanista kaikki uudet siirtoholkit/synkroasetelmat.. Viimeisiä uusia osia viedään, mitä tähän laatikkoon on saatavilla, pois lukien laakerit ja synkrorenkaat, mitä kyllä löytyy...
Kun laatikossa on 1-3 vaihteet välitetty alkuperäistä pidemmäksi, alkoi moottori tuntua vähän voimattomalta. Niinpä kävin hakemassa moottoriaihion, jota olisi mahdollisesti ensi talven aikana tarkoitus virittää. Tähän löytyy jo korkeampipuristeiset männät, takokanget ja 50% kevyempi vauhtipyörä.. Nokat on tiedossa ja kansi on tarkoitus teettää. Alakertaan ja vauhtipyörään tulee Arpin pultit siltä varalta, että tykkää kiertää ja jämerämpi kytkin löytyy Celicasta, niin sitä ei tarvi ostaa viriosana..
Saab 95 Aero -04 (käyttöauto)
Saab 99 Turbo 5d -77 (entisöinti tulossa)
MB E550 Amg sport s212 -10 (kesäpyhäauto)
Toyota Crown Turbo -65 (400hp katu/ratarassi)
Toyota Corolla -69 (katu/ratarassi)
Land Rover Series 2A -65 (entisöinti menossa)
Saab 99 Turbo 5d -77 (entisöinti tulossa)
MB E550 Amg sport s212 -10 (kesäpyhäauto)
Toyota Crown Turbo -65 (400hp katu/ratarassi)
Toyota Corolla -69 (katu/ratarassi)
Land Rover Series 2A -65 (entisöinti menossa)