Käyttöauton ylläpitojorinaa

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8269
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Numba kirjoitti:
La Kesä 28, 2025 11:59
Mikä on piilopainotus? Vanteen tasapainotus ilmatilaan?
En tiä onko tuo oikea nimitys toi piilopainoitus, mutta painot laitetaan puolien taakse. Näillä on siis kone joka tasapainoituksessa tunnistaa puolat ja laskee painot kunkin puolan taakse.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Numba
"Hirsch"
Viestit: 815
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa

Viesti Kirjoittaja Numba »

Ok, kaikkee sitä täällä oppii. Aattelinkin etten yritäkään itse hakea. :D
Just ostin itse primacy 5:set, ja pyydin niitä aatamin aikuisia lyötäviä painoja sisäpuolelle, kun Saabin vanteissa on se mahdollisuus. Pysyypä edes kiinni.
Oli hauska tapahtuma, kun sanoin etten ota sitten muuta kuin pyöreät renkaat, niin pomo otti itteensä ja tarkastutti asentajalla vanteet ennen asennusta. :mrgreen:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8269
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Hain päästölapun paikalliselta pajalta, 29€.

Lienee sen suhteen kinneri kunnossa, kun riittää, että ajaa aamulla paikan päälle lyhintä reittiä, jättää hetkeksi tyhjäkäynnille ja ottaa testin. Ei mitään ihme kaasutteluja tai muuta lämmittelyä ennen testiä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8269
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa

Viesti Kirjoittaja dimebak »

No niin, se meni ’värisuora’ poikki eli tuli katsastuksessa hylsy sitten vuoden 2006.

Alapallonivelhän se oli väljänä ja uusi Lemförder-valmiste on jo tilattu. Samaan n. 124€ pakettiin tuli seuraavaan huoltoon NGK 6290 tulpat ja 4+1 litraa Mobilin 0W-40 acea a3/b4-leimattua lientä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8269
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa

Viesti Kirjoittaja dimebak »

No joo, Aeromotors ilmoitti, että toimitus viivästyy, niin hommasin sitten samanlaisen Lemförderin alapallon paikallisen liikkeen kautta, 63€ kustansi se. Syy tähän oli se, että katsastusaikoja oli aika vähän saatavilla tähän loman ajalle joten pieni lisähinta siitä, että sain jälkitarkastusta aikaistettua. Niin joo, 26€ oli jälkitarkastuksen hinta.

Ja alapallonin tuli tuossa napakassa auringonpaisteessa vaihdettua, sopiva 27-astetta varjossa. Ja olihan se vaihtokunnossa koko palikka, suojakumi rikki ja käsinkosketeltavan väljä koko osa.

Kävin myös testilenkillä ja mun korvaan äänimaailma muuttunut, mutta varmaan joku työkseen autoja huoltava kuulisi äänimaailmassa eroa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8269
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Nysväilin 12V virtapistokkeen takakonttiin. Virran otin peräkoukun pistokkeeseen (auton puolella) tulevasta jatkuvasta virrasta, tosin vaihdoin 30A sulakkeen 10A versioon.

Osille tuli hintaa pyöristäen 15€, kun samalla piti hieman täydentää jatkoliitinvarastoa autotallissa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8269
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Käyttöauton ylläpitojorinaa

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jaa, no joo. Jälkitarkastus suoritettu hyväksytysti.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin